ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش ویرایش هدر و فوتر در پاورپوینت

ویرایش هدر و فوتر در پاورپوینت

نرم افزارهای آفیس اغلب پر کاربرد هستند مثل نرم افزارهای ورد و اکسل. نرم افزار پاورپوینت نیز یکی از نرم افزار های آفیس است. با استفاده از نرم افزار پاورپوینت می توانیم اسلایدها را طراحی کنیم و همچنین می توانیم با استفاده از پروژکتور آن ها را نشان دهیم. در این نرم افزار قابلیت های زیادی وجود دارد که یکی از آنها امکان افزودن هدر و فوتر به اسلایدهاست. این کار باعث خوانایی هرچه بیشتر اسلایدهای شما می شود. برای یادگیری نحوه ویرایش هدر و فوتر در پاورپوینت این مطلب را از دست ندهید.

ویرایش هدر و فوتر در پاورپوینت

افزودن هدر و فوتر

ابتدا اسلاید مورد نظر را باز کرده و سپس روی گزینه Insert در نوار منو کلیک کنید.

در گروه ابزارهای text روی گزینه Header and Footer کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور Permission Denied در لینوکس

وقتی که پنجره مربوطه باز شد، در برگه slide می‌توانید یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:

  • تاریخ و زمان
  • شماره اسلاید
  • فوتر

وقتی گزینه موردنظر خود را انتخاب کردید، در کنار پنجره پیش نمایشی از اسلاید برای شما نمایش داده می‌شود. عبارتی را که می‌خواهید در فوتر نمایش داده شود، زیر گزینه Footer بنویسید. برای اینکه فوتر‌ها یا زمان و تاریخ و یا شماره اسلاید در اسلاید ابتدایی نمایش داده نشود، گزینه Don’t Show on Title slide را انتخاب کنید.

در پایان روی گزینه Apply کلیک کنید تا تغییرات موردنظرتان روی اسلاید اعمال شود. اگر روی گزینه Apply to all کلیک کنید تمامی این تغییرت روی همه اسلایدها اعمال می‌شود.

ویرایش هدر و فوتر

روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. از آنجایی که هر اسلاید در پاورپوینت جدا از اسلاید دیگر در نظر گرفته می‌شود، در برخی موارد باید هر اسلاید را به صورت جداگانه‌ای ویرایش کنید.

  • امکان ویرایش فرمت متن موردنظر نیز وجود دارد. برای این کار اشاره‌گر ماوس را روی متنی که می‌خواهید ویرایش کنید قرار دهید و سپس از منوی باز شده گزینه Fromating را انتخاب کنید.
  • اگر می‌خواهید فوتر همه اسلایدها را تغییر دهید از منوی insert گزینه Header and Footer را انتخاب کنید و تغییرات را انجام دهید. البته توجه کنید که امکان تغییر فرمت متن از این روش وجود ندارد.
  • برای تغییر اندازه و رنگ فونت در اسلایدها در برگه View در بخش Master view روی گزینه Slide Master کلیک کنید.
  • بالای اسلاید در سمت چپ کلیک کنید.
  • بخش مورد نظر شما به حالت هایلایت در می‌آید و می‌توانید اندازه و رنگ آن را تغییر دهید.
این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل کپی و پیست در ویندوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *