آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش کار با دوربین اسمو DJI Pocket Gimbal

DJI Osmo pocket Gimbale

دوربین‌های اسمو پاکت دوربین‌های جیبی و کوچکی هستند که امروزه بسیار کاربرد دارند. اگر در اطرافیان خود کسانی را می‌شناسید که بلاگر هستند و یا یوتیوبر هستند حتما برای تهیه محتوای مورد نیاز پیج‌شان یک اسمو پاکت دارند. زیرا این دوربین‌ها نسبت به کارایی‌ای که دارا هستند قیمت بسیار مناسبی دارند. دوربین اسمو DJI pocket Gimbal طراحی بسیار خوبی دارد به گونه‌ای که به راحتی در دست جای می‌گیرد. برای این دوربین کیف محافظ نیز در نظر گرفته شده است. دوربینِ این دستگاه در قسمت بالای دستگاه روی یک گیمبال ۳ محوره قرار دارد. این دوربین قابلیت فیلم‌برداری ۴k با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه را داراست. همچنین عکس‌هایی باکیفیت ۱۲ مگا پیکسلی را برای شما ثبت می‌کند. این دوربین دارای ۲ میکروفون است یکی در جلوی دوربین و یکی هم در زیر آن که صدایی ملایم را به فیلم‌های شما اضافه می‌کند. در ادامه با نحوه کار با این دوربین آشنا می‌شویم.

DJI Osmo Pocket

وسایل جانبی دوربین اسمو DJI Pocket Gimbal

کمپانی DJI برای استفاده راحت‌تر این این محصول یکسری وسایل جانبی پرکاربرد را به بازار عرضه کرده است. با خرید بعضی از آن‌ها استفاده از این دستگاه‌ را برای خود لذت بخش‌تر کنید.
از جمله مهم‌ترین آن‌ها ماژول بی سیم، کیت لوازم جانبی و چرخ کنترل است.

 

کنترل‌های دستی دوربین اسمو DJI pocket gimbal

اگر به منوی این دوربین بروید حتما با موارد بسیاری مواجه می‌شوید که می‌توانید با توجه به خواسته خود، آن را به صورت دستی تنظیم کنید. شما می‌توانید IOS را از ۱۰۰ تا ۳۲۰۰ تغییر دهید. همچنین سرعت شاتر نیز از ۱ تا ۸۰۰۰ قابل تغییر است. از جمله تنظیمات دستی دیگر می‌توان به مقابله با نور فلاش، اضافه کردن نمودار هیستوگرام و بررسی نوردهی بیش از حد اشاره کرد. یکی دیگر از قابلیت‌ها، تغییر نرخ بیت‌های ویدئویی از “fine” به “superfine” است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی گیمبال دوربین Zhiyun Crane 3s 

آموزش کار با دوربین اسمو DJI Pocket Gimbal

برای کار کردن با این دوربین شما به اپلیکیشن Mimo نیاز دارید. برای نصب این اپلیکیشن کافی‌ست اسم آن را در گوگل پلی سرچ کنید و آن را نصب کنید.
دوربین اسمو پوکت Osmo Pocket Gimbal هم می‌تواند به صورت بی‌سیم به گوشی شما وصل شود و هم با استفاده از یک مبدل USB Type-C به گوشی هوشمند Adroid یا iOS شما متصل شود تا آنچه که فیلم‌برداری می‌کنید را در نمای بزرگ‌تر د بهتری در گوشی خود ببینید. نحوه کار با این دوربین را در فیلم زیر به خوبی به شما آموزش داده شده است.
شما می‌توانید با استفاده از ماژول وایرلس اسمو پاکت که یک وسیله جانبی پرکاربرد برای این دستگاه است از اتصال بی‌سیم لذت ببرید.  با خرید این قطعه و متصل کردن آن به انتهای دوربین اسمو DJI Pocket Gimbal به راحتی می‌توانید از اتصال بی‌سیم استفاده کنید‌.

قابلیت FaceTrack

دکمه عملکرد را سه بار پشت سر هم بزنید با این کار دوربین اسمو پاکت به حالت نیمه خودکار درمی‌آید. در این حالت دوربین به طور خودکار سوژه شما را دنبال می‌کند.
دو حالت عکاسی جالب در این دوربین از گیمبال سه محوری بهره‌ می‌برند. با قابلیت Motionlapses می‌توانید یک مسیر در عرض ۱۸۰ درجه بین ۴ نقطه برای حرکت pan، در زمان ضبط یک بازه زمانی رسم کنید تا دوربین اسمو پاکت این مسیر را دنبال کند. مشاهده خواهید کرد که سکانس‌های عالی‌ای را می‌توانید با این اسمو پاکت ضبط کنید که هرگز با یک گوشی قابل ضبط نیست.

این مطلب را هم ببینید
رفلکتور در عکاسی پرتره

حالت بعدی حالت حرکت آهسته است که در این دوربین بسیار خوب عمل می‌کند. البته این ویژگی دارای محدودیت نیز می‌باشد و آن هم اینکه فقط در کیفیت 1080p عمل می‌کند. فقط زمانی که در هنگام عکاسی نور مناسب باشد می‌توانید یک تصویر خوب و جذاب داشته باشید.

 

اپلیکیشن Mimo

کمپانی DJI برای استفاده از دوربین‌های اسمو پاکت نرم‌افزار Mimo را ارائه کرده است. که در دو نسخه اندورید و آی‌او‌اس در اختیار شما قرار دارد. خیلی راحت می‌توانید آن را از گوگل پلی و یا اپ استور دانلود کرده و نصب کنید. نصب این برنامه مانند دیگر اپلیکیشن‌های موبایل به راحتی انجام می‌شود. فقط در زمان نصب ممکن است با بروزرسانی خودکار مواجه شوید در این صورت صبر کنید تا برنامه آپدیت شود.

 

برای اتصال برنامه Mimo به گوشی ابتدا باید بلوتوث را روشن کنید و سپس برنامه DJI Mimo را باز کنید. زمانی که وارد برنامه شدید به آیکون بالا سمت چپ که یک آیکون دوربین هست ضربه بزنید و در صفحه‌ای که برای شما باز شد گزینه اتصال بلوتوث را انتخاب کنید. با انتخاب بلوتوث برنامه با بررسی یک سری موارد این مرحله را به پایان می‌رساند و شما با زدن گزینه Next به مرحله بعد می‌روید. در مرحله بعد با زدن روی connect که در مقابل اسم Osmo pocket نوشته شده به دوربین اسمو پاکت خود در خواست اتصال می‌دهید. حال باید در صفحه نمایش اسمو پاکت درخواست را accept کنید.
حال با زدن join که روی گوشی شما آمده است به طور کامل به برنامه متصل می‌شود. تبریک کار شما به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *