ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش حذف برنامه اینترنت دانلود منیجر در ویندوز

حذف برنامه اینترنت دانلود منیجر در ویندوز

IDM برای آنهایی که اهل دانلود کردن با کامپیوتر هستند ، نامی آشناست. این برنامه محبوب امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد اما گاهی ممکن است بنابردلایلی تصمیم به حذف آن بگیرید. در این بخش با ما همراه باشید تا نحوه حذف برنامه اینترنت دانلود منیجر در ویندوز را یاد بگیرید.

حذف برنامه اینترنت دانلود منیجر در ویندوز

اگر برنامه فعال و در حال اجرا است، برای حذف کامل برنامه اینترنت دانلود منیجر ابتدا باید آن را غیر فعال کنید. برای این کار ابتدا باید روی آیکن اینترنت دانلود منیجر در گوشه تسکبار راست کلیک کنید. سپس Exit را انتخاب کنید.  جهت بستن کامل برنامه می توانید با زدن دکمه های Ctrl+Shift+Esc وارد Task Manager شده و در تب processes برنامه را انتخاب کنید. سپس End Task را بزنید. این کار را برای همه فعالیت های در حال اجرای برنامه اعمال کنید. پس از بستن برنامه، بسته به نسخه ویندوز خود، یکی از راه حل های زیر را دنبال کنید.

این مطلب را هم ببینید
یک روش ساده و سریع برای تبدیل فایل ورد به پاورپوینت

ویندوز 7

در ویندوز ۷ روی استارت کلیک کرده و Control Panel را بزنید. سپس وارد بخش Programs شده و روی Programs & Features کلیک کنید. حال برنامه Internet Download Manager را در لیست پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. در نهایت دکمه Uninstall/Change را فشار داده و دستورالعمل های زیر را دنبال کنید تا برنامه حذف شود.

ویندوز ۸

روی استارت راست کلیک کرده و Programs and Features را انتخاب کنید. در لیست نمایش داده شده Internet Download Manager را انتخاب کرده و روی Uninstall/Change کلیک کنید. دستورالعمل های زیر را دنبال کنید تا برنامه حذف شود.

ویندوز ۱۰

کاربران ویندوز ۱۰ نیز راه های مختلفی دارند. شما می توانید همانند نسخه های قبلی وارد کنترل پنل شوید. همینطور امکان استفاده از Settings ویندوز و بخش Apps نیز وجود دارد. در این بخش برنامه را از لیست پیدا و انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
چرا رسانه های اجتماعی برای بازاریابی کسب و کار مهم هستند؟

ادامه روش حذف دانلود منیجر از کامپیوتر

  • پس از انجام راه ذکر شده برای نسخه های مختلف ویندوز، سپس باید مراحل را به شکل زیر دنبال کنید. این مراحل در همه نسخه ها مشابه هستند.
  • در پنجره باز شده گزینه Full را انتخاب کنید. سپس Next را بزنید.
  • در صفحه بعدی، Finish را بزنید.
  • در پیام نمایش داده شده OK را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *