ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع ارور Already Running در ویندوز

رفع ارور Already Running در ویندوز

کاربران معمولا با خطاهای گوناگونی در ویندوز مواجه هستند. یکی از آنها ارور Already Running می باشد. این ارور به دلایل مختلفی رخ می‌دهد و با چند روش می‌توانید آن را برطرف کنید. در این بخش می خواهیم روش های رفع ارور Already Running در ویندوز را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رفع ارور Already Running در ویندوز

تنظیم Workstation Service در حالت اتوماتیک

  • برای رفع ارور Is already running Win + R را فشار دهید و در کادر servies.msc را وارد کنید. سپس OK را بزنید.
  • در پنجره Services پایین بیایید و Workstation را پیدا کنید. روی آن دو بار کلیک کنید.
  • در پنجره Workstation Properties گزینه Startup type باید روی Automatic تنظیم شده باشد.
  • در نهایت روی OK بزنید.

حذف Web Companion

اگر این ارور را زمانی مشاهده می‌کنید که سیستم خود را روشن می‌کنید، برای حل مشکل ارور Already running باید Web Companion را حذف کنید. Settings را با Win + I باز کنید. Apps را باز کنید. از سمت چپ Apps & features را انتخاب کنید. از سمت راست می‌توانید برنامه‌های روی کامپیوتر خود را مشاهده کنید. Web Companion را پیدا کنید. روی آن بزنید. Uninstall را انتخاب کنید. در نهایت، سیستم را ری استارت کنید.

راه دیگر این است که Windows + R را فشار دهید. در کادر appwiz.cpl  را وارد کنید. سپس Enter را بزنید. Programs and Features  باز خواهد شد. سپس Ad-Aware را پیدا کنید و روی آن راست کلیک کنید. Uninstall را بزنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین SSD های سال 2021

آپدیت کردن ویندوز ۱۰

روش دیگر برای حل ارور Another instance is already running این است که ویندوز ۱۰ را آپدیت کنید. اگر Web Companion ندارید و همچنان با این ارور مواجه می‌شوید، این کار را انجام دهید. Win + I را فشار دهید تا Windows Settings باز شود. سپس روی Update & Security بزنید.

در پنجره باز شده و از سمت چپ روی Windows Update بزنید. سپس از سمت راست روی Check for Updates بزنید. اگر آپدیتی وجود داشته باشد، ویندوز به روزرسانی می‌شود. مراحل خواسته شده را انجام دهید. اگر همچنان مشکل وجود دارد، روش بعدی را امتحان کنید.

رفع ارور Only one instance با SFC Scan و DISM Scan

SFC Scan فایل‌های خراب سیستم شما را اسکن و تصحیح می‌کند. برای رفع ارور Only one instance با SFC Scan به منوی استارت بروید. سپس cmd را تایپ و جستجو کنید. روی Command Prompt راست کلیک کنید و Run as Administrator را بزنید.

sfc/ scannow را وارد کنید و Enter را بزنید. اجازه دهید فرایند اسکن انجام شود. در آخر سیستم را ری استارت کنید.

اگر این اسکن جواب ندارد، DISM Scan را امتحان کنید. این اسکن دو نوع دارد. برای اجرای نوع استاندارد، Command Prompt را باز کنید و سپس کد زیر را وارد کنید و پس از آن Enter را بزنید:

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

این مطلب را هم ببینید
آموزش فرمت هارداکسترنال در سیستم عامل های مختلف

زمانی که اسکن انجام شد، سیستم را ری استارت کنید. اگر مشکل همچنان وجود دارد، از روش دوم این اسکن استفاده کنید. برای اجرای روش دوم حتما باید Windows Installation Media را به صورت Flash drive یا DVD داشته باشید.

Windows Installation Media را درون کامپیوتر خود بگذارید. سپس Command Prompt را باز کنید. دستور زیر را وارد کنید و Enter را بزنید:

dism /online /cleanup-image /scanhealth

سپس دستور زیر را وارد کنید و Enter را بزنید:

dism /online /cleanup-image /restorehealth

دستور زیر را وارد کنید و Enter را بزنید:

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:SourcesInstall.wim:1 /LimitAccess

نکته: به جای X نام درایو Windows Installation Media را وارد کنید و Enter را بزنید.

پس از پایان اسکن، سیستم را ری استارت کنید.

حل ارور Another instance is already running آنتی ویروس Avast

اگر در هنگام نصب دوباره آنتی ویروس Avast یا حذف آن و نصب آنتی ویروسی دیگر با این ارور مواجه می‌شوید، به معنای این است که این برنامه هنوز در پس‌زمینه سیستم شما باز است. برای بستن آن این برنامه را باز کنید. سپس به Settings > Troubleshooting بروید. تیک Enable Avast self-defense module را بردارید. Ok را بزنید.

حال Task Manager را باز کنید و برنامه instup.exe را با End task ببندید. اگر پنجره‌ای مبنی برا اپدیت کردن آنتی ویروس باز شد، آن را ببندید.

اگر نتوانستید instup.exe را پیدا کنید، یعنی برنامه باز نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *