بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

انتخاب دوربین عکاسی سفری

انتخاب دوربین عکاسی سفری

وقتی برای سرگرمی به مکان هایی سفر می کنید، انگار پرواز کرده اید. بهترین راه برای اینکه این لحظات را در مکان‌های جدید سپری کنید این است که آن‌ها را با یک دوربین دیجیتال خوب ثبت کنید. اما چه دوربینی برای سفر مناسب است؟ آیا باید دوربینی خریداری کنیم که در جیب و کیف ما جا شود یا اقدام به خرید دوربینی دی اس ال آر با حداکثر رزولوشن کنیم. ما در این مقاله توضیحاتی در ارتباط با انتخاب دوربین عکاسی سفری پرداخته ایم. بهترین دوربین های سفری بستگی به عکس هایی دارند که می خواهیم بگیریم. دوربین‌ هایی هست که برای سفر های تفریحی عالی هستند و برخی دیگر برای رفتن به سفر های دریایی بهتر هستند. خب در ادامه با ما همراهی کنید تا بدانیم چگونه م یتوانیم دوربین های سفری خوبی پیدا کنیم.

اولویت بندی کنید.

برای انتهاب دوربین عکاسی سفری باید اولویت بندی کنید. قبل از شروع هر کار یا ایده ای در زمینه عکاسی، آنچه را که در یک دوربین به آن نیاز دارید، در نظر بگیرید. اگر سفر شما شامل بازی‌ های ورزشی و یا سالن‌های کنسرت باشد، شما به یک دوربین با لنز زوم بزرگ نیاز دارید تا این کار را از نزدیک انجام دهید. اگر شما تیپ ماجراجویی هستید، باید یک دوربین پیدا کنید که بتواند کوهنوردی را تحمل کند و یا روی برف ها بیفتد.

 

بررسی و انتخاب دوربین عکاسی سفری

دوربین سفری

اگر ایده سفر شما پیدا کردن یک ساحل خوب است، مطمئن شوید که یک دوربین ضد آب پیدا می‌ کنید. بنابراین در ابتدا اولیت خود را در عکاسی مشخص کنید و سپس برای خرید دوربین مورد نظرتان اقدام نمایید. پس از مشخص کردن اولویت ها باید درباره انواع دوربین ها تحقیق هم کنید.

به تنوع فکر کنید.

ممکن است شما بخواهید عکس های متنوعی بگیرید. پس در انتخب دوربین عکاسی سفری باید مدلی را بیابید که در تمام شاخه ها و گروه های عکاسی به شما بهترین نتیجه را بدهد. اگر شما در اولویت های اولیه خود وضوح تصویر را قرار داده اید، DSLR ها و دوربین های بدون آینه قابلیت تفکیک پذیری زیادی را با رزولوشن بزرگ ارائه می دهند. اگر بزرگنمایی همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید ، به دنبال یک دوربین فوق العاده پل بزرگنمایی باشید که دارای حالت ماکرو یا نزدیک و همچنین بزرگنمایی خوب است.

این مطلب را هم ببینید
اهمیت فوکوس دستی در عکاسی

قابلیت حمل و نقل

در انتخاب دوربین عکاسی سفری مناسب باید به حمل و نقل آن هم فکر کنید. اگر قصد سفر با هواپیما را دارید ، باید مطمئن شوید که دوربین شما در مکان مناسبی قرار گرفته باشد یا ضربه نخورد. اگر قصد دارید دوربین خود را در چموان بگذارید باید دقت زیادی کنید و جوری قرار دهید که ضربه نخورد. نکته بعدی این است که باید به وزن دوربین هم دقت کنید. از آنجا که وزن دوربین ها متفاوت است باید توجه داشته باشید که بر مبنای محلی که قرار است عکاسی کنید یا سوژه های اصلی عکاسی تان چه وزن دوربینی برای شما راحت تر است.

انتخاب دوربین عکاسی سفری چگونه است

سفر به کوه

مثلا اگر قرار است در سفر های خود زمان های زیادی را به راه پیما بگذرانید قطعا دوربین های سنگین برای حمل و نقل سخت خواهند بود.

این مطلب را هم ببینید
انواع فوکوس در عکاسی

از سنسور استفاده نکنید

اگر یک چیز وجود دارد که نشان‌دهنده کیفیت تصویر باشد، اندازه سنسور است. دقت کنید که مشخصات را بررسی کنید تا ببینید سنسور بر روی دوربینی که شما در نظر می‌گیرید، چقدر بزرگ است. DSLR ها هم از دوربین‌های APS C یا فول فریم استفاده می‌کنند، که هر دوی آن‌ها با وضوح زیادی بزرگ هستند. با این حال دوربین‌های mirrorless متفاوت هستند. برخی از همان سنسورهای بزرگ که در DSLR ها هستند استفاده می‌کنند، و برخی دیگر از همان سنسورهای استفاده می‌کنند که در دوربین‌های عکاسی قدیمی هستند. پس برای انتخاب دوربین عکاسی سفری مناسب این گزینه را مد نظر داشته باشید. 

سخن آخر

ما در این مقاله نکاتی را جهت انتخاب دوربین عکاسی سفری ارائه داده ایم. این نکات به شما کمک می کنند تا انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *