اخبار تکنولوژی

راهنمای خرید پاوربانک

خرید پاوربانک

اکثر ما با شرایطی روبرو شده‌ایم که خارج از منزل یا در سفر هستیم و امکان شارژ کردن تلفن همراه‌مان را با برق شهر نداریم. امروزه استفاده از پاوربانک تقریبا به امری معمول تبدیل شده است وبه عنوان امری ضروری برای استفاده کنندگان موبایل و تبلت وپخش کننده‌های پرتال شناخته شده است. پاوربانک‌ها در واقع باطری های خاصی هستند که در یک مدار خاص با شارژ الکتریکی مشخص ، فشرده شده‌اند. با وجود تنوع این محصول در بازار بسیاری از کاربران هنگام خرید پاوربانک ، با این سوال که “کدام پاوربانک از همه بهتر است؟” مواجه می شوند. اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید این مطلب را از دست ندهید.

نکات مهم در خرید پاوربانک

خرید پاوربانک

شدت جریان (آمپر)

آمپر واحد اندازه‌گیری شدت جریان الکتریکی است. هر وسیله برقی به یک شدت جریان مشخص برای شارژ شدن بصورت نرمال نیاز دارد. در واقع آمپر، فاکتوری است که نشان می‌دهد پاوربانک با چه سرعتی گوشی یا سایر دستگاه‌های دیجیتالی را شارژ می‌کند. پاوربانک‌های معمولی آمپری بین 1 تا 3.5 دارند اما هر چه میزان آمپر یک پاوربانک بالاتر باشد، سرعت شارژ دستگاه شما هم بالاتر می‌رود. البته در صورتی این اتفاق می‌افتد که گوشی یا تبلت شما بتواند از این آمپر پشتیبانی کند. اگر گوشی شما نمی‌تواند آمپر بالایی را پشتیبانی کند، خرید پاور بانکی که آمپر بالایی ارائه می‌دهد تاثیری در سرعت شارژ گوشی ندارد.

این مطلب را هم ببینید
مایکروسافت از برنامه یادداشت برداری جدیدی برای ویندوز رونمایی کرد

ظرفیت پاوربانک

این فاکتور جزو مهم ترین هاست. در واقع هنگام خرید پاوربانک ، قبل از هرچیز می بایست ظرفیت آن را در نظر بگیرید. ظرفیت پاوربانک به دفعات شارژدهی آن اشاره دارد و برحسب آمپر ساعت اندازه‌گیری می‌شود. مثلا پاوربانک ۱۱۶۰۰ میلی آمپر ساعتی، می‌تواند در یک ساعت گوشی همراهی با باطری ۲۸۰۰ میلی آمپری را حدودا ۴ بار شارژ کند؛ لذا در هنگام خرید حتما به میزان شارژ دهی آن دقت کنید. این مساله که ظرفیت پاوربانک چقدر باشد تا حدودی بر روی سایز و وزن آن نیز اثرگذار است.

وزن و اندازه پاوربانک

بی‌شک ابعاد پاوربانک هم یکی از موضوعات مهمی است که حین خرید باید بدان توجه داشته باشید. همانطور که در فاکتور قبلی گفته شده، ظرفیت پاوربان در ابعاد آن تاثیر زیادی دارد. پاوربانک‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلف و در کلاس‌های وزنی متفاوت به‌فروش می‌رسند. می‌توانید پاوربانک کمتر ۱۰۰ گرم تا بالای ۴۰۰ گرم در بازار پیدا کنید. پاوربانک‌های بیش از ۴۰۰ گرم در کلاس وزنی سنگین طبقه‌بندی می‌شوند. پاوربانک‌های معمولی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ گرم وزن دارند.

این مطلب را هم ببینید
جنگ با کرونا با استفاده از سوپر کامپیوتر IBM

مقاومت

برخی پاوربانک‌ها برای شرایط آب‌وهوایی گوناگون و مقاومت در برابر ضربات و نفوذ مایعات طراحی‌شده‌اند. این محصولات برای کاربران همیشه در سفر گزینه‌ای ایده‌آلی به شمار می‌آید.

جنس باتری

در خرید پاوربانک حتما به جنس باتری توجه کنید. استفاده از باتری های نامرغوب و متفرقه در پاوربانک ها باعث می شود که طول عمر کمتری داشته باشند. اگر جزو افرادی هستید که از پاوربانک زیاد استفاده می‌کنید، حتما باید حین خرید از کیفیت باتری و طول عمر آن اطمینان حاصل کنید. پاناسونیک، سامسونگ، ال‌جی و CATL بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌های باتری‌های لیتیوم یون در جهان هستند که باتری مورد نیاز بسیاری از برند‌های تولیدکننده‌ی پاوربانک در جهان را تامین می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *