عکاسی و فیلم برداری, مقالات آموزشی پهپاد

آموزش کار با کوادکوپتر مویک مینی ۲

لحظه های خود را پرواز دهید

DJI Mini 2 یک پهپاد و Drone جمع و جور و فوق سبک است که برای مسافرت و همچنین ضبط زندگی روزمره بسیار مناسب است.DJI Mini 2 با کمتر از 249 گرم وزن آن تقریباً به اندازه یک سیب است و در کف دست شما قرار می گیرد. جمع و جور و راحت ، Mini 2 همراه ایده آل شما در سفر است و نحوه ثبت خاطرات مورد علاقه خود را تغییر می دهد. Mini 2 دارای قابلیت فیلم برداری هوایی ۴K / 30fps و عکس برداری ۱۲MP و همچنین دارای طیف وسیعی از گزینه های هوشمند مانند QuickShots و Panorama و در نهایت مقاومت در برابر باد آن چشمگیر است.

 

جعبه گشایی و اولین پرواز با هلی شات مینی ۲

جعبه گشایی و شارژر باتری‌های پرنده مویک مینی 2

اول جعبه مویک مینی 2 کمبو را با میکنیم پس از باز کردن جعبه ، کیف مشکی را خواهید دید که کوادکوپتر و متعلقات همراهش در آن تعبیه شده است .

کیف را باز کنید ، پک کمبو شما باید حاوی موارد زیر باشد :

  • 18 تا پیچ یدکی
  • 3 x باتری هوشمند
  • 3 جفت ملخ اضافی
  • جفت میله های کنترل اضافی
  • شارژر USB 18 W
  • کابل Micro-USB RC
  • کابل RC لایتنینگ
  • کابل USB Type-C
  • کابل USB Type-C RC
  • کنترل از راه دور
  • کیف
  • محافظ گیمبال
  • هاب شارژ دو طرفه

ابتدا باتری‌ها و ریموت کنترل را شارژ کنید. لازم بذکر است که می‌توانید از هاب شارژر بعنوان پاور بانک نیز استفاده نمایید. هر باطری قابلیت  31 دقیقه پرواز را دارد.

در پک کمبو ۴ عدد جو استیک موجود است که در حقیقت یک جفت از آن ها مورد استفاده قرار میگیرد و جفت دیگر به صورت اضافی در اختیار شما قرار میگیرد. جو استیک ها در حقیقت اهرم هایی هستند که با نصب بر روی ریموت کنترل ، وظیفه هدایت کوادکوپتر شما به طرفین را بر عهده دارند .

یک جفت از جو استیک های شما در محلی در پشت ریموت کنترل تعبیه شده است ، آن ها را خارج رده و در مکان مخصوص خود نصب کنید .

 

اپلیکیشن DJI Fly و ساختن اکانت

اپلیکیشن DJI Fly را از اپ‌استور یا گوگل پلی دانلود کنید و با اکانت دی‌جی‌آی خود وارد اپلیکیشن شوید. اگر تابحال اکانت DJI نداشته‌اید می‌توانید از گزینه‌ی Sign Up استفاده کنید. روش ساختن آن همانند درست کردن ایمیل است و در یک دقیقه می‌توانید یک اکانت ابدی برای استفاده از محصولات دی‌جی‌آی بسیازید. برای مشاهده تصاویر گرفته شده توسط کوادکوپتر ، شما می بایست گوشی هوشمند خود را به ریموت کنترل خود متصل نمایید تا با کمک صفحه نمایش تلفن هوشمند ربات پرنده خود را کنترل کنید ; بدین منظور هولدر موبایل روی ریموت کترل را بیرون بکشید ، با این کار میتوانید کابل RC را مشاهده کنید.

توجه داشته باشید کابل سمت راست که آیکون ریموت کنترل دارد اید به ریموت کنترل و انتهای دیگر کابل باید به گوشی هوشمند شما مثصل شود .

در هر دو پک استاندارد و کمبو مویک ایر ۲ ، کابل های آیفون و Type_C موجوده و مدل موبایل هوشمند شما هر نوع که باشد نیاز شما را بر طرف خواهد کرد.

اکتیو کردن مینی ۲ و آماده سازی برای پرواز

به محض روشن کردن پرنده و ریموت کنترلر، پرنده باید اکتیو یا فعال شود. فعال کردن پرنده خیلی ساده است و حتما نیاز به اینترنت دارد. برای شروع اولین پرواز با این کوادکوپتر  ، ابتدا می بایست باتری را فعال و یا به اصطلاح اکتیو کنید ، به این منظور باطری شارژ شده را در محفظه مربوط به خودش قرار بدهید . توجه داشته باشید هنگام قرار دادن باتری پرنده در محل خصوص خود باید صدای کلیک را بشنوید تا از جا افتادن کامل باتری اطمینان حاصل کنید.

نحوه روشن و خاموش کردن مویک مینی ۲  و ریموت کنترل آن

پس از آن که تمامی قطعات مربوط به کوادکوپتر خود را در محل مشخص خود به درستی نصب کردید ، زمان آن رسیده تا پرنده و ریموت کنترل را روشن کنید و برای اولین پرواز آماده بشوید.

این مطلب را هم ببینید
دوربین جدید a7S III سونی معرفی شد

برای روشن کردن مویک مینی ۲ تنها کافی است دکمه پاور را یکبار فشار دهید و و برای بار دوم حدود سه ثانیه دکمه را نگه دارید .

نحوه روشن کردن ریموت کنترل هم به همین شکل است .

لازم به ذکر است طریقه خاموش کردن این دو دستگاه به همین منوال خواهد بود.

حالات هوشمند فیلمبرداری Quickshot مینی ۲

اجرای کوییک‌شات در پهپاد مویک مینی ۲ یکی از لذتبخش‌ترین مراحل تصویربرداری با این پرنده‌ی خارق‌العاده است.

فوراً بر عکاسی هوایی تسلط پیدا کنید.

تنها با چند ضربه ، DJI Mini 2 به طور خودکار فیلم هایی را در سطح حرفه ای ضبط و ضبط می کند تا مستقیماً در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارد. چه مبتدی باشید و چه با تجربه تر ، برنامه DJI Fly به شما کمک می کند تا همراه با موسیقی متن و فیلترها نتایج چشمگیری داشته باشید. در ویدیوی زیر هم نحوه‌ی اجرای این پنج QuickShots توضیح داده شده است. برای اجرای این فرامین پهپاد حتما باید در حالت پرواز باشد.

  • Helix QuickShot

مود پروازی و تصویربرداری هلیکس Helix بصورت خودکار شروع به حرکت هلیکوپتری دور سوژه می‌کند و از آن دور می‌شود.

  • Circle QuickShot

مود سیرکل Circle همان چرخش به دور سوژه است که وقتی آن را اجرا می‌کنید، پهپاد بصورت خودکار شروع به ضبط می‌کند و بصورت دایره‌ای دور سوژه چرخش می‌کند. به این مود تصویربرداری Orbit Mode نیز می‌گویند.

  • Rocket QuickShot

کوییک‌شات راکت یا مود پروازی Rocket خیلی ساده عمل می‌کند. بطوری که کوادکوپتر بصورت تصویربرداری عمودی از سوژه دور می‎شود. این آپشن را می‌توانید بصورت دستی نیز اجرا کنید. فقط کافیست دوربین را عمود بر زمین کنید و پرنده را بالای سر خود بیاورید و استیک سمت چپ که مربوط به ارتفاع است را بالا دهید تا هلی شات از شما دور شود.

  • Dronie QuickShot

حالت درانی یا Dronie Mode پرنده را بصورت مایل از سوژه دور خواهد کرد. پهپاد به آرامی هم دور می‌شود و هم ارتفاع آن زیاد خواهد شد و پس از مدتی بصورت خودکار متوقف می‌شود و تصویربرداری زیبایی را برای شما ذخیره خواهد کرد.

  • Boomrang QuickShot

و اما مود بومرنگ یا Boomerang که برای اولین بار در سری مویک مینی قرار داده شده است. این مود همانند هلیکس عمل می‌کند با این تفاوت که در Helix کوادکوپتر فقط دور می‌شود اما در این مود همانطور که از اسمش پیداست (بومرنگ) بعد از آن دور شدن، نزدیک می‌شود تا تداعی کننده‌ی بازی بومرنگ باشد.

 

ویرایش و اشتراک‌گذاری ویدیوها

در انتهای تصویربرداری خود، می‌توانید با فشردن دکمه‌ی Playback در قسمت پایین-راست مانیتور، ویدیوی خود را به درون گوشی انتقال دهید و سپس آن را ویرایش کنید و پس از آن با لمس دکمه‌ی Sharing ویدیو خود را برای دوستانتان در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید.

DJI Fly Editor

میرسیم به لذت ویرایش ویدیویی اون هم با سرعت بسیار بالا. با DJI Fly Editor میشه خیلی کارا کرد.برنامه DJI Fly از بهینه سازی عکس داخلی و هوشمند برخوردار است. این برنامه پس از بارگیری عکس ، به طور خودکار کیفیت تصویر را افزایش می دهد و در نتیجه رنگ ها و جزئیات واضحی از آن ظاهر می شود.  در اپلیکیشن وارد قسمت آلبوم بشید و بعد دکمه‌ی Create رو بزنید. ویدیوهای مورد علاقه‌ی خودتون رو اضافه کنید و تمپلیت مورد نظر رو هم بزنید تا اپلیکیشن یک ویدیوی کامل شده و زیبا را برای شما بسازد. همین جا می‌تونید براحتی ویدئو را در شبکه‌های اجتماعی‌ با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

Quick Transfer در مویک مینی ۲

کوییک ترنسفر یک قابلیت کاربری است برای انتقال فایل‌های تصویری شما از رم کوادکوپتر به گوشی (با کیفیت اورجینال و اصلی). با استفاده از این روش که خیلی ساده هم هست می‌توانید عکس و فیلم‌ها را از درون رم کوادکوپتر به گوشی خود انتقال دهید و از کیفیت آن‌ها لذت ببرید. یادآوری می‌کنیم که فایل‌های با کیفیت و خام شما کلا در رم قرار دارد و تصاویر ارسالی در هنگام پرواز بر روی گوشی صرفا جهت کادربندی بوده و کیفیت اصلی فیلم و عکس در مموری هلی شات ذخیره می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
ترکیب بهتر در عکاسی و چند نکته ساده در ارتباط با آن

دکمه‌ی زیر پرنده را به مدت دو ثانیه نگه دارید تا آبی شود و به گوشی شما متصل شود.وقتی Mini 2 به تلفن هوشمند شما نزدیک باشد ، برنامه DJI Fly به طور خودکار هواپیما را شناسایی کرده و به آن متصل می شود و عکسها و فیلمهای انتخابی را با سرعت 20 مگابایت بر ثانیه همگام سازی می کند

یکی دیگر از ویژگی های فوق العاده مناسب، Trimmed Download است ، عملکردی که به شما امکان می دهد بهترین کلیپ ها را از بین تمام فیلم های خود انتخاب کرده و در تلفن خود بارگیری کنید و باعث صرفه جویی در فضای ذخیر سازه می شود.

ست کردن ریموت کنترل با پرنده

وقتی چراغ پهپاد به رنگ زرد چشمکزن است یعنی پرنده و رادیو کنترلر همدیگر را نمی‌شناسند. بطور کلی در کوادکوپترهای سری مویک قابلیت ست کردن با پرنده به دو روش انجام می‌شود . روش اول با استفاده از اپلیکیشن است و روش دوم بصورت سخت‌افزاری بین پرنده و ریموت کنترلر اتفاق میافند.

روش اول: ست کردن با استفاده از اپلیکیشن DJI Fly

کوادکوپتر را روشن کنید و موبایل خود را به کنترلر متصل نمایید. اپلیکیشن را اجرا کنید و دکمه‌ی Connect Aircraft را بزنید. وارد قسمت Setting بشید و Control را بزنید. کمی پایین‌تر دکمه‌ی Connect to Aircraft را می‌بینید. شمارش معکوس به مدت یک دقیق شروع می‌شود. کوادکوپتر را برداشته و دکمه‌ی پاور (روشن-خاموش) را بمدت ۴ ثانیه نگه دارید. پس از آن اگر دستگاه مشکلی نداشته باشد چراغ‌ها ثابت شده و صدا بوق قطع می‌شود و این یعنی رادیو و ایرکرفت همدیگر را شناخته‌اند.

روش دوم: ست کردن سخت‌افزاری (دکمه‌های ترکیبی)

در این روش احتیاجی به موبایل نیست و فقط کافیست کوادکوپتر و ریموت کنترل را روشن کنید. بر روی رادیو کنترل سه دکمه Fn و عکس/فیلم و رکورد را به هم نگه دارید تا ریموت شروع به بیپ زدن کند. پس از آن دکمه‌ی پاور در زیر پرنده (درست مثل روش شماره یک) را بمدت ۴ ثانیه نگاه دارید پس از ثابت شدن چراغ‌های چشمک‌زن این دو به هم ست شده‌اند. ویدیوی زیر راحت‌تر شما را راهنمایی خواهد کرد.

 

بروزرسانی Firmware و آپدیت Drone

ابتدا از شارژ ریموت کنترل و هلی شات مطمئن شوید. رادیو بالای 20% و مینی ۲ بالای 40% شارژ داشته باشند. DJI Fly App را اجرا کنید و مطمئن شوید که پرنده شما رادیو را می‌شناسد و ست هستند. در همین ابتدا در اپلیکیشن (قسمت بالا-راست) پیام خودکار آپدیت بالا میاد. پیامی تحت عنوان DJI MINI 2 Unable to Takeoff و در ادامه می‌گوید Update Required و پس از آن حجم فایلی که باید دانلود شود را نوشته است. گوشی شما باید به اینترنت متصل باشد. براحتی هر چه تمام تر دکمه آبی رنگ Update را لمس کنید تا بصورت خودکار این عملیات انجام شود. برخلاف تصویر، آپدیت مینی ۲ نیاز به دانش خاصی ندارد و براحتی انجام‌پذیر است.

نصب محافظ و گارد ملخ بر روی پهپاد مینی ۲

کمپانی دی‌جی‌آی یک محصول با نام گارد محافظ ۳۶۰ درجه‌ای برای هلیشات مینی ۲ دارد که باید جداگانه برای این هلیشات خریداری شود. نصب آن نیز بسیار ساده است و می‌توانید در ویدیوی زیر مشاهده نمایید. نصب این محافظ ملخ همانند نصب محافظ ملخ مویک مینی (نسخه قدیمی) است که براحتی با قفل‌های فیکس شده انجام می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *