آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش کار با دوربین اسمو DJI Pocket 2 Gimbal

DJI Pocket 2

اگر شما هم از جمله کسانی هستید که به دنبال دوربین‌های دستی هستند حتما از عرضه دوربین DJI pocket 2 خوش‌حال شده‌اید. دی جی ای پاکت ۲ یک دوربین دستی گیمبال است که در این دستگاه تحرک و ثبات ترکیب شده است. کیفیت عکس‌های این دوربین ۶۴ مگا پیکسل و فیلم پایدار را با سرعت 4k 60 فریم در ثانیه ثبت می‌کند. این دوربین دارای صفحه نمایش لمسی آنبورد است که می‌تواند حرکات دوربین و بدن را کنترل کند. این دوربین دارای قابلیت‌های هوشمند ActiceTrack ، Zoom ، Panorama ، Timelapse و HDR Video هست که می‌توان با این حالت‌ها عکس‌های فوق‌العاده‌ای را ثبت کرد. همچنین دارای ۴ میکروفون هست که صدا را با کیفیت بالا ضبط می‌کند و در محیط‌های بیرونی باعث کاهش صدای باد می‌شود.

نحوه استفاده از دوربین اسمو DJI pocket 2 Gimbal

برای استفاده از این دوربین ابتدا باید آن را به برنامه DJI Mimo متصل کنید. برای این کار می‌توانید برنامه را روی گوشی خود نصب کنید و سپس به صورت بی‌سیم و یا به وسیله آداپتور دوربین را به آن متصل کنید.‌ برای اتصال بی سیم با DJI Mimo به دستگیره Do-It-All احتیاج است. این دستگیره همه‌کاره از لوازم جانبی دوربین اسمو پاکت ۲ است. با استفاده از برنامه DJI Mimo می‌توانید فیلم‌هایی با کیفیت بالا و حرفه‌ای تولید کنید و خیلی راحت و سریع در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

 

چگونه دوربین DJI Pocket 2 را فعال کنیم؟

همان طور که گفتیم برای استفاده از دوربین دی جی ای پاکت ۲ باید از برنامه DJI Mimo استفاده کرد. پس از نصب این برنامه مراحل زیر را باید انجام دهید.

  1. دکمه پاور یا همون روشن، خاموش دوربین را فشار دهید و نگه‌دارید تا دوربین روشن شود.
  2. پوشش را روی درگاه جهانی بردارید.
  3.  برای اتصال به دوربین آداپتور تلفن هوشمند دو گزینه Lightning و USB-C وجود دارد یکی را انتخاب کنید.
  4.  زمانی که گیمبال روشن می‌شود آن را لمس نکنید چون ممکن است عملکرد آن دچار مشکل شود.

esmopocket2

عملکرد صفحه لمسی دوربین اسمو DJI Pocket 2

زمانی که دوربین روشن می‌شود صفحه لمسی، موارد زیر را نمایش می‌دهد.

  • حالت عکسبرداری
  •  میزان باتری
  • اطلاعات کارت میکرو اس ی
  • نمای دوربین

برای آوردن تنظیمات gimbal روی صفحه لمسی انگشت‌تان را به سمت بالا بکشید.
علامت نقطه که ۴ فلش به طرف آن است نماد مرکز دهی مجدد است. برای اینکه دوباره مرکز دهی کنید روی آن کلیک کنید.

علامت تلنگر: این علامت را در گوشی‌ها خود نیز دیده‌اید. برای جابه‌جا کردن دوربین جلو و عقب از این گزینه استفاده می‌شود.
حالت fast follow : در مکان‌هایی که انتقال سریع انجام می‌شود از این گزینه استفاده کنید. در حالت fast follow گیمبال سریع‌تر پاسخ می‌دهد اما ناگهانی حرکت می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
ترفندهای عکاسی معماری برای عکاسان مبتدی

حالت Slow follow: در این حالت حرکت روان‌تر است.

برای ورود به تنظیمات دیگر ، بر روی صفحه لمسی به سمت پایین بکشید.
برای آوردن تنظیمات سیستم ، جلوه‌های جذاب، تنظیمات Pro ، تنظیمات 16 مگاپیکسلی، 64 مگاپیکسلی و کنترل، زوم کنترل گیمبال ، روی صفحه لمسی به سمت سمت چپ یا راست بکشید.

لرزشگیر

یکی از ویژگی‌های این محصول که مورد استقبال کاربران قرار گرفته است این است که به خوبی می‌تواند لرزش‌ها را بگیرد. مخصوصا لرزش‌های زمان راه رفتن و یا پیاده‌روی سریع خیلی عالی از بین می‌برد. این آپشن باعث شده است این دوربین مورد توجه اکثر بلاگرها که در هر شرایطی مخصوصا زمانی که راه می‌روند فیلم می‌گیرند، قرار گیرد.
این گیمبال دارای سه حالت عملکردی ۱.Follow  2. Tilt-Looked 3. FPV می‌باشد. در حالت فالو دوربین به صورت افقی ثابت می‌ماند. در حالت Tilt-Locked حرکت بالا و پایین غیرفعال خواهد شد. و در حالت FPV حرکات کاملا آزادانه است. قبل از هر چیزی باید کار با این سه حالت را به خوبی یاد بگیرید. اگر به درستی از این حالت‌ها استفاده کنید خروجی فوق‌العاده‌ای خواهید گرفت.

 

لحظه های خود را با کیفیت کنید

برای کار با دوربین اسمو گیمبال DJI Pocket 2، قبل از هر چیز باید شناخت درستی از قابلیت های مختلف این دوربین و نحوه عملکرد هر بخش آن داشت. بنابراین بهتر است در ابتدا با بخش های فیزیکی مختلف این دستگاه آشنا شد. DJI Pocket 2 یک دستگاه جمع و جور و فوق سبک است که برای استفاده در سفر و همچنین ثبت تصاویر زندگی روزمره یک انتخاب بسیار مناسب است. دوربین گیمبال DJI Pocket 2 با حدود 117 گرم وزن، به راحتی در دست کاربر قرار می گیرد و با طراحی ظاهری جمع و جور و راحت، یک همراه ایده آل در سفر و یا استفاده های روزانه است، به طوری که کیفیت ثبت خاطرات مورد علاقه کاربران را تا حد چشمگیری افزایش می دهد.

 

آنباکسینگ DJI Pocket 2 Gimbal

کاربران به محض باز کردن پک محصول، در داخل جعبه یک کاور ضربه گیر مخصوص برای جلوگیری از آسیب به دستگاه در زمان خاموش بودن و حمل و جا بجایی، یک دکمه جوی‌ استیک قابل جدا شدن برای کنترل بهتر گیمبال و آداپتور وجود دارد. نکته شایان توجه برای استفاده از این دستگاه قابلیت استفاده از لوازم جانبی جذاب و متنوع می باشد تا کاربر تجربه تصویربرداری لذت بخشی را با خلق تصاویر خیره کننده و خلاقانه تجربه نماید.

بخش های مختلف فیزیکی این محصول شامل مواردی از جمله:

این مطلب را هم ببینید
عکاسی منظره و نکات آن

دکمه پاور
پایه جدا شونده
میکروفون
صفحه نمایش لمسی
درگاه کارت حافظه MicroSD
درگاه Type-C و … می باشد.

باتری به‌ کار رفته در گیمبال پاکت 2 دارای ظرفیتی برابر با ۸۷۵ میلی‌ آمپر ساعت است که این توانایی را دارد تا به مدت زمان ۱۴۰ دقیقه به ثبت ویدئو پرداخته و انرژی لازم برای روشن نگه داشتن دستگاه را تأمین نماید. بعد از اتمام شارژ دستگاه، باتری داخلی آن از طریق پورت تایپ سی تعبیه شده بر روی بدنه محصول قابل شارژ شدن است.

DJI Pocket

اپلیکیشن DJI Mimo

کمپانی سازنده، جهت بهبود عملکرد این دستگاه اپلیکیشن DJI Mimo را برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس کاربران قرار داده است. DJI Mimo این امکان را برای کاربر فراهم می کند تا تصاویر و ویدئوهای مورد نظر خود را ضبط نماید. همچنین این اپلیکیشن با قابلیت اضافه کردن افکت glamour به تصاویر، امکان استریم زنده را نیز باری کاربر به وجود می آورد. DJI Pocket 2 دارای قابلیت عکس برداری با وضوح 64 مگاپیکسل، فیلم برداری 4k60 و 4 میکروفون برای کمک به ضبط با کیفیت صدای فیلم ها می باشد. از دیگر قابلیت های این محصول باید به زمان بندی استاندارد، تایم لپس، هایپر لپس، موشن لپس، مود شبانه، حالت پانوراما و HDR اشاره نماییم.

Osmo Pocket 2

بارگیری برنامه DJI Mimo

همان گونه که عنوان شد این محصول برای عملکرد بهتر به برنامه DJI Mimo نیاز دارد که به راحتی در App Store یا Google Play قابل جستجو می باشد. ورژن مخصوص اندروید با Android v7.0 و بالاتر سازگار بوده، نسخه iOS DJI Mimo نیز با iOS v11.0 و بالاتر سازگار خواهد بود. مراحل نصب اپلیکیشن نیز این گونه بوده که بعد از دانلود از App Store یا Google Play، کاربر باید با اکانت DJI خود وارد اپلیکیشن شود. برای ساخت اکانت تنها لازم است تا کاربر از بخش Sign Up اکانت DJI مخصوص خود را ساخته و برای تمامی دستگاه ها و محصولات DJI مورد استفاده قرار دهد.

به طور کلی گیمبال DJI Pocket 2 در مقایسه با محصولات هم رده خود، با دارا بودن لرزشگیر و ابعاد کم، یک گزینه‌ مناسب و کاربردی محسوب می گردد. به همین خاطر این محصول بهترین انتخاب برای افرادی است که به دنبال یک دوربین کوچک و ساده برای انجام کارهای ویدیویی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *