مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی بهترین افزونه های فایرفاکس در سال 2021

بهترین افزونه های فایرفاکس

فایرفاکس یکی از محبوب ترین مرورگرهای جهان است که کاربران زیادی را به خود اختصاص داده و از سوی برنامه نویسان و طراحان وب بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. افزونه های زیادی با کاربردهای متنوع برای این مرورگر وجود دارد. در این بخش با ما همراه باشید تا با بهترین افزونه های فایرفاکس در سال 2021 آشنا شوید.

بهترین افزونه های فایرفاکس را بشناسید

Adblock Plus

ادبلاک پلاس یکی از مهمترین افزونه های فایرفاکس است که تا به امروز توسط 10 میلیون کاربر مختلف در جهان دانلود شده است. این افزونه قادر است تمامی تبلیغات مزاحم و اضافی که در سایت‌ها به نمایش در می‌آید را مسدود کند. به این ترتیب علاوه بر اینکه از حجم اینترنت مصرفی شما کاسته می‌شود پنجره مرورگر شما نیز منظم‌تر و خلوت‌تر خواهد شد. به همین جهت اد بلاک از دید بسیاری از کاربران یکی از بهترین اکستنشن های فایرفاکس است که داشتن آن برای هر کاربری الزامی است.

Lightshot

دیگر افزونه موزیلا لایت شات است. به کمک این افزونه شما می‌توانید به سرعت از هر نقطه مرورگرتان اسکرین شات بگیرید و پس از آن با ابزارهای مختلفی تصویر را ویرایش و برای مثال متن یا شکل به آن اضافه کنید. می‌توانید اسکرین شات را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید یا از آن پرینت بگیرید یا در سیستم خود ذخیره کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع خطای Not Responding در ویندوز

Dark Reader

حالت تاریک در این چند سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده و بسیاری از وبسایت‌ها امکان انتخاب این حالت را به کاربران خود می‌دهند. با این حال هنوز تعداد زیادی از سایت‌ها از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند. فایرفاکس Dark Reader از بهترین اکستنشن های فایرفاکس است که با نصب آن می‌توانید هر وبسایتی را در حالت تاریک مشاهده کنید. این افزونه که حالت متن باز دارد رنگ‌های روشن را به حالت تاریک برمی‌گرداند تا در هنگام شب خواندن آن‌ها آسان‌تر باشد. افزون بر این می‌توانید شدت روشنایی و کنتراست را بر اساس خواست خودتان تنظیم کنید.

Grammarly

Grammarly یکی از بهترین افزونه های فایرفاکس است. این افزونه به شما کمک می‌کند غلط‌های املایی در نوشته‌های خود را پیدا و آن‌ها را برطرف کنید. همزمان که شما در اینترنت تایپ می‌کنید Grammarly کلمات را مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورتی که کلمه غلطی را پیدا کند آن را به اطلاع شما می‌رساند. البته این افزونه علاوه بر غلط‌های املایی، از لحاظ قواعد نگارشی و جمله‌بندی نیز نوشتار شما را بررسی می‌کند و بعضی اوقات کلمات جایگزین را به شما پیشنهاد می‌کند و بعضی اوقات هم کلماتی که بیش از اندازه تکرار شدند را با کلمات دیگر عوض می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
تبدیل گوشی به میکروفون کامپیوتر

Tabliss

این افزونه تصویر پس‌زمینه جداگانه برای هر کدام از تب‌هایی که باز می‌کنید به شما نشان می‌دهد که می‌توانید آن را به دلخواه خود شخصی‌سازی کنید. می‌توانید چندین ویجت به تب‌ها اضافه کنید، مانند پیش‌بینی آب و هوا و یادداشت‌های شخصی.

Bitwarden

در دنیای امروز فناوری که تقریبا اکثرا کارهای روزانه به صورت آنلاین انجام می‌شود نگرانی‌های زیادی در مورد به سرقت رفتن رمز عبور و افشای اطلاعات شخصی وجود دارد. افزونه بیت واردن یک افزونه متن باز برای مدیریت رمزهای عبور شماست. این افزونه یک گاوصندوق است که تمامی رمزهای عبور شما برای وبسایت‌های مختلف را در خود ذخیره می‌کند، به این ترتیب دیگر نیازی ندارید تمام آن‌ها را به خاطر بسپارید و فقط کافی است رمز عبور بیت واردن یادتان باشد. تمامی اطلاعاتی که در بیت واردن ذخیره می‌کنید به صورت رمزگذاری شده نگهداری خواهد شد و فقط شما می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

رمزساز، تایید هویت دو مرحله‌ای، اطلاع رسانی در صورت افشای اطلاعات یک وبسایت، همگام‌سازی ابری، امکان به اشتراک گذاری پسوردها با سایر کاربران افزونه و تایپ خودکار نام کاربری و رمز عبور وبسایت‌ها از سایر ویژگی‌های این افزونه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *