آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش ترفندهای عکاسی در خانه

عکاسی در خانه

خانه در واقع زمین تمرین هر عکاسی است. همه‌ی عکاس‌ها با عکاسی از محیط اطراف خودشان یاد می‌گیرند و نیازی نیست به دنبال مدل، دکور و یا لوکیشن‌های جذاب باشید. شما در خانه هم می توانید عکس های بسیار جذاب و فوق العاده ای تهیه کنید. از اعضای خانواده و یا لوازم منزل و یا چشم اندازهای دیگر. اگر می خواهید ترفندهای عکاسی در خانه را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

ترفندهای عکاسی در خانه

جلوه‌ی ویژه بسازید

این روش یکی از راحت‌ترین ترفند‌های عکاسی در خانه است و تنها چیزی که نیاز دارید، مقداری فویل آلومینیومی و یک قیچی است. دستور العمل به این شکل است که فویل آلومینیومی را با قیچی خرد کرده و به اندازه‌ی یک مشت از آن را برداشته و روی سوژه‌ی می‌پاشید.

از نمای نزدیک عکس بگیرید

همه‌ی ما به لنز ماکرو دسترسی نداریم. اما این نباید باعث شود که بی‌خیال گرفتن عکس از نمای نزدیک شویم. پیشنهاد ما این است که از یک ذره بین دسته‌دار برای این کار استفاده کنید. ذره بین به راحتی یک نمای نزدیک و بزرگ برای عکاسی در اختیارتان قرار می‌دهد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش بهترین ژست های عکس گروهی

از پاشیدن آب عکاسی کنید

برای این کار نیاز است که یک استودیوی کوچک و کلاسیک برای خود بسازید. این کار بسیار آسان است. در ابتدا به عنوان محل عکاسی از میز کار، میز آشپزخانه یا یک میز کنار دیوار استفاده کنید. یک بالش سفید را روی آن قرار دهید، اگر منبع نوری دارید هم روی آن تنظیم کنید، وگرنه می‌توانید از نور محیط یا نور طبیعی آفتاب از طریق پنجره استفاده کنید.

یک لیوان آب را روی بالش بگذارید و برای زیباتر شدن آن از یک برش میوه هم استفاده کنید. دوربین خود را روی سه پایه قرار داده و همه چیز را تنظیم کنید. حالا می‌توانید مقداری آب به لیوان بریزید، منتها از ارتفاعی زیاد، یا اینکه یک تکه میوه‌ی دیگر را درون آن بیندازید. به همین سادگی !

این مطلب را هم ببینید
آموزش ترفندهای نورپردازی در عکاسی برای حرفه ای ها

از پرسپکتیو کمک بگیرید

یکی از آسان‌ترین ترفندهای عکاسی در خانه استفاده از اعوجاج پرسپکتیو عکس با آب است. برای این کار، یک لیوان شفاف را پر از آب کرده و روبروی سوژه قرار دهید، به این ترتیب یک افکت جالب به عکس هایتان اضافه خواهید کرد.

زمینه‌ی قلابی بسازید

از ساده‌ترین ترفند‌های عکاسی در خانه، ساختن پس زمینه‌های خلاقانه است. می‌توانید با قرار دادن سوژه‌ی خود در برابر زمینه‌ای قلابی، تصویری دوست داشتنی ثبت کنید. برای مثال یک مجسمه‌ی کوچک را جلوی یک تصویر بزرگ قرار دهید و دوربین را خیلی به صحنه نزدیک کنید و عکس بگیرید، تصویر حاصل بسیار جالب خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *