مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

قدرتمندترین زبان های برنامه نویسی برای پروژه‌های هوش مصنوعی

زبان های برنامه نویسی برای پروژه‌های هوش مصنوعی

توسعه هوش مصنوعی یکی از راه‌های امیدبخش برای بسیاری از شرکت‌ها در سراسر جهان است. این رشته در واقع قسمتی از علوم کامپیوتر است و کار آن این است که بتواند با ایجاد الگورتیم های خاص به کامپیوتر ها توانایی انجام کار ها را انتقال دهد و آنها را هوشمند کند. اما به نظر شما بهترین زبان برنامه نویسی برای هوش مصنوعی کدام است؟ در این بخش می خواهیم به معرفی بهترین زبان های برنامه نویسی برای پروژه‌های هوش مصنوعی بپردازیم.

زبان های برنامه نویسی برای پروژه‌های هوش مصنوعی

پایتون

بهترین زبان برنامه نویسی برای هوش مصنوعی بدون شک پایتون است. به دلیل ترکیب نحوی، ساختار منطقی و سادگی که دارد به‌طور گسترده توسط برنامه‌نویسان، به ویژه در زمینه یادگیری ماشین و ایجاد شبکه‌های عصبی استفاده می‌‌شود. اگر حوزه فعالیت شما هوش مصنوعی است، پایتون ایده‌آل‌ترین زبان برنامه‌نویسی برای انجام این‌کار است. همچنین کتابخانه‌های ریاضی و آماری موجود در پایتون به نسبت زبان‌های دیگر بی نظیر هستند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل باز نشدن گوگل کروم در ویندوز

C++

وقتی که به حداکثر عملکرد یک سیستم نیاز است (شبیه به زمان‌هایی که صحبت از یادگیری عمیق به میان می‌آید و نیاز دارید تا مدل‌های خود را روی سیستم‌هایی با منابع محدود اجرا کنید) سی پلا‌س‌پلاس مهم‌ترین گزینه پیش روی توسعه‌دهندگان است. کدنویسی با استفاده از این زبان برنامه نویسی به پیچیدگی گذشته نیست. ما می‌توانید با استفاده از کتابخانه‌هایی مثل کودا شرکت انودیا کدهایی بنویسید که مستقیما روی پردازنده گرافیکی اجرا ‌شوند یا می‌توانید برای دستیابی به APIهای سطح بالا و انعطاف‌پذیر از TensorFlow یا PyTorch استفاده کنید.

جاوا

اگر به دنیای برنامه نویسی آشنا باشید ، می دانید که جاوا یکی از 10 زبان برنامه نویسی برتر دنیا شناختهش ده است؛ چرا که کاربردهای گسترده ای داشته و امکانات زیادی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد. شما برای تمام بخش‌های مورد نیاز یک برنامه کاربردی که ممکن است عملکردی هوشمندانه داشته باشند به مجموعه‌ای غنی از کتابخانه‌های قدرتمند دسترسی دارید.

این مطلب را هم ببینید
لپ‌تاپ ریزر بلید ۱۵ به عنوان باریک‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ با کارت گرافیک RTX انویدیا معرفی شد

جاوا اسکریپت

شاید کمی عجیب بنظر برسد که توسعه دهندگان برنامه های هوش مصنوعی از جاوااسکریپت استفاده کنند اما TensorFlow.js گوگل راهکارهای خلاقانه و جالبی ارائه کرده که توسعه‌دهندگان می‌توانند بر مبنای این راهکارها به شیوه‌ای جالب مدل‌های Keras  و TensorFlow را در مرورگرهایشان پیاده‌سازی کنند یا از طریق Node.js و با استفاده از WebGL محاسبات مبتنی بر پردازنده گرافیکی را پیاده‌سازی کنند.

Swift

با معرفی Swift For TensorFlow که آخرین و بهترین ویژگی‌های TensorFlow را به خدمت گرفته و همچنین امکان وارد کردن کتابخانه‌های پایتون به همان شکلی که یک توسعه‌دهنده در پایتون از آن استفاده می‌کند در نظر گرفته شده، سوئیفت به یک زبان مناسب برای توسعه هوش مصنوعی تبدیل شده است.

1 دیدگاه در “قدرتمندترین زبان های برنامه نویسی برای پروژه‌های هوش مصنوعی

  1. ارمین گفت:

    ممنون از وبسایتتون ولی وقتی به حداکثر عملکرد یک سیستم نیاز داریم به خود زبان ماشین نیاز است یا اسمبلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *