ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش گرفتن اسکرین شات در مک بوک

گرفتن اسکرین شات در مک بوک

محصولات اپل هوشمند  و خلاقانه طراحی شده اند و همه ما آن ها را تحسین می کنیم. اگر کاربر یکی از مک بوک های اپل باشید، شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده است که گرفتن اسکرین شات در مک بوک چگونه انجام می شود؟ در این بخش روش های انجام این کار را آموزش خواهیم داد.

گرفتن اسکرین شات در مک بوک

گرفتن اسکرین شات از تمام صفحه

اگر می خواهیم از صفحه بصورت کامل اسکرین شات تهیه کنید، با نگه داشتن کلیدها Command + Shift + 3 این کار را با صدای دوربین انجام دهید. این ابتدایی ترین حالت ممکن است که در آن لحظه از تمام صفحه شما عکس می گیرد. سپس تصویر را به عنوان یک فایل png در دسکتاپ با نام Screenshot time/date می توانید پیدا کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای دانلود منیجر برای ویندوز

نحوه اسکرین شات گرفتن در مک بوک

نحوه گرفتن اسکرین شات با انتخاب

اگر قصد دارید بصورت انتخابی تنها از بخش هایی از صفحه اسکرین شات تهیه کنید، با نگه داشتن کلیدهای Command + Shift + 4 امکان پذیر است. مکان نما شما به یک شبکه کوچک با اعداد مختصات پیکسل در سمت چپ پایین تبدیل می شود. برای انتخاب یک ناحیه مستطیلی که می خواهید تصویر را انتخاب کنید، کلیک یا نگه داشتن ماوس یا صفحه کلید خود را بکشید و مکان نما را مشخص کنید. در نهایت با کلیک کردن می توانید تصویر را تهیه کنید.

اسکرین شات گرفتن از پنجره

با استفاده از کلیدهای Command + Shift + 4 + Space می توانید از یک پنجره اسکرین شات تهیه کنید. این کار مکان نما را به یک نماد دوربین کوچک تبدیل می کند و هر پنجره ای که در آن هستید، به رنگ آبی برجسته خواهد بود.نحوه اسکرین شات گرفتن در مک بوک

این مطلب را هم ببینید
آموزش رسم فلوچارت در اکسل

پنجره مورد نظر برای عکس گرفتن از صفحه لپ تاپ مک را برجسته کنید. برای یافتن پنجره مناسب می توانید برنامه های باز خود را با Command + Tab چرخانده یا از F3 استفاده کنید تا تمام ویندوزهای باز خود را مرتب کنید. Esc را فشار دهید تا بدون عکس گرفتن آن را لغو کنید. روی پنجره هایلایت شده کلیک کنید. پرونده خود را روی دسکتاپ پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *