بازی و سرگرمی, بررسی و راهنمای خرید

ویژگی های دسته‌ PS5 جدید

ویژگی های دسته‌ PS5

یکی از مهم‌ترین بخش‌های کنسول نسل بعدی سونی، دسته بازی PS5 است. سونی با معرفی کنترلر پلفترم نسل نهم خود نشان داد که هنوز هم برای برداشتن قدم‌های تازه و روبه‌جلو، مشتاق است. اگر می خواهید ویژگی های دسته‌ PS5 جدید را بدانید با ما در این بخش همراه باشید.

ویژگی های دسته‌ PS5

کلید ایجاد

کاربرد کلید جدید همانند کلید اشتراک‌گذاری می‌باشد و این دو در عمل یک کار را انجام می‌دهند. البته هنوز در این مورد اطلاعات خیلی زیادی در دست نیست اما به نظر می‌رسد که این کلید، به بازیکنان این امکان را می‌دهد که از صفحه بازی خود عکس یا فیلم بگیرند و بتوانند به صورت بالقوه آن را با رسانه‌های اجتماعی یا پخش‌های زنده با دنیا و اطرافیان به اشتراک بگذارند. اگر قرار بود سونی عملکرد PS4 را به صورت دقیق حفظ کند، نام این کلید را تغییر نمی‌داد!

بنابراین مشتریان انتظار قابلیت‌های جدید و جذابی را از دسته جدید این کمپانی دارند. بنابراین می‌توان گفت سونی با طراحی این کلید، برای بازیکنان خود راه‌های جدیدی را برای خلق محتوا از گیم پلی بازی‌ها و به اشتراک گذاشتن آن‌ها، پیش رو  گذاشته‌است. هم‌چنین وعده داده که با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه کنترلر، اطلاعات بیشتری در این خصوص ارائه خواهد داد. برخی از دکمه‌های دوال سنس نیز نسبت به نسخه فعلی دوال شاک 4 بهبودهایی هر چند جزئی داشته‌اند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین و بدترین بازی های نقش آفرینی پلی استیشن 3

میکروفون‌های به روز رسانی شده

سونی در کنسول‌های قبلی خود، میکروفون‌های خارجی را به عنوان بخشی از جعبه همراه کنسول عرضه کرده‌است. اما به نظر می‌رسد که اکنون تصمیم گرفته‌است این وسیله جانبی اضافی را حذف کرده و آن را در خود دسته دوال سنس جایگذاری کند. اگرچه کیفیت این میکروفون‌های جدید باید بررسی شود، اما خود کمپانی پیشنهاد می‌دهد که برای مکالمه‌های طولانی‌ت،ر از همان هدست قبلی یا خارجی استفاده شود. این میکروفون‌های جدید و کوچک، باید حداقل ثابت کنند که گزینه خوب و موثری برای ایجاد ارتباطات آنلاین هستند. خوشبختانه این میکروفون‌ها، قابلیت روشن و خاموش شدن سریع توسط بازیکن را دارند و اینطور نیست که به صورت دائمی روشن باشند.

درگاه usb جدید

این تصویر از پشت دسته پلی‌استیشن، نشان می‌دهد که سونی درگاه میکرو usb دوال شاک 4 را با یک usb بسیار مدرن‌تر برای دسته دوال سنس جدیدش، جایگزین کرده‌است. از آن جایی که usb-c جزء استانداردهای جدید قرارداد شده، این تغییر  قابل پیش‌بینی بود؛ خوشبختانه این کمپانی استانداردهای جهانی به روز رسانی شده را به خوبی رعایت کرده‌است. مزیت اصلی usb-c این است که سرعت شارژ بسیار بالاتری را داراست و همه کار بودن آن، باعث می‌شود که فرد برای استفاده از آن نیاز به کابل اختصاصی نداشته‌باشد و تقریباً با همه نوع کابل می‌توان از آن استفاده کرد؛ به شرط فراهم شدن یک اتصال مناسب!

این مطلب را هم ببینید
معرفی و بررسی بازی F1 2020

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *