اخبار تکنولوژی

هر آنچه باید درمورد رام گوشی اندرویدی بدانیم

رام گوشی اندرویدی

امروز قصد داریم شما را با رام گوشی اندرویدی آشنا کنیم. شاید بدانید که ROM مخفف حافظه فقط خواندنی است، اما در دنیای اندروید تعریف کاملاً متفاوتی دارد. در اندروید، رام به سیستم عاملی اطلاق می شود که دستگاه شما را اجرا می کند. بیایید به چند واقعیت اساسی در مورد رام ها که باید بدانید نگاهی بیندازیم. اگر می خواهید بیشتر درباره ی رام گوشی اندرویدی بدانید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

هزاران رام اندروید وجود دارد

هر گوشی اندرویدی متفاوت است، زیرا سازندگان سخت افزار اندروید سهام را مطابق میل خود سفارشی می کنند. به همین دلیل است که گوشی‌های سامسونگ با گوشی‌های ال‌جی بسیار متفاوت به نظر می‌رسند، حتی اگر هر دو از اندروید استفاده کنند.

جدا از رام‌های رسمی، یک انجمن کامل حول رام‌ های سفارشی ساخته شده است. این ها رام های شخص ثالثی هستند که برای اهداف مختلف ساخته شده اند. گاهی اوقات یک فن اختصاصی به تنهایی یک رام ایجاد می کند، اما اغلب آن ها توسط تیم های کوچک ساخته می شوند.

رام گوشی اندرویدی

درست مانند گوشی‌های سامسونگ که دارای ویژگی‌هایی هستند که اندروید استوک ندارد، در رام‌های کاستوم نیز ویژگی‌های جالبی خواهید یافت. آنها ممکن است تنظیماتی را اضافه کنند که معمولاً در دسترس نیستند، یا روش های مختلف پیمایش را اضافه کنند. برای مدت طولانی، یکی از جذاب ترین بخش های استفاده از کاستوم رام، دریافت آپدیت های به موقع اندروید بود. بسیاری از گوشی‌های ارزان‌تر، مخصوصاً زمانی که اندروید جدید بود، هرگز به‌ روزرسانی دریافت نکردند. این باعث شد که صاحبان این دستگاه‌ها فاقد وصله‌ های امنیتی مهم و ویژگی‌ های جدید سرگرم‌کننده باشند. امروزه این موضوع چندان هم جذاب نیست، زیرا اکثر گوشی‌ها سطحی از پشتیبانی به‌ روزرسانی را دریافت می‌کنند. رام گوشی اندرویدی عالی است.

اکثر مردم به رام نیاز ندارند

کاستوم رام در چند سال گذشته شاهد کاهش محبوبیت بوده است. این تا حدی به دلیل از بین رفتن برخی رام ها است، اما بیشتر به این دلیل است که اکثر مردم بدون رام کاستوم خوب هستند. جدا از خطرات مود کردن دستگاه خود، می توانید ویژگی های مهمی مانند تغییرات دوربین را با استفاده از رام سفارشی از دست بدهید. اندروید بسیار پایدارتر از گذشته است. و بسیاری از ویژگی‌هایی که زمانی فقط در رام‌های سفارشی در دسترس بودند، مانند مجوزهای برنامه‌ها، کنترل اعلان‌ها، و حذف bloatware، همگی در گوشی‌های اندرویدی مدرن تعبیه شده‌اند.

این مطلب را هم ببینید
امنیت سایبری: چگونه از اطلاعات خود محافظت کنیم

البته، همیشه گروهی از علاقه مندان به اندروید وجود خواهند داشت که به کار و استفاده از کاستوم رام ها ادامه می دهند، که بخشی از آن چیزی است که اندروید را بسیار عالی می کند. رام گوشی اندرویدی مزایای زیادی نیز دارد.

اندروید منبع باز است، بنابراین توسعه دهندگان می توانند کد آن را بگیرند، ویژگی ها را اضافه کنند و تصاویر سیستم عامل خود را برای گوشی ها و تبلت های اندرویدی بسازند. بسیاری از متخصصان اندروید چنین رام های سفارشی را نصب می کنند – اما چرا؟ “ROM” مخفف “حافظه فقط خواندنی” است. یک رام سفارشی سیستم عامل Android دستگاه شما را – که معمولاً در حافظه فقط خواندنی ذخیره می شود با نسخه جدیدی از سیستم عامل Android جایگزین می کند. کاستوم رام ها با دسترسی روت تفاوت دارند.

آخرین نسخه اندروید را دریافت کنید

این محبوب ترین دلیل برای نصب کاستوم رام است. بسیاری از تولیدکنندگان هرگز تلفن‌ها و تبلت‌های اندرویدی قدیمی‌تر خود را به‌روزرسانی نمی‌کنند یا به دلیل تأخیر شرکت‌های مخابراتی و سازنده، ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا به‌روزرسانی‌ها به گوشی‌ها برسد. اگر دستگاه قدیمی‌تری دارید که دیگر به‌روزرسانی دریافت نمی‌کند و می‌خواهید آخرین نسخه اندروید را اجرا کنید، کاستوم رام فقط بلیط است. CyanogenMod محبوب ترین رام برای این منظور است – این رام ترفندهای خاص خود را دارد، اما سیستم پایه مشابه نسخه استوک اندروید است که توسط گوگل ایجاد شده است. به لطف CyanogenMod و دیگر کاستوم رام ها، بسیاری از دستگاه های قدیمی که هرگز به طور رسمی به روز نمی شوند، می توانند آخرین نسخه اندروید را اجرا کنند. رام گوشی اندرویدی عملکرد نوینی دارد.

اگر دستگاه شما همچنان به‌روزرسانی‌های به‌موقع دریافت می‌کند، به‌ویژه اگر یک دستگاه Nexus است که Google مرتباً آن را به‌روزرسانی می‌کند، رام‌های سفارشی به هیچ وجه قانع‌کننده نیستند.

این مطلب را هم ببینید
مقدمه‌ای بر هوش مصنوعی و کاربردهای آن در زندگی روزمره

چه گوشی هایی از این ویژگی استفاده می کنند؟

سازندگانی مانند سامسونگ و اچ‌تی‌سی نسخه‌های اندروید خود را ریست می‌کنند و ظاهر تمیزی که گوگل ایجاد کرده است را با ظاهر خودشان که اغلب درهم‌تر و منسجم‌تر است، جایگزین می‌کنند. بسیاری از مردم این را دوست ندارند، اما همچنان می‌خواهند از یک گوشی پرچمدار مانند Samsung Galaxy S4 یا HTC One استفاده کنند.

رام گوشی اندرویدی

شما نمی توانید فقط از پوسته سازنده به ظاهر اندروید استوک تغییر دهید.مطمئناً می توانید لانچر را بدون نصب کاستوم رام و حتی بدون روت تعویض کنید، اما هیچ گونه سفارشی سازی مشکوکی که سازنده روی سیستم عامل انجام داده است پاک نمی شود. برای به دست آوردن ظاهر اندروید استوک و جایگزینی تمام سفارشی سازی های سازنده با سیستم اندروید تمیز، باید یک کاستوم رام نصب کنید.

اگر از پوسته دستگاه خود ناراحت نیستید یا از دستگاه Nexus استفاده می‌کنید که قبلاً با سیستم Android موجود است، دلیلی برای انجام این کار وجود ندارد. رام گوشی اندرویدی بهترین انتخاب برای شما است.

وقتی گوشی را تهیه کردیم باید چه کنیم؟

وقتی گوشی را از اپراتور می‌خرید، اغلب مملو از bloatware است. برنامه‌های NASCAR، برنامه‌های تلویزیون، برنامه‌های مخاطبین که مخاطبین شما را به جای تلفن شما در سرورهای شرکت مخابراتی ذخیره می‌کند. این برنامه‌ها می‌توانند سیستم شما را شلوغ کنند و فضای دیسک را هدر دهند. حتی سازندگان نرم افزار خود را قبل از اینکه اپراتور به آن دسترسی پیدا کند اضافه می کنند، بنابراین شما دو شرکت دارید که هر کدام bloatware خود را قبل از اینکه به شما برسد به گوشی شما اضافه می کنند.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با رام گوشی اندرویدی آشنا کنیم. اگر می خواهید واقعاً این برنامه ها را از روی دیسک خود پاک کنید، بهترین راه برای انجام این کار نصب یک کاستوم رام است. می‌توانید برنامه‌ها را بدون روت غیرفعال کنید، اما این کار فضای دیسک مصرفی آنها را آزاد نمی‌کند. امیدواریم مطالب مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *