ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع ارور Xinput1_3.dll در ویندوز

رفع ارور Xinput1_3.dll در ویندوز

فایل Xinput1_3 DLL یکی از چندین فایل موجود در مجموعه نرم افزار DirectX است. در این بخش قصد داریم روش های رفع ارور Xinput1_3.dll در ویندوز را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رفع ارور Xinput1_3.dll در ویندوز

ریستارت سیستم

در ابتدا ضروری است در مورد خطای Xinput1_3.dll بدانید که هرگز فایل جداگانه‌ی Xinput1_3.dll از سایت‌های مختلف دانلود نکنید. دلایل بسیاری وجود دارد که ثابت می‌کند این کار درستی نیست. اگر قبلا فایل xinput1_3.dll را از یکی از این سایت‌ها دانلود کرده‌اید حتما آن را حذف کرده و یکی از راه‌های حل مشکل Xinput1_3.dll را دنبال کنید. برای رفع خطای xinput1_3.dll ابتدا کامپیوتر خود را Restart  کنید. خطای xinput1_3.dll ممکن است یک اشتباه باشد و با یک Restart ساده حل شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل Search ویندوز 10

استفاده از ابزار Restor

برای مشکلات مختلف رایانه‎‌ای از جمله حل مشکل خطای  Xinput1_3.dll استفاده از ابزار Restore را توصیه می‌کنیم. این نرم افزار خطاهای رایانه‌ای را ترمیم می‌کند، شما را از از دست دادن فایل، بدافزار و خرابی سخت افزار در امان نگه می‌دارد و رایانه شما را برای حداکثر عملکرد بهینه می کند. با این ابزار مشکلات PC را اکنون در ۳ مرحله آسان برطرف کنید:

  • ابزار Restor برای تعمیر کامپیوتر دانلود کنید.
  • برای یافتن مشکلات ویندوز که می‌تواند باعث بروز مشکلات رایانه‌ای شود ، روی “Start Scan” کلیک کنید.
  • بر روی “Repair All” کلیک کنید تا مشکلات مربوط به فناوری‌های ثبت شده حل شود.

نصب نسخه مناسب DirectX

با فرض این که آخرین نسخه DirectX از مایکروسافت خطای Xinput1_3.dll دریافتی را برطرف نکرده است، برای حل مشکل ارور xinput1_3.dll به دنبال برنامه نصب DirectX در CD یا DVD بازی یا برنامه خود باشید. معمولاً اگر یک بازی یا برنامه  از DirectX استفاده کند، توسعه دهندگان نرم افزار ، یک کپی از DirectX در دیسک نصب قرار می‌دهند. البته گاهی اوقات ، نسخه DirectX که در دیسک موجود است، نسبت به آخرین نسخه موجود در اینترنت، برای برنامه مناسب‌تر است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش زمانبندی حذف خودکار فایل از سطل زباله در ویندوز

استخراج فایل از DirectX

فایل Xinput1_3.dll را از آخرین بسته نرم افزاری DirectX بازیابی کنید. اگر مراحل عیب یابی فوق برای حل خطای Xinput1_3.dll شما کار نکرد، سعی کنید Xinput1_3.dll را بصورت جداگانه از بسته قابل دانلود DirectX استخراج کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *