عکاسی و فیلم برداری, مقالات آموزشی پهپاد

بررسی کوادکوپتر تلو Tello dji

tello dji

این‌بار کمپانی دی جی ای محصولی را روانه بازار کرد که کاربران را شگفت زده کرده است. یک کوادکوپتر سرگرمی با قیمت پایین که بازار برندهای زیادی که کوادکوپترهای ارزان ارائه می‌دهند را تحت شعاع قرار داده است. وزن این پرنده در حدود 80 گرم است. دوربین آن 720p HD و دارای قابلیت ارسال تصویر است. کمپانی DJI بیان می‌کند TELLO کاملا قابل اعتماد است و با استفاده از سیستم اوپن سورس، آپشن برنامه نویسی را برای زبان Python فراهم است. این  در زیر این کوادکوپتر سنسور ویژن پوزیشن استفاده شده است که مورد دیگری از هوشمند بودن این Drone است. بررسی کوادکوپتر تلو Tello dji

 

ویژگی های کوادکوپتر DJI Tello

همان طور که گفتیم این یک کوادکوپتر سرگرمی است. به همین خاطر پرواز با آن بسیار راحت و آسان است. اگر هنوز پروازی را تجربه نکرده‌اید این کوادکوپتر برای ابتدای مسیر می‌تواند انتخاب خوبی باشد. البته که برای افرادی که در این زمینه حرفه‌ای هستند نیز در این درون آپشن‌های پیشرفته‌تری در نظر گرفته شده است. این پرنده در سه رنگ آبی، زرد و سفید به بازار ارائه شده است. بدنه کوادکومتر تلو کاملا فشرده است. این کوادکوپتر از نظر ظاهری بسیار شبیه به کوادکوپتر DJI Spark است. البته که شباهت‌های این دو کوادکوپتر بیش از شباهت‌های ظاهری است. در ادامه به بررسی کوادکوپتر تلو Tello dji می‌پردازیم تا با آن آشنا شوید. با ما همراه باشید.

DJI tello

مدت زمان پرواز در کوادکوپتر تلو :

برخلاف اکثر کوادکوپترهای کوچک که برای افراد مبتدی طراحی شده است که بیشترین زمان پروازشان بین ۵ تا ۷ دقیقه است. در این کوادکوپتر این زمان به مقدار چشم‌گیری افزایش یافته است. در تلو مدت زمان پرواز ۱۳ دقیقه است.

این مطلب را هم ببینید
تفاوت های فایل‌های RAW و DNG

دوربین Tello DJI:

با توجه به قیمت پایین این کوادکوپتر تصور می‌شود که دوربینی بی‌کیفیت دارد. اما دوربین این کوادکوپتر ۵ مگاپیکسل است که زاویه دید ۸۲.۶ درجه دارد که می‌تواند فیلم‌های ۷۲۰P را با نرخ 30fps را ثبت کند. که نسبت به قیمتش کیفیتی عالی محسوب می‌شود‌‌‌‌.
خوب است بدانید که با این پرنده می‌توانید به صورت زنده تصاویر را در گوشی هوشمند، تبلت و یا عینک مخصوص ببینید.

بررسی کوادکوپتر DJI TELLO

این پرنده دارای ابعاد ۴۹۱۰ سانتی متر است. بیشترین سرعت این کوادکوپتر  ۳۵ کیلومتر بر ساعت است. دارای باتری ولتاژ ۳.۸ ولت و قدرت ۱۱۰۰ میلی آمپر و دوربین ۵ مگاپیکسل FULL HD ( مناسب فیلم برداری ) است. قابلیت ارسال تصویر زنده روی موبایل را داراست. همچنین زاویه دید دوربین ۸۲.۶ درجه و کیفیت فیلم دوربین این پرنده HD است و سایز آن 720p می‌باشد. نرخ برداشت تصاویر بر روی این اندازه ۳۰ فریم در ثانیه است. این پرنده سازگار با عینک VR فضای مجازی است و دارای قابلیت تیکاف خودکار با یک دکمه و همچنین قابلیت فرود خودکار با یک دکمه را دارد. دوربین کوادکوپتر Tello استابلایزر الکترونیکی دارد که از لرزش‌های تصویر به دلیل حرکت‌های کوادکوپتر ممانعت می‌کند.خروجی فیلم این پرنده MP4 است.

دارای سنسور Vision است

کوادکوپتر تلو برای تشخیص میزان ارتفاع و برای بهینه سازی پرواز  سنسور چشمی دارد.
مدت شارژ دهی این پرنده ۱۵ دقیقه کامل است. در زمان  ۶۰ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. دارای  قابلیت حفظ دقیق ارتفاع پرواز بدونه ذره‌ای حرکت. دادن اخطار در صورت خطر، چرخش ۳۶۰ درجه به طور حرفه ای، شناور ماندن دقیق و عالی در هوا، کنترل کامل  و راحت با موبایل و برد کنترل ۱۰۰ الی ۳۰۰ متر از ویژگی‌های این پرنده است. از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به موتور براش اصل، دارای سیستم هدلس مود، دارای سیستم پرواز خودکار و دارای نشانه گر شارژر باطری است. این کوادکوپتر را در زمان شروع کار به هوا پرتاب کنید تا به صورت خودکار در هوا شناور شود. همچنین این پرنده دارای قابلیت چرخش های ۸ بعدی برای استفاده از این قابلیت انگشت خود رو روی صفحه نمایش بکشید تا حرکات آکروباتیک را مشاهده کنید.

این مطلب را هم ببینید
فیلتر پولارایز در عکاسی

 ویژگی فوق‌العاده Bounce mode:

زمانی که از این ویژگی استفاده می‌کنید کوادکومتر تلو به طور اتوماتیک به زرف بالا و پایین حرکت می‌کند. با این حالت می‌توانید عکس‌های جذابی را ثبت کنید.

آپشن حرکت به دوره سوژه

یکی دیگر از قابلیت‌های عالی این کوادکوپتر حرکت چرخشی به دوره سوژه است. که با استفاده از آن آپشن می‌توانید فیلم سینمایی از یک سوژه تهیه کنید.

قابلیت پردازشگر Intel :

پردازش حرفه‌ای که باعث برداشت‌هایی با، کیفیت بالا می‌شود.

برنامه ایمنی در هنگام کمبود شارژ،سیستم موقعیت یابی بصری و پره‌های اضافه از دیگر ویژگی‌های کوادکوپتر Tello dji است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *