ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

اضافه شدن قابلیت تصویر در تصویر در بروزرسانی جدید فایرفاکس

بروزرسانی جدید فایرفاکس

یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین مرورگرهایی که امروزه مورد استفاده طیف گسترده ای از کاربران قرار می گیرد، فایرفاکس می باشد. موزیلا در نسخه بروزرسانی جدید فایرفاکس قابلیت جدید و جالبی اضافه کرده که باعث جلب توجه مخاطبان شده است. قابلیت ویدئویی Picture-in-Picture (تصویر در تصویر) در ویندوز که توسط نسخه جدید این مرورگر پشتیبانی می شود، به کاربران این امکان را می دهد تا در حین استفاده از برنامه‌های دیگر، ویدئو را نیز در یک فریم جداگانه در بالای صفحه مشاهده نمایند.

قابلیت تصویر در تصویر در بروزرسانی جدید فایرفاکس

بروزرسانی جدید فایرفاکس یا همان نسخه فایرفاکس ۷۱ این امکان را به کاربران می‌دهد هنگامی‌ که در حال تماشای ویدئو هستند، بتوانند در زبانه‌ای دیگر جست‌وجو کنند. اینکه بدون نیاز به توقف ویدیو امکان کار کردن در زبانه های دیگر وجود داشته باشد واقعا فوق العاده است. برای استفاده از این قابلیت ویدئویی تصویر در تصویر در فایرفاکس کافی است ماوس خود را روی ویدئو بکشید تا گزینه‌ی آبی کوچک Picture-in-Picture را ببینید. سپس روی این گزینه کلیک کنید تا پنجره جدید شناور بازشود. درنهایت، می‌توانید هنگام کار در سایر برگه‌ها، تماشای ویدئو خود را نیز ادامه دهید. فایرفاکس این ویژگی جدید Picture-in-Picture را در ژانویه سال ۲۰۲۰ برای کاربران MacOS و Linux نیز ارائه خواهد کرد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل فایل CDR به PDF بصورت آنلاین

بروزرسانی جدید فایرفاکس

دیگر قابلیت های فایرفاکس 71

  • بهبود عملکرد Lockwise برای مدیریت رمز عبور یکپارچه: اکنون فایرفاکس زیردامنه‌ها را به رسمیت می‌شناسد و ورود به سیستم دامنه را از Lockwise تکمیل می‌کند. همچنین، قابلیت Firefox Monitor هرگونه خطری برای حساب‌های آنلاین کاربران را اعلام خواهد کرد و اگر اطلاعات شخصی کاربران به‌خطر بیفتد، با نمایش اعلان‌هایی کاربر را باخبر می‌کند.
  • حفاظت از ردیابی پیشرفته: نمایش اعلان در زمان مسدودسازی بلوک‌های رمزنگاری‌شده و محافظت دربرابر ردیابی‌های مسدود‌شده از دیگر قابلیت‌های فایرفاکس جدید است.
  • رمزگشایی MP3 بومی در سیستم‌عامل ‌های ویندوز و لینوکس و مک

بع گفته فایرفاکس بخش عمده ای از تمرکز این مجموعه در طی سالهای اخیر بر روی بحث حفظ حریم خصوصی کاربران تمرکز و قابلیت‌هایی چون مسدود کردن کوکی ‌های ردیابی ثالث و رمزگذاری آن به‌صورت پیش‌فرض یوده است. علاوه بر آن قابلیتی برای نمایش گزارشی از ردیاب‌ها در اختیار کاربران قرار گرفت تا کاربران این ردیابی‌ها را بشناسند.

این مطلب را هم ببینید
نحوه محاسبه درصد افزایش مقادیر مختلف در اکسل

موزیلا می گوید تا امروز توانسته است بیش از یک‌تریلیون درخواست ردیابی وب‌سایت‌های مختلف را به منظور حفظ حریم خصوصی کاربران در فایرفاکس مسدود کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *