ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع ارور Xinput1_3.dll در ویندوز

رفع ارور Xinput1_3.dll در ویندوز

فایل Xinput1_3 DLL یکی از چندین فایل موجود در مجموعه نرم افزار DirectX است. در این بخش قصد داریم روش های رفع ارور Xinput1_3.dll در ویندوز را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رفع ارور Xinput1_3.dll در ویندوز

ریستارت سیستم

در ابتدا ضروری است در مورد خطای Xinput1_3.dll بدانید که هرگز فایل جداگانه‌ی Xinput1_3.dll از سایت‌های مختلف دانلود نکنید. دلایل بسیاری وجود دارد که ثابت می‌کند این کار درستی نیست. اگر قبلا فایل xinput1_3.dll را از یکی از این سایت‌ها دانلود کرده‌اید حتما آن را حذف کرده و یکی از راه‌های حل مشکل Xinput1_3.dll را دنبال کنید. برای رفع خطای xinput1_3.dll ابتدا کامپیوتر خود را Restart  کنید. خطای xinput1_3.dll ممکن است یک اشتباه باشد و با یک Restart ساده حل شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش راه‌اندازی ویندوز در حالت Safe Mode

استفاده از ابزار Restor

برای مشکلات مختلف رایانه‎‌ای از جمله حل مشکل خطای  Xinput1_3.dll استفاده از ابزار Restore را توصیه می‌کنیم. این نرم افزار خطاهای رایانه‌ای را ترمیم می‌کند، شما را از از دست دادن فایل، بدافزار و خرابی سخت افزار در امان نگه می‌دارد و رایانه شما را برای حداکثر عملکرد بهینه می کند. با این ابزار مشکلات PC را اکنون در ۳ مرحله آسان برطرف کنید:

  • ابزار Restor برای تعمیر کامپیوتر دانلود کنید.
  • برای یافتن مشکلات ویندوز که می‌تواند باعث بروز مشکلات رایانه‌ای شود ، روی “Start Scan” کلیک کنید.
  • بر روی “Repair All” کلیک کنید تا مشکلات مربوط به فناوری‌های ثبت شده حل شود.

نصب نسخه مناسب DirectX

با فرض این که آخرین نسخه DirectX از مایکروسافت خطای Xinput1_3.dll دریافتی را برطرف نکرده است، برای حل مشکل ارور xinput1_3.dll به دنبال برنامه نصب DirectX در CD یا DVD بازی یا برنامه خود باشید. معمولاً اگر یک بازی یا برنامه  از DirectX استفاده کند، توسعه دهندگان نرم افزار ، یک کپی از DirectX در دیسک نصب قرار می‌دهند. البته گاهی اوقات ، نسخه DirectX که در دیسک موجود است، نسبت به آخرین نسخه موجود در اینترنت، برای برنامه مناسب‌تر است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ریست تنظیمات موس و کیبورد در ویندوز

استخراج فایل از DirectX

فایل Xinput1_3.dll را از آخرین بسته نرم افزاری DirectX بازیابی کنید. اگر مراحل عیب یابی فوق برای حل خطای Xinput1_3.dll شما کار نکرد، سعی کنید Xinput1_3.dll را بصورت جداگانه از بسته قابل دانلود DirectX استخراج کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *