ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش نحوه پین کردن متن و تصویر به تاریخچه کلیپ بورد در ویندوز 10

پین کردن متن و تصویر به تاریخچه کلیپ بورد

اگر مدت زیادی است که از کامپیوتر استفاده میکنید حتما تا به حال از کپی-پیست استفاده کرده و نام کلیپ برد را حداقل یک بار شنیده اید. در ویندوز و دیگر سیستم عامل ها، کلیپ برد یک حافظه کوتاه مدت است که میتواند هرگونه اطلاعاتی را که از هر جایی کپی کرده اید را موقتا جهت انتقال به جایی دیگر ذخیره کند. این حافظه تاریخچه ای دارد که این ویژگی در اکتبر سال 2018 به ویندوز 10 اضافه شده و به کاربر اجازه می دهد تا با فشردن دکمه های windows+V، یک لیست از 25 آیتم کپی شده در کلیپ بورد را مشاهده کند. برای یادگیری نحوه پین کردن متن و تصویر به تاریخچه کلیپ بورد در ویندوز 10 این مطلب را مطالعه فرمایید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تنظیم قابلیت تایپ خودکار متن در ورد

نحوه پین کردن متن و تصویر به تاریخچه کلیپ بورد در ویندوز 10

فعال سازی تاریخچه کلیپ بورد

  1. از طریق منوی استارت وارد بخش Windows Settings شوید.
  2. به بخش System بروید.
  3. روی گزینه Clipboard در نوار جانبی کلیک کرده و سپس ویژگی Clipboard history را فعال کنید.

پین کردن آیتم ها به Clipboard history

کلیدهای Windows و V را به صورت همزمان نگه دارید تا فهرستی از موارد کپی شده برای شما به نمایش در بیاید. این پنجره یا کنار برنامه در حال استفاده ظاهر می شود یا در قسمت پایین و سمت چپ نمایشگر. شما می توانید تنها در دو مرحله، آیتم های مورد نظر خود را به Clipboard History پین کنید. ابتدا روی سه نقطه افقی کنار آیتم ضربه بزنید.

این مطلب را هم ببینید
زمان عرضه اینترنت 5G در ایران

از منوی ظاهرشده، گزینه Pin را بزنید. اکنون آیتم مورد نظر به Clipboard History پین شده و حتی با ریبوت کردن کامپیوتر و زدن گزینه Clear All نیز حذف نمی شود. برای آن-پین کردن یا برداشتن پین، مجددا کلیدهای Windows و V را بزنید تا تاریخچه کلیپ بورد باز شود. حال روی سه نقطه افقی کنار آیتم ها کلیک کرده و گزینه Unpin را انتخاب کنید.

هرگاه که تمایل داشتید بلافاصله آیتم های پین شده را پیست کنید، کافی است کلیدهای Windows و V فشار داده و موارد دلخواه را از فهرست انتخاب کنید. آیتم بلافاصله روی برنامه در حال استفاده پیست می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *