مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

اصول محتوانویسی در وردپرس

اصول محتوانویسی در وردپرس

یکی از کارهای که امروزه بسیار پرطرفدار شده، محتوا نویسی در وردپرس می باشد. محتوانویسی به نوعی با پوست و گوشت تبلیغات یکی شده است. چیزی که مهم این که هرکاری اصول و قواعد خودش را دارد. محتوانویسی در وردپرس نیز دارای اصول و نکات مهم خودش می باشد، که در این مقاله قصد داریم با اصول محتوانویسی در وردپرس آشنا شویم.

محتوا نویسی در وردپرس

امروزه محتوانویسی به نوعی یک بازاریابی به حساب می آید، که باعث افزایش سود کسب و کارهای اینترنتی می شود. در اصل محتوا یکی از بخش های مهم در هر سایت به حساب می آید، که می توان به آن لقب پاشاه سایت را داد. به این ترتیب چیزی که باعث می شود تا امتیاز و رتبه سایت شما روز به روز بالاتر برود، محتوای تبلیغاتی است که در آن استفاده می کنید. این محتوا باید نوشته خودتان و بدون کپی باشد. تنها در این صورت است که می توانید خودتان را به محبوبیت زیادی در بین مخاطبین برسانید. محتوایی به دور از سرقت و ساخته دست یک محتوا نویس، بسیار ارزشمند است، که باعث پیشرفت و تکامل فعالیت شما خواهد شد. چیزی که در اینجا اهمیت دارد، این که محتوا باید کاملا یونیک و جدید باشد.

در این راستا، محتوانویسی به عنوان یکی از کارهای اصلی شناخته می شود، که در عین حال هم می تواند برای شما راحت و هم سخت و دشوار باشد. ولی چیزی که مهم، علاقه به این کار است که باعث بالا رفتن کیفیت کار محتوانویس خواهد شد. به همین دلیل برای ارائه یک محتوای بی نقص، باید اصول و قواعدی مدنظر قرار داده شود، که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد. محتوانویسی برای افرادی که  دارای قدرت تخیل و مهارت بالا هستند، کار چندان دشواری نیست، ولی ممکن است مخاطبینی که تازه در این عرصه وارد شده باشند، آن را برای خود سخت تر جلوه دهند. پس برای اطمینان از صحت کیفیت مقاله ای که قرار است ارائه داده شود، بهتر است که این اصول را با پوست و گوشت خود یکی کنید. پس در این مقاله با  اصول محتوانویسی در وردپرس با ما همراه باشید.

اصول محتوانویسی در وردپرس

نکات مهم محتوانویسی در وردپرس

مهم ترین نکته و اصول محتوا نویسی در وردپرس در تولید یک محتوای عالی و بی نقص، نوشتن با علاقه و از ته دل است، که باعث می شود محتوایی یونیک و غیرتکراری تولید کنید، که مخاطب را جذب کند. در این راستا نکات مهمی وجود دارند، که در کل برای ایجاد یک محتوای یونیک باید مورد توجه قرار داده شوند. این نکات شامل موارد ذکر شده به شرح زیر است:

  • ایجاد کردن یک ارتباط محتوایی ایده آل بین مطالب یکسان و مرتبط
  • زیر مجموعه کردن مطالب وابسته به مطالب شاخص
  • پیاده سازی یک ساختار مشخص در سایت برای انجام دسترسی آسان به مطالب توسط کاربران
  • ایجاد کردن یک ساختار منظم و قابل درک در آدرس صفحات
این مطلب را هم ببینید
ترفندهای حل خطاهای مربوط به شبکه در ویندوز ۱۰

اگر در ایجاد کردن محتوا تمام نکات ذکر شده را مدنظر قرار دهید، به راحتی می توانید یک نوشته برتر و بی نقص را تهیه کنید. سپس لازم است تا اصول مورد نیاز را هم مدنظر قرار دهید.

اصول محتوا نویسی در وردپرس

همانطور که ذکر شد، برای تولید یک محتوای یونیک و برتر، باید اصول مهمی را سر لوحه قرار داد. این اصول به صورت زیر می باشد:

استفاده از کلمات کلیدی

 

از آنجایی که واژگان ترکیبی در تولید یک محتوا بسیار حائر اهمیت هستند، باید متناسب با موضوع مورد نظر، کلمات کلیدی مهمی را مدنظر قرار داد. موضوعی که در رابطه با انتخاب کلمات کلیدی اهمیت دارد، این که این کلمات باید متناسب با مواردی که در رابطه با آن عنوان مخاطب در سایت های جست و جوگر سرچ می کند، باشد. به این وسیله محتوای نوشته شده به واسطه کلمات کلیدی مطرح شده بیشتر دیده می شود. همچنین این کلمات باید جذاب و خسته کننده نباشد. کلمات کلیدی باید به صورتی به کار برده شود، که خیلی زیاد نباشد، زیرا باعث می شود تا محتوا بی ارزش شده و کسل کننده به نظر برسد. پس کلمات کلیدی باید به صورت برنامه ریزی شده در محتوا چیده شود.

لینک سازی داخلی استاندارد برای وردپرس

یکی از آیتم های مهمی که به عنوان اصلی ترین اصول محتوانویسی در وردپرس به حساب می آید، لینک سازی در وردپرس است. از آنجایی که یک سایت محتواهای گوناگونی را درج می کند، با درج یک مقاله جدید می تواند مقاله های قبلی خود را به محتوای جدید تطبیق داده و آن را به وسیله یک لینک به محتوای جدید ارتباط دهد. به این صورت بازخورد و امتیاز هر صفحه در سایت بالاتر رفته و بسیار تاثیرگذار است. این کار همچنین باعث می شود تا شما بتوانید محتواهای کاملی را ارائه دهید، که باعث بیشتر نگه داشتن مخاطب در سایت شما خواهد شد.

اصول محتوانویسی در وردپرس

لینک سازی خارجی در وردپرس

یکی دیگر از آیتم هایی که در ایجاد یک محتوای عالی در سایت به شما کمک می کند و از اصلی ترین اصول محتوانویسی در وردپرس به حساب می آید، ایجاد لینک سازی خارجی در وردپرس می باشد. شاید فکر کنید که این کار باعث تبلیغ یک سایت دیگر به صورت رایگان می شود. ولی اینطور نیست. شما با یک لینک سازی به سایت های خارجی دیگر، می توانید ارزش و اعتبار سایت خود را بیشتر کرده و در نتیجه باعث دیده شدن محتوای خود شوید. به همان میزان که لینک سازی داخلی تاثیرگذار است، این کار نیز تاثیر به سزایی در یونیک جلوه داده محتوای شما دارد.

این مطلب را هم ببینید
نحوه برطرف کردن خطاهای مربوط به به‌روزرسانی در ویندوز ۱۰

مقاله های طولانی انتشار دهید

اغلب مخاطبین دوست دارند که راجع به کلمه کلیدی که جست و جو کرده اند، یک مقاله کامل و یونیک بخوانند تا اطلاعاتشان در آن زمینه به صورت کامل افزایش پیدا کند. به همین دلیل مطمئن باشید نوشتن محتوهای 300 کلمه ای همچنان چنگی به دل نمی زند. پس خودتان را برای تولید محتواهای بلند و کامل آماده کنید، که در عین حال جذاب و مخاطب پسند باشد.

عنوان های جذاب انتخاب کنید

مخاطبین اغلب به دنبال محتواهایی می روند که خاص و جذاب باشد. آن ها به نوعی از محتوا انتظار دارند تا آن ها را جذب کرده و مجبور به ادامه دادن مقاله کند. به همین دلیل انتخاب عنوان ها، کلمات کلیدی و سایر جزئیات مهم در محتوا بسیار تاثیرگذار است. پس بهتر یک متن مخاطب پسند، یونیک و غیرتکراری را آماده کنید، زیرا آن ها از خواندن مقاله های تکراری و اینکه هر سایتی را که باز می کنند، با عنوان های یکسان و شبیه به هم مواجه شوند، بیزارند. پس این موضوع را فراموش نکنید.

استفاده از تصاویر

یکی دیگر از مواردی که به شدت تاثیرگذاری محتوا را بالا می برد، استفاده از تصاویر مرتبط و با کیفیت است. تصاویر به دلیل جذابیتی که دارند، باعث جذب مخاطبین می شوند. به همین دلیل سعی کنید استفاده از تصاویر جذاب را برای محتوای خود فراموش نکنید. اینکه مخاطبین برای خواندن مقاله بخواهند تا آخر آن را تنها با نوشته های سیاه و سفید مواجه شوند، چندان جالب نیست. به همین دلیل استفاده از تصاویر رنگی جذابیت محتوا را تا 60 درصد افزایش می دهد.

نتیجه گیری

اغلب افراد رعایت اصول محتوانویسی در وردپرس را مدنظر قرار نمی دهند. در صورتی که این اصول تا 70 درصد کیفیت مقاله شما را بالاتر می برد. پس برای آنکه بیشتر دیده شوید، و به محبوبیت بیشتری در نزد مخاطبین دست پیدا کنید، باید بتوانید اصول مهم را از ابتدای تولید محتوا سر لوحه اهداف خود قرار دهید. پس این موضوع را دست کم نگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *