ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل Run as Administrator در ویندوز

رفع مشکل Run as Administrator در ویندوز

اگر دقت کرده باشید برخی برنامه ها نیاز به اجرا در حالت Administrator  دارند. برخی مواقع در هنگام اجرای یک برنامه به صورت Administrator مشکلاتی به وجود می‌آید. اگر می خواهید نحوه رفع مشکل Run as Administrator در ویندوز را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

روش های رفع مشکل Run as Administrator در ویندوز

بررسی آنتی ویروس

در صورت مواجهه با مشکل Run as administrator اولین کاری که باید انجام دهید، بررسی آنتی ویروس رایانه است. آنتی ویروس رایانه شما ممکن است با برخی برنامه‌ها تداخل داشته باشد و باعث بروز این مشکل شود. به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که حتما تنظیمات آنتی ویروس رایانه‌تان را بررسی کنید. ابتدا آنتی ویروس خود را به صورت موقت غیرفعال کنید. در صورتی که مشکل برطرف نشد، اقدام به حذف آنتی ویروس نمایید. اگر مشکل بر طرف شد، در ادامه به سراغ یک آنتی ویروس جدید برای رایانه خود بروید. اما اگر مشکل برطرف نشد، به سراغ راه حل بعدی بروید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین افزونه های اسکرین شات در گوگل کروم

حذف برنامه‌های غیرکاربردی

گاهی اوقات مشکل Run as administrator به دلیل وجود یک برنامه ثالث در رایانه شما است که نقش مخرب ایفا می‌کند. برای شناسایی و حذف کردن این برنامه‌ها نیاز به یک برنامه دیگر به نام ShellExView دارید. به کمک این برنامه می‌توانید هر برنامه‌ای را که در رایانه به آن نیاز ندارید را به راحتی حذف کنید. راه حل بعدی برای شناسایی و حذف برنامه‌های مسئله دار استفاده از برنامه دیگری به نام QuickSFV است. به کمک این برنامه نیز می‌توانید تمام برنامه‌های موجود روی رایانه را که به آنها نیاز ندارید، حذف کنید. برنامه مفید دیگر برای این منظور، برنامه Revo Uninstaller است.

اسکن SFC و DISM

گاهی اوقات به دلیل پوشه‌های مخربی که در رایانه شما وجود دارند، مشکل Run as administrator به وجود می‌آید. در این مواقع باید به کمک یک اسکن SFC اقدام به رفع مشکل نمود. برا این منظور Command Prompt را به عنوان ادمین باز کنید. برای این منظور می‌توانید کلیدهای ترکیبی Windows Key + X را بفشارید و گزینه Command Prompt را انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های یوگا برای اندروید

وقتی پنجره Command Prompt باز شد عبارت sfc / scannow را وارد نماییدو روی گزینه Enter بزنید. به این ترتیب اسکن SFC آغاز می‌شود. این فرآیند ممکن است حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به طول بینجامد. اگر به هر دلیلی قادر به اجرای اسکن SFC نیستید، باید به سراغ یک اسکن DISM بروید. برای این منظور پس از ورود به Command Prompt، عبارت DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth را وارد کنید و روی Enter بزنید.

فعال کردن User Account Control

فعال کردن User Account Contorl ویندوز ۱۰ و.. می‌تواند به رفع مشکل Administrator Privileges منجر شود. برای این منظور ابتدا وارد کنترل پنل رایانه خود شوید. در ادامه گزینه System And Security را انتخاب کنید. پس از آن وارد بخش Change User Account control setting شوید. نوار سمت چپ را تا انتها بالا بیاورید. روی OK کلیک کنید. به این ترتیب تغییرات روی سیستم شما ذخیره می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *