عکاسی و فیلم برداری, مقالات آموزشی پهپاد

مقایسه مویک مینی ، مینی ۲ ، مینی SE

مقایسه مویک مینی مینی 2 مینی اس ای

کمپانی DJI محصولات متنوعی را به بازار عرضه کرده است. محصولات خانواده مینی بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. این محصولات در برخی ویژگی‌ها مشابه هستند. با توجه به شباهت‌هایی که با هم دارند برخی از کاربران نمی‌دانند کدام را تهیه کنند. ما در این مقاله به طور کامل این محصولات را با هم مقایسه می‌کنیم تا شما اطلاعات کافی را به دست آورده و به درستی خرید کنید. ما در این مقاله به مقایسه مویک مینی ، مینی ۲ ، مینی SE می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مقایسه مویک مینی ، مینی ۲ ، مینی SE

بیشترین سوالی که کاربران درباره تفاوت این کوادکوپترها دارند این است که کدام یک کیفیت فیلم‌برادی بهتری دارند. همچنین کیفیت تصویربرداری هر کدام به چه صورت هست و مشخصات ظاهری هر کدام با دیگری چه تفاوتی دارد. ما در این مقاله به سوالات شما پاسخ داده‌ایم.

تفاوت ظاهری مویک مینی ، مینی ۲ ، مینی SE

از نظر ظاهری کوادکوپتر مویک مینی و مینی ۲ تفاوت چشم‌گیری ندارند. شاید با دیدن ۲ کوادکوپتر مویک مینی و مینی ۲ نتوانید تشخیص دهید کدام یک مینی‌ست و کدام یک مینی ۲. تصویر زیر این شباهت را نشان می‌دهد.

mini1&mini2

ویژگی ظاهری مویک مینی به این صورت است که وزن آن ۲۴۹ g است و ابعاد آن در حالت بسته ۱۴۰۸۱۵۷ mm و ابعاد آن در حالت باز ۱۵۹۲۰۲۵۵ mm است.  مشخصات ظاهری مینی ۲ نیز به این شرح است. وزن ۲۴۹ g ابعاد در حالت بسته ۱۳۸۸۱۵۸ mm و ابعاد در حالت باز ۱۵۹۲۰۳۵۶ mm است. همچنین وزن مینی se ۲۴۹ g ، ابعاد در حالت بسته ۱۴۰۸۱۵۷ mm و ابعاد در حالت باز ۱۵۹۲۰۲۵۵ mm است.
با توجه به اطلاعات بالا این پهپادها از نظر ابعاد و وزن تفاوت چندانی با هم ندارند. شکل ظاهری مینی SE نیز تفاوتی با دو کوادکوپتر مینی و مینی۲ ندارد. پس در هنگام خرید حتما دقت لازم را داشته باشید.

همان طور که دیدیم از نظر شکل ظاهری این پهپادها تفاوت چندانی نداشتند. همچنین وزنی کم‌تر از ۲۵۰گرم داشتند‌. که این یک مزیت محسوب می‌شود. زیرا اگر وزن بالای ۲۵۰ گرم باشد برای پرواز باید مجوز داشته باشید. اما این پهپادها نیاز به مجوز ندارند.

تفاوت کیفیت فیلم برداری در مویک مینی ، مینی ۲ ، مینی SE

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پهپادهای خانواده مینی کاربری آسان آن‌هاست.  که هر سه سری مینی این ویژگی را دارد. اما تفاوتی که در این پهپادها به چشم می‌خورد در کیفیت فیلم‌برداری آن‌هاست. کیفیت فیلم برداری (video resolution) در مینی۱ برابر ۲.۷K و ۲۷۲۰×۱۵۳۰ ۲۴/۲۵/۳۰ p  و FHDبرابر با ۱۹۲۰×۱۰۸۰ ۲۴/۲۵/۳۰/۴۸/۵۰/۶۰ p. در مینی ۲ کیفیت فیلم برداری ۴K و ۳۸۴۰×۲۱۶۰ @ و ۲۴/۲۵/۳۰fps
و همچنین ۲.۷K و۲۷۲۰×۱۵۳۰ @ و۲۴/۲۵/۳۰/۴۸/۵۰/۶۰fps و FHD آن ۲۴/۲۵/۳۰/۴۸/۵۰/۶۰fps و در کوادکوپتر مینی SE کیفیت فیلم‌برداری ۲.۷Kو ۲۷۲۰×۱۵۳۰ ۲۴/۲۵/۳۰ p  و FHD برابر ۱۹۲۰×۱۰۸۰ ۲۴/۲۵/۳۰/۴۸/۵۰/۶۰ p است.
همان طور که در این مقایسه می‌بینید کیفیت فیلم برداری مینی ۲ از دو پهپاد دیگر بهتر است و دو پهپاد دیگر از نظر کیفیت شبیه به هم هستند. پس اگر می‌خواهید پهپادی با کیفیت فیلم‌برداری بهتری را تهیه کنید ما مینی ۲ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی از آب

تفاوت کیفیت عکاسی مینی ، مینی ۲ ، مینی SE

از لحاظ کیفیت تصویربرداری سه کوادکوپتر مینی ، مینی ۲ ، مینی se  به یکدیگر شبیه هستند. هر سه پهپاد با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل عکس برداری می‌کنند. سنسور هر ۳ پهپاد  ۱/۲.۳ اینچ است. لازم به ذکر است که اگر بخواهیم به طور دقیق دوربین‌های این ۳ محصول را مقایسه کنیم یک سری تفاوت‌ها وجود دارد که به شرح زیر است. پهپاد مینی یک از نظر سنسور ۱/۲.۳ اینچ و مینی ۲ برابر ۱/۲.۳ اینچ و مینی SE برابر ۱/۲.۳ اینچ است. از نظر مودهای عکس برداری هر سه Single shot است. گیمبال هر سه محصول ۳ محوره است. فرمت عکس در مینی ۱ دو فرمت  ,RAWJPEGاست و در دو پهپاد دیگرJPEGاست. زوم مینی ۱ و مینی SE برابر ۴k است. بیت ریت در مینی و مینی SE برابر ۱۰۰Mbps و در مینی ۲، ۴۰ Mbps است.

تفاوت در ریموت کنترل ها

پهپاد مینی ۱ و مینی ۲ در ریموت کنترل تفاوت دارند که اصلی‌ترین تفاوت آن‌ها به شما می‌آید. شکل ظاهری آن‌ها باهم تفاوت دارد. ریموت کنترل مینی ۲ و مینی SE تقریبا شبیه به هم هستند. ریموت کنترل مینی ۲ با استفاده از سیستم ocusynce 2.0 دارای  قدرت بالایی در ارسال تصویر و برد رادیویی دارد.  این قدرت ۱۰ کیلومتر افزایش پیدا کرد است. با این تفاوت که برد رادیویی مینی ۱ و مینی اس ای تا ۴ کیلومتر است.

تفاوت در تصویر برداری هوشمند مینی ، مینی ۲ ، مینی SE

همان طور که می‌دانید هر ۳ پهپاد دارای قابلیت تصویربرداری هوشمند کوییت شات هستند. کوییت شات در هر دِرون مودهای مختلفی دارد.
در ادامه این تفاوت‌ها را با هم میبینیم. ایکوییت شات در مینی ۱، Dronie , Circle  ، Helix , Rocketو در مینی دو Dronie , Circle
و Helix, Rocket , وBoomerang، Dronie , و در مینی اس ای  Circle و Helix , Rocket است.

این مطلب را هم ببینید
عکاسی از پرندگان و نکات مهم آن

با توجه به توضیحات بالا میبینید که دو کوادکوپتر SE و ۱ از نظر کوییت‌شات شبیه به هم هستند پس مود تصویربرداری یکسانی دارند. اما مینی ۲ مود تصویربرداری بیشتری دارد.

تفاوت پک کمبو و استاندارد مویک مینی ، مینی ۲ ، مینی SE

می‌دانید که محصولات کمپانی DJI همچنین این سه پهپاد در دو پکیج استاندارد و کمبو به بازار عرضه می‌شود. در پکیج استاندارد برای این سه پهپاد در لوازم جانبی تفاوتی وجود ندارد.
برخلاف پک استاندارد که در هر سه پهپاد لوازم جانبی یکسانی بود. اما در پک کمبو تفاوت هایی وجود دارد. پک کمبو مینی ۱ و مینی ۲ را با هم مقایسه می‌کنیم. هر دو پهپاد ۳ باتری دارند. ملخ‌ها در مینی ۱ ، سه جفت و در مینی ۲ ،شش جفت وجود دارد. هر دو دارای شارژر ۱۸ ولت هستند. محافظ ملخ مینی ۱ دارد اما مینی ۲ ندارد. هاب شارژر و کیف حمل مخصوص هر دو دارند. پیچ یدکی هر دو ۱۸ عدد دارند. فیکسر ملخ مینی ۱ ندارد اما مینی ۲ دارد. هولدر ملخ هر دو پهپاد دارد.

تفاوت قیمت‌های مویک مینی ، مینی ۲ ، مینی SE

یکی از موضوعات مهمی که افراد در خرید محصولات به آن توجه دارند قیمت محصول است. ما در این قسمت قیمت این سه پهماد را آورده‌ایم تا شما متناسب با بودجه خود انتخاب کنید. قیمت مینی ۱ در حدود 11.200.000 – 13.500.000 و قیمت مینی ۲ 15.300.000 – 17.500.000 و قیمت مینی اس ای ۱۰.۵۰۰.۰۰۰ – ۱۳.۵۰۰.۰۰۰ است.

همان طور که می‌بینید مینی 2 نسبت به دو پهپاد دیگر امکانات مناسب‌تری است. و با توجه به اطلاعاتی که در این مقاله به دست آوردید می‌دانید که مینی 2 از مینی اس ای و مینی ۱ پیشرفته‌تر است. پس اگر در این رنج قیمت می‌خواهید پهپاد تهیه کنید پیشنهاد ما به شما پهپاد دی جی آی کمبو DJI Mavic Mini 2 Fly More Combo است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *