ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش روشن نگه داشتن لپ تاپ با درب بسته

روشن نگه داشتن لپ تاپ با درب بسته

همه ما می دانیم که با بستن درب لپ تاپ ، سیستم خاموش می شود؛ در واقع وارد حالت Sleep یا خواب می‌شود. اما جالب است بدانید که در سیستم عامل ویندوز راهکارهایی وجود دارد که امکان روشن نگه داشتن لپ تاپ با درب بسته را به کاربر می دهد. اگر میخواهید چگونگی انجام این کار را یاد بگیرید، با ما همراه باشید.

روشن نگه داشتن لپ تاپ با درب بسته

انجام این کار برای زمان‌هایی مناسب است که می‌خواهید لپتاپ خود را در کیف بگذارید اما برخی از فرآیند‌ها را فعال نگه دارید و حتی مواقعی که قصدتان خوابیدن است و نور لپتاپ اذیتتان می‌کند. برای انجام این کار کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • از گوشه پایین سمت راست صفحه نمایش، آیکون باتری را پیدا کنید. گاهی اوقات ممکن است این آیکون نمایش داده نشود و لازم باشد پیش از آن روی فلش کوچک رو به بالا کلیک کنید. به هر ترتیب با پیدا کردن آیکون یاد شده روی گزینه باتری کلیک راست کرده و سپس گزینه Power Options را بزنید.
  • اگر ازویندوز 10 استفاده می کنید، به جای انجام کارهای بالا به مسیر Settings > System > Power & Sleep بروید و گزینه Additional power Settings را انتخاب کنید.
  • سپس از سمت چپ منوی Power Options گزینه Choose what closing the lid does را انتخاب نمایید.
  • گزینه های مختلفی را مشاهده خواهید کرد. از بخش When I close the lid گزینه Plugged in را به حالت Do nothing تغییر دهید.
  • اگر بخواهید این امکان را دارید که موضوع یاد شده را در دو حالت مختلف عملی کنید. یکی از این حالت‌ها در صورتی است که لپتاپ به شارژر متصل باشد و حالت دیگر زمانیست که تنها از باتری تغذیه می‌کند.
  • در نهایت با انتخاب گزینه Save Changes تغییرات را ذخیره کنید.
این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور Not responding در اندروید

اکنون با بستن درب لپ تاپ ، سیستم روشن باقی خواهد ماند. در واقع در این حالت می‌توانید لپتاپ خود را کاملا ببندید و سپس با متصل کردن کیبورد و ماوس و نمایشگر به آن، مانند یک کیس کامپیوتر از آن استفاده کنید.

نکته

روشن نگه داشتن لپتاپ با درب بسته ممکن است تاثیرات مخربی روی کامپیوترتان هم بگذارد. دلیل این که کامپیوتر شما پس از بسته شدن درب به صورت خودکار وارد حالت Sleep می‌شود این است که وقتی آن را داخل کیف خود قرار می‌دهید، به خاطر کاهش جریان هوا دچار مشکل نشود. اما بعد از اعمال این تغییر، در صورتی که حواستان نباشد ممکن است لپتاپ خود را به صورت روشن و با درب بسته داخل کیف خود بگذارید. موضوعی که می‌تواند برای کامپیوتر خطرناک باشد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین لپ تاپ های ارزان قیمت موجود در بازار

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *