مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

آزمایش نرم افزار انتخاباتی مایکروسافت برای اولین بار

نرم افزار انتخاباتی مایکروسافت

مایکروسافت، نامی است که هر کاربر کامپیوتری با آن آشنا است. این شرکت با عرضه‌ی ویندوز توانست خود را به فرمانروای بی چون و چرای صنعت کامپیوترهای شخصی تبدیل کند. علاوه بر ویندوز ، این کمپانی در تولید و ارائه نرم افزارهای زیادی فعالیت دارد. یکی از آنها نرم افزار انتخاباتی مایکروسافت است که از سال گذشته اعضای این کمپانی در حال توسعه آن هستند.

نرم افزار انتخاباتی مایکروسافت

بر اساس اخبار منتشر شده شهروندان منطقه فولتن (Fulton) ایالت ویسکانسین آمریکا امروز (18 فوریه) نمایندگان دیوان عالی این ایالت را از طریق دستگاه های رأی گیری که با نرم افزار ElectionGuard مایکروسافت اجرا می شوند، انتخاب خواهند کرد. این عملیات بصورت آزمایشی بوده و در صورتی که حمع آوری آرای چند صد نفر به کمک نرم افزار ElectionGuard موفقیت آمیز باشد ، از این پلتفرم در دیگر دستگاه های رأی گیری نیز استفاده خواهد شد.

این مطلب را هم ببینید
گلکسی کروم بوک ۲ سامسونگ رونمایی شد

این نرم افزار به گونه ای طراحی شده که از طریق رمزگذاری هم‌ریختی (Homomorphic Encryption) از آرای شرکت کنندگان محافظت کرده و برای بالا رفتن امنیت، نسخه کاغذی را نیز ایجاد می کند. رمزگذاری هم ریختی در عین حفظ رمزگذاری آرا، آنها را شمارش می کند. روش استفاده از این پلتفرم به این گونه است که رای دهندگان نامزدهای مورد نظر خود را از طریق نمایشگر لمسی انتخاب کرده و آنها را تأیید می کنند. سپس دستگاه به طور همزمان به او نسخه کاغذی رأی و کد رهگیری تحویل می دهد.

کاربر نسخه کاغذی را در صندوق انتخاباتی انداخته و با مراجعه به وب سایت انتخابات و استفاده از کد رهگیری، از شمارش رأی خود و همچنین تغییر نیافتن آن اطمینان حاصل می کند. کد رهگیری رأی کاربر را فاش نمی کند؛ بنابراین شرکت های شخص ثالث نمی توانند از آرا باخبر شوند. کیت ElectionGuard از اپ های تأیید کننده شخص ثالث نیز پشتیبانی کرده و به کمک آنها می توان شمارش و عدم تغییر آرا را بررسی کرد. این کیت با سخت افزارهایی همچون سرفیس و کنترلر Xbox Adaptive نیز سازگار می باشد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش غیرفعالسازی بروزسانی خودکار درایورها در ویندوز10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *