اخبار تکنولوژی

آموزش نرم افزار ضبط صفحه نمایش کمتازیا (Camtasia)

آموزش نرم افزار ضبط صفحه نمایش کمتازیا (Camtasia)

برای آنکه افراد بتوانند فعالیت های خود را در سیستم عامل های ویندوز، پیش ببرند، نرم افزارهای زیادی طراحی شده است. یکی از مهم ترین و محبوب ترین این نرم افزارها کمتازیا است. به این ترتیب عده ای از مخاطبین دوست دارند که با مراحل گام به گام آموزش نرم افزار ضبط صفحه نمایش کمتازیا (Camtasia) آشنا شوند. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

کمتازیا (Camtasia) چیست؟

افرادی که دائما با انواع ویندوزها در حال کار کردن هستند، اغلب دوست داشتند که نرم افزاری طراحی شود، که بتوانند به وسیله آن از روی محدوده هایی که در صفحه نمایش خود دوست دارند، ویدیوهای آموزشی بگیرند. ولی آن ها خبر نداشتند که قرار تاچ اسمیت در سال 2020 اولین نسخه از این برنامه را طراحی و ارائه دهد. به همین دلیل از آن زمان به بعد، کمتازیا مورد توجه و محبوبیت عده زیادی از افراد قرار گرفت. به طوری که امروزه بدون شک 70 درصد مخاطبین این برنامه را در لپ تاپ یا کامپیوترهای خود دارند. همه شما دیگر اکنون حداقل یک اپلیکیشن ادیت و ضبط ویدیو در گوشی های هوشمند خود دارید، کمتازیا دقیقا همان است، ولی کمی حرفه ای تر عمل می کند.

نرم افزار ضبط صفحه نمایش کمتازیا (Camtasia)

نکته مهمی که در رابطه با این نرم افزار وجود دارد، این که کمتازیا در دو بخش طراحی شده است. که بخش ها هر کدام وظیفه مخصوصی را به عهده دارند، تا در نتیجه بتوان یک ویدیو عالی و بی نقص استخراج کرد. این بخش ها در کمتازیا، در انواع زیر تقسیم بندی شده است:

Camtasia recorder

در این بخش، شما می توانید محدوه مورد نظر خود را برای ضبط ویدیو مشخص کنید. سپس به راحتی می توانید به صورت گام به گام با آموزش نرم افزار ضبط صفحه نمایش کمتازیا (Camtasia) آشنا شوید. همچنین می توانید در این بخش ویدیوهای متعدد بگیرید، و در نهایت آن ها را با یکدیگر به تعامل در آورید. کمتازیا ریکوردر، می تواند تمام انتظارات شما را به این نرم افزار به طرز باورنکردنی برآورده کند.

آموزش نرم افزار ضبط صفحه نمایش کمتازیا (Camtasia)

Camtasia editor

بعد از آنکه بخش بالا به صورت کامل انجام شد، دیگر وقت آن رسیده که برای بیشتر دیده شدن ویدیوی خود، تغییرات لازم را به روی آن اعمال کنید. به این صورت بعد از پایان دادن به ضبط، برنامه به صورت خودکار صفحه کمتازیا ادیت را برای شما باز می کند. به این ترتیب می توانید تغییرات لازم را به روی تمام بخش های صدا، تصویر، ایفکت ها و جزئیات دیگر پیاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
مشخصات کامل شیائومی 12 لایت لو رفت

آموزش نرم افزار ضبط صفحه نمایش کمتازیا (Camtasia) به صورت گام به گام

در این بخش از مقاله، می خواهیم راجع به آموزش گام به گام این برنامه محبوب اطلاعات لازم را به دست آوریم. این مراحل به شرح زیر است:

ضبط صفحه نمایش

زمانی که برنامه را باز می کنید، یک دکمه Record  را در بالای صفحه مشاهده می کنید. برای آغاز به ضبط، چیزی که باید به آن توجه کنید، این که ابتدا محدوده مورد نظر خود را مشخص کنید. در این صورت دیگر ضبط تنها محدود به آن چیزی می شود که می خواهید به مخاطب نشان دهید. سپس ضبط را آغاز کرده و به روی دکمه ریکورد بالای پنل ابزار ضربه بزنید. بعد از آن که شمارش معکوس شروع شد، ضبط آغاز شده و می توانید آموزش خود را شروع کنید. در نهایت برای پایان دادن به ویدیو دو راه در مسیر شما قرار دارد.

راه اول کلیک به روی دکمه Camtasia recorder و راه دوم گرفتن دکمه F10 در صفحه کیبورد می باشد. نکته مهمی که در رابطه با این ضبط صفحه نمایش وجود دارد، این که بخش مهمی به نام قفل اپلیکیشن وجود در آن قرار گرفته، که می توانید ضبط ویدیو را تنها در آن بخشی که می خواهید تنظیم کنید، و ضبط از آن محدوده خارج نشود. به این صورت کمتازیا وابسته به آن تنظیمی که شما به روی آن پیاده می کنید، این کار را انجام می دهد.

آموزش نرم افزار ضبط صفحه نمایش کمتازیا (Camtasia)

ضبط صدا

یکی از مهم ترین بخش های کمتازیا، صدای گوینده است. صدای گوینده هر چه میزان در آمزوش واضح و قابل فهم تر باشد، مخاطبین بیشتری را به سمت خود جذب می کند. به همان اندازه که ادیت تصاویر اهمیت دارد، ایفکت صدا نیز مهم است. به این شکل در ورودی این برنامه، بخش روشن کردن و خامورش کردن وبکم وجود دارد، که به وسیله آن باید برای ضبط صدای ویدیوی خود اقدام کنید. پس کیفیت صدا را در ضبط ویدیو نادیده نگیرید.

این مطلب را هم ببینید
نمایشگر Acer XV272XU با قابلیت های کاربردی معرفی شد

نکته مهمی که در این بخش وجود دارد، این که می تواند صدای میکروفون را به صورت داخلی و خارجی تعیین کرده و تنظیم کنید. اگر گزینه Record system audio را در برنامه خود فعال کنید، تمام صداهای داخل کامپیوتر نیز ضبط خواهند شد. در این مقاله آموزش نرم افزار ضبط صفحه نمایش کمتازیا (Camtasia) بهتر گزینه کیفیت صدا را در اولویت قرار دهید و هر گونه ضبط صداهای اضافه را خارج کنید.

سایر تنظیمات در کمتازیا

در این مرحله، به ورود به بخش ادیت، باید تمام جزئیات و لحظه به لحظه ویدیوهای خود را با یکدیگر تعامل دهید و به روی آن ها ادیت و ایفکت های لازم را پیاده کنید. این بخش شامل حاشیه نویسی، اضافه کردن متن، استیکر، تصاویر و حتی بالاتر بردن کیفیت صدای ضبط شده می باشد. به این ترتیب بعد از تمام شدن این مراحل، با زدن گزینه Export می توانید ویدیوی خود را استخراج کنید، و در قابل مطمئنی ذخیره کنید. به این صورت ویدیوی آمزوشی شما آماده است.

اگر بتوانید تمام جزئیات را در این آموزش نرم افزار ضبط صفحه نمایش کمتازیا (Camtasia) به صورت ریز به ریز مورد تایید و توجه قرار دهید؛ مطمئن باشید که می توانید یک ویدیوی خود ساخته جذاب و هیجان انگیز داشته باشید، که مخاطبین زیادی را به سمت خودش جذب می کند. به این شکل تنها کافی سلیقه به خرج دهید، و با جزئیات این برنامه به مرور آشنا شوید.

نتیجه گیری

نرم افزار کمتازیا، یک برنامه ایده آل و بی نقص است که به شما این امکان را می دهد، تا با ساخت ویدیوهای آموزشی بیشتر دیده شوید و به شهرت برسید. پس طبق مقاله آموزش نرم افزار ضبط صفحه نمایش کمتازیا (Camtasia) عمل کنید، و نکات مهم را پشت گوش نیندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *