عکاسی و فیلم برداری, مقالات آموزشی پهپاد

مقایسه مویک ایر۲ و مویک ایر ۲ اس

Mavic Air2

کمپانی DJI جدیدا DJI Air 2S را به بازار عرضه کرده است. زمانی که از یک خانواده چندین محصول ارائه می‌شود کاربران در هنگام خرید دچار سردرگمی می‌شوند که کدام یک بهتر است و کدام یک را خریداری کنند. ما در این مقاله به مقایسه مویک ایر۲ و مویک ایر ۲ اس پرداخته‌ایم. تا شما با آگاهی تمام کوادکوپتر مورد نیاز خود را خریداری کنید. با ما همراه باشید. مویک ایر ۲ که در ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد از همان ابتدا بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفت به طوری که از پرفروش‌ترین کوادکوپترهای این کمپانی محسوب می‌شد.
با این وجود یک سری باگ‌هایی داشت که نیاز به ارتقا بود. مثلا سنسور عدم برخورد با مانع در قسمت بالایی درون وجود نداشت. البته که این موضوع اهمیت چندانی ندارد زیرا اگر حرفه‌ای شوید دیگر نیازی به سنسور نیست. با این حال کمپانی دی جی ای نسخه پیشرفته و ارتقا یافته این کوادکوپتر را با نام DJI Air 2s به بازار عرضه کرده است.

مقایسه مویک ایر۲ و مویک ایر ۲ اس

به طور مجزا تفاوت‌های ظاهری و فنی این دو درون را با هم مقایسه می‌کنیم.

تفاوت‌های ظاهری مویک ایر۲ و مویک ایر ۲ اس

برای مقایسه ظاهری این دو درون وزن و ابعاد آن‌ها را بررسی کرده‌ایم. این دو محصول از نظر ابعاد کاملا شبیه به هم هستند. اما تفاوتی که دارند در وزن آن‌هاست. به گونه‌ای که مویک ایر ۲ اس در حدود ۲۵ گرم سنگین‌تر از مویک ایر ۲ است.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم در عکاسی اسپرت عروس و داماد

تفاوت در داشتن سنسور های عدم برخورد با مانع

همان طور که گفتیم کویک ایر ۲ سنسور عدم برخورد با مانع در قسمت فوقانی را ندارد. DJI برای رفع این کمبود در کویک ایر ۲ اس این سنسور را اضافه کرده است. کویک ایر ۲ اس از چهار طرف بالا، پایین، جلو و عقب دارای سنسور عدم برخورد با مانع است‌. این سنسورها تصادف‌های احتمالی کوادکوپتر را کاهش می‌دهند.

تفاوت در جنس گیمبال

کمپانی dji غلاف گیمبال را از آلمینیوم ساخته است. اما مویک ایر۲ از پلاستیک فشرده تولید شده است.

DJI Mavic Air 2 vs DJI Mavic Air 2 s

 

تفاوت‌های فنی :

حال نوبت به بررسی تفاوت‌های فنی رسیده است. که به مراتب مهم‌تر از تفاوت‌های ظاهری است.

تفاوت در کیفیت فیلم برداری

کیفیت فیلم‌برداری در مویک ایر ۲، ۴K است. در حالی که کیفیت فیلم‌برداری در کویک ایر ۲ اس 5.4K است که کیفیت بالاتری نسبت به مویک ابر۲ دارد. جالب است بدانید که مویک ایر ۲ اس تنها محصول از کمپانی DJI هست که کیفیت ۵K دارد.
با توجه به اینکه در تولید این دورن از سنسورهای یک اینچی به کار رفته است تصاویر با نویز کم‌تری به گیرنده فرستاده می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
بررسی پهپاد دی جی آی مویک ایرDJI Mavic Air 2

تفاوت کیفیت تصویربرداری

از دیگر تفاوت‌های این دو درون تفاوت در کیفیت تصویربرداری آن است. کیفیت تصویر برداری در مویک ایر ۲، ۱۲ مگاپیکسل است و در مویک ایر ۲ اس به ۲۰ مگاپیکسل(البته به صورت دیجیتالی تا ۶۰ مگاپیکسل نیز می‌توان انتظار داشت.) افزایش یافته است.

تفاوت در پشتیبانی از اکتیو ترک ۴

کمپانی دی جی ای در مویک ایر ۲ از اکتیو ترک ۳ استفاده کرده است. با این تفاوت که در  مویک ایر ۲ اس قابلیت پشتیبانی از اکتیو ترک ۴ نیز وجود دارد.

تفاوت در سیستم انتقال تصویر ocusync 3.0

انتقال تصویر از درون به ریموت کنترلر توسط سیستم انتقال تصویر انجام می‌شود. هرچقدر این سیستم پیشرفته‌تر باشد، عکس‌ها سریع‌تر و باکیفیت‌تر  به اپراتور می‌رسد. این سیسم در مویک ایر ۲، ocusync 2.0 است و در کویک ایر۲ اس، ocusync 3.0 استفاده شده است.

ممنون که تا پایین مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم شما را در مقایسه مویک ایر۲ و مویک ایر ۲ اس کمک کرده باشیم و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. تا از بین این دو کوادکوپتر بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *