آموزش و ترفند ها, موبایل و تجهیزات جانبی

ارمغان دنیای تکنولوژی، قفل دوچرخه خود را با اپلیکیشن باز کنید!

قفل دوچرخه خود را با اپلیکیشن باز کنید

از زمان گذشته یکی از جذاب ترین وسایل حمل و نقل شهری، دوچرخه ها محسوب می شدند. دوچرخه از پرطرفدارترین وسایل حمل و نقل به حساب می آیند که برای به راه افتادن به هیچ سوختی به جز پدال زدن توسط خود فرد نیاز ندارد. ولی آیا تا به حال شده بود که در نقطه ای از جهان قرار بگیریم که برای استفاده از انواع دوچرخه ها دیگر به دسته کلید برای باز کردن قفل نیازی نداشته باشیم. در این مقاله می خواهیم راجع به اینکه می توانید قفل دوچرخه خود را با اپلیکیشن باز کنید صحبت کنیم.

ارمغان دنیای تکنولوژی، قفل دوچرخه خود را با اپلیکیشن باز کنید!

شاید اگر این موضوع را که می توانید قفل دوچرخه خود را بدون نیاز پیدا کردن به دسته کلید، به وسیله یک اپلیکیشن باز کنید را حدود 3 یا 4 سال پیش می شنیدید، به آن می خندیدید و تصور می کردید که امکان رسیدن به چنین سطح از تکنولوژی و تجهیزاتی غیر ممکن است. ولی امروز در جایگاهی از علم و دانش در عرصه تکنولوژی و فناوری های روز دنیا قرار گرفته ایم که این موضوع ساده ترین آیتم به نظر می رسد. فردی که قصد دارد به وسیله دوچرخه مسیری را طی کند، از آنجایی که دوچرخه سواری به تمرکز زیادی نیاز دارد، باید در سبک ترین حالت ممکن این کار را انجام دهد. به این ترتیب استفاده از وسایل اضافه حتی یک دسته کلید در جیب باعث می شود تا هر لحظه دوچرخه سوار از ترس افتادن وسیله خود تمرکز خود را از دست بدهد.

قفل دوچرخه خود را با اپلیکیشن باز کنید

قفل دوچرخه خود را با اپلیکیشن باز کنید

به این ترتیب برای رهایی از چنین مسائلی، دنیای تکنولوژی به چنان ارمغانی دست یافته است، که به ما کمک می کند تا تنها به وسیله یک قفل U  شکل و بدون نیاز به هیچ دسته کلیدی، تنها به وسیله یک اپلیکیشن مخصوص بتوانیم دوچرخه خود را باز کرده و حرکت کنیم. به این ترتیب در هنگام پدال زدن هیچ وسیله دیگری نمی تواند مزاحمت ایجاد کند و با کمترین تجهیزات  و تنها با یک دوچرخه می توانید مسیر مورد نظر را طی کنید. پس برویم که شما هم یاد بگیرید قفل دوچرخه خود را با اپلیکیشن باز کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های ویرایش ویدیو در موبایل

بیتلاک چیست؟

زمانی که به دنبال این هستید که بتوانید از این تجهیزات به روز استفاده کنید، حتما بارها گوشتان با اسمی به نام بیتلاک آشنایی پیدا کرده است ولی نمی دانید که دقیقا به چه معناست و به چه چیزی بیتلاک گفته می شود. عده ای از مخاطبین تصور می کنند که منظور از بیتلاک دوچرخه هایی هستند که به چنین تجهیزاتی مجهز شده اند. ولی اینطور نیست. در واقع بیتلاک Bitlock به همان قفل یو شکلی گفته می شود که به استفاده از اپلیکیشن برای باز شدن مجهز شده است و به روی دوچرخه بسته می شود. این قفل شاید به ظاهر شبیه به سایر قفل های رایجی که تا کنون دیده اید به نظر برسد، ولی اینطور نیست و عملکرد ان کاملا متفاوت است و همانطور که ذکر شد نیازی به دسته کلید برای باز شدن ندارد.

در این حیطه، برای آنکه بتوانید این قفل هوشمند را باز کنید، باید نرم افزار مربوط به آن را تهیه کرده و به اجرا در آورید. بعد از ثبت نام کردن و وارد کردن تمام اطلاعات به راحتی می توانید قفلی که به نام بیتلاک نامگذاری شده است. سپس به راحتی کاربر می تواند به وسیله دکمه تعیین شده در اپلیکیشن هر زمانی که نیاز دارد، قفل دوچرخه را باز و بسته کند و از امنیت آن خیالش راحت باشد. پس به وسیله به روزترین تکنولوژی روز دنیا که برایمان به ارمغان اورده شده است، می توانید قفل دوچرخه خود را با اپلیکیشن باز کنید.

قفل بیتلاک از چه ویژگی هایی برخوردار است؟

بهتر است بدانید که تنها ویژگی که در این قفل قرار داده شده است، باز شدن به وسیله یک اپلیکیشن نیست. این قفل به ظاهر ساه از ویژگی های منحصر به فرد دیگری نیز برخوردار است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زمانی که قفل بیتلاک احساس کند که کاربر مورد نظر در حال نزدیک شدن به او می باشد، سریعا به روی تلفن هوشمند او متصل شده و خودش را برای باز شدن آماده می کند تا فرد بدون معطلی بتواند از دوچرخه استفاده کند.
  • زمانی که فرد دوچرخه خود را در یک مکانی پارک می کند، توسط قفل بیتلاک، مکان پارک شده به روی نقشه در اپلیکیشن مشخص می شود و فرد می تواند به راحتی آن را پیدا کند و از امنیت آن خیالش راحت باشد.
  • یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد بیتلاک اینجاست که اگر دوست دارید به افراد مورد اعتماد خود اجازه دهید تا از دوچرخه شما استفاده کنند، می توانید آن ها را به قفل از طریق اپلیکیشن متصل کنید و به آن ها اجازه استفاده دهید. همچنین مکان دوچرخه نیز می تواند با آن ها به اشتراک گذاشته شود.
  • زمانی که در حال دوچرخه سواری هستید، به طرز شگفت انگیزی برنامه فعال بوده و ادرس مکان طی شده، سرعت میانگین، میزان صعود، میزان کالری سوزانده شده و مقدار CO2 را که در صورت استفاده در جو آزاد می شود را در اختیار شما قرار می دهد.
  • قفل دوچرخه خود را با اپلیکیشن باز کنید
این مطلب را هم ببینید
معرفی اپلیکیشن faceapp

مشخصات قفل بیتلاک

شرکت سازنده ای که به طراحی این قفل هوشمند و ایده آل پرداخته است، ادعا می کند که این قفل از فولاد مستحکم و گرما دیده ساخته شده است که در مقابل شرایط مختلف مقاومت بالایی دارد. همچنین در برابر بریده شدن بسیار مقاوم و پایدار است و این احتمال اصلا وجود نخواهد داشت. یعنی نیازی نیست که نگران امنیت آن باشید. همچنین قطری که برای قلاب این قفل در نظر گرفته شده است حدود 12 میلی متر می باشد که حتی نمی توان برای سرقت آن از کاتر یا اره استفاده کرد.

در صورتی که باتری تلفن هوشمند تمام شود، چگونه می توان قفل را باز کرد؟

جای خوش حالی دارد که سازنده این قفل فکر این موضوع را نیز کرده است. او همچنین یک کد تعریف شده در اپلیکیشن قرار داده است که می توانید با وارد کردن آن از طریق فشار متوالی به روی دکمه قفل آن را باز کنید. پس به خاطر سپردن این رمز را قبل از خروج از خانه فراموش کنید.

نتیجه گیری

اگر به دنبال این هستید که شما نیز بتوانید قفل دوچرخه خود را با اپلیکیشن باز کنید تنها کافی است که برای تهیه آن به برند مطرح تولید کننده ان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *