اخبار تکنولوژی

آپدیت اندروید 12_به همراه one ui 4 برای گلکسی فولد

آپدیت اندروید 12

در این مطلب قصد داریم به صورت تخصصی درباره ی آپدیت اندروید 12 صحبت کنیم. Android 12 شخصی‌ترین سیستم‌عامل ما تا کنون است که دارای قابلیت‌های رنگی پویا است که می‌تواند تجربه شما را بر اساس کاغذدیواری و حرکت پاسخگو که به لمس شما پاسخ می‌دهد تغییر دهد. حتی ویجت ها نیز تغییر چهره داده اند، با افراد مورد علاقه شما همیشه در همان جا در صفحه اصلی شما در دسترس هستند. بنابراین اگر علاقه مند به دانستن مطالب بیشتر درباره ی آپدیت اندروید 12 هستید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آیا واقعاً اندروید 12 “مخروط برفی” نامیده می شود؟

اندروید محبوب ترین سیستم عامل گوشی های هوشمند جهان است که روی بیش از سه میلیارد گوشی هوشمند اجرا می شود. در نتیجه، حتی کوچکترین تغییرات در سیستم عامل این امکان را دارد که میلیون ها کاربر را تحت تأثیر قرار دهد. اما به دلیل نحوه ارائه به‌روزرسانی‌های اندروید، قابل بحث است که آیا این تغییرات واقعاً تفاوتی ایجاد می‌کنند یا خیر.

با وجود این، ما همیشه منتظر به‌روزرسانی بزرگ بعدی اندروید هستیم، به این امید که تغییرات قابل توجهی به همراه داشته باشد. در حال حاضر اندروید 12 به شکل پایدار و پیکسل 6 پرو رسمی شده است. اگر پوشش قبلی ما را از دست دادید، در اینجا همه چیزهایی که در مورد آپدیت اندروید12 لازم است بدانید وجود دارد.

گوگل پیش از این، جدول زمانی گسترده‌ای را برای نسخه‌های پیش‌نمایش توسعه‌دهنده، بتا و استیبل اندروید 12 به اشتراک گذاشته بود. در 4 اکتبر 2021، گوگل به طور رسمی اندروید 12 را راه اندازی کرد. با این حال، از 19 اکتبر، همزمان با عرضه پیکسل 6، نصب آن بر روی تلفن های پیکسل در دسترس بود. بهترین راه برای تجربه اندروید 12 در حال حاضر از طریق دستگاه پیکسل است. اگر به‌دنبال دریافت گوشی جدید هستید، می‌توانید به بررسی Pixel 6 Pro ما نگاهی بیندازید تا ببینید گوگل چه چیزی را در گوشی پرچم‌دار خود برای سال 2021 ارائه می‌کند.

پیش نمایش برنامه اندروید 12 چیست؟

آپدیت اندروید 12 اولین بار از طریق اولین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهنده ظاهر شد، که در 18 فوریه 2021 عرضه شد. Google متعاقباً یک وصله کوچک منتشر کرد که چندین باگ و مشکلاتی را که کاربران در هنگام استفاده از اولین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهنده با آن مواجه بودند، برطرف کرد. Android 12 Developer Preview 2 در 17 مارس 2021 منتشر شد، در حالی که Android 12 Developer Preview 3 در تاریخ 21 آوریل 2021 منتشر شد.

این مطلب را هم ببینید
مایکروسافت سرفیس هدفون 2 با عمر باتری بهتر رونمایی شد

همانطور که از نام آن پیداست، پیش‌نمایش‌های توسعه‌دهنده اندروید 12 به توسعه‌دهندگان اجازه می‌داد تا مهاجرت پلتفرم را آغاز کنند و فرآیند تطبیق را برای برنامه‌های خود آغاز کنند. گوگل تمام تغییرات پلتفرم اصلی را در پیش نمایش ها توضیح داد تا کل اکوسیستم اندروید را از آنچه در راه است مطلع کند.

پیش‌نمایش‌های توسعه‌دهنده تا حد زیادی ناپایدار می‌مانند و برای کاربران معمولی در نظر گرفته نشده‌اند. Google همچنین حق افزودن یا حذف ویژگی‌ها را در این مرحله برای خود محفوظ می‌دارد، بنابراین اگر در نسخه‌های بعدی مشاهده کردید که ویژگی‌ای در اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده وجود ندارد، تعجب نکنید. پیش‌نمایش‌های برنامه‌نویس نیز به دستگاه‌های Google Pixel پشتیبانی شده محدود می‌شوند.

اندروید 12 بتا

پس از چند نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهنده، به نسخه‌های بتای اندروید 12 راه پیدا کردیم که اولین نسخه در 18 می امسال به عنوان بخشی از اعلامیه‌های Google I/O 2021 بود. این نسخه‌های بتا کمی بهتر بودند، و به ما ایده‌ای از ظاهر نسخه نهایی سیستم‌عامل دادند. همچنین در بین نسخه‌های بتا چند نسخه جزئی وجود داشت که عمدتاً برای رفع هر گونه باگ حیاتی بود. بتا دوم در 9 ژوئن، بتای سوم در 14 جولای وارد شد، در حالی که بتا چهارم در 11 آگوست وارد شد. بنابراین آپدیت اندروید 12 بسیار عالی است.

در کنار دستگاه‌های Google Pixel پشتیبانی‌شده، Android 12 Beta 1 نیز به شکل GSI در دسترس قرار گرفت که می‌توان آن را در طیف وسیع‌تری از دستگاه‌ها فلش کرد. OEM ها نیز به این حزب پیوسته اند و می توانید بتا 1 را روی گوشی های زیر فلش کنید:

ASUS ZenFone 8، iQOO 7 Legend، وان پلاس 9، OnePlus 9 Pro، OPPO Find X3 Pro، Realme GT، TCL 20 Pro 5G، شیائومی می 11، شیائومی می 11 اولترا، شیائومی می 11 پرو، Xiaomi Mi 11X Pro / Mi 11i / Redmi K40 Pro+

این مطلب را هم ببینید
لغو مصاحبه های استخدامی گوگل بخاطر کرونا

اندروید 12 بتا با پایداری پلتفرم

اولین بیلدهای بتا بر اساس AOSP بودند. سپس OEM ها شروع به انتقال پوسته های UX خود به نسخه بتا آپدیت اندروید 12 می کنند و متعاقباً شروع به استخدام برای برنامه های “پیش نمایش” خود کردند. باز هم، در این برنامه‌های پیش‌نمایش باگ‌هایی قابل انتظار بود و به همین دلیل، آنها فقط برای توسعه‌دهندگان و کاربران پیشرفته توصیه می‌شوند.

آپدیت اندروید 12

ما نسخه‌های بتا اندروید 12 را برای چندین رابط کاربری سفارشی از برندهای مختلف آزمایش کردیم. می‌توانید اولین برداشت‌های ما از Realme UI 3.0، ColorOS 12، OxygenOS 12، و One UI 4 را بخوانید. زمانی که برندهای بیشتری نسخه‌های بتا پوسته‌های سفارشی مبتنی بر Android 12 را منتشر کنند، به این لیست اضافه می‌کنیم. دستگاه سامسونگ یا وان پلاس، همچنین می‌توانید برگه‌ای را در ردیاب به‌روزرسانی اندروید 12 سامسونگ و ردیاب به‌روزرسانی OnePlus Android 12 نگه دارید تا از زمان عرضه نسخه‌های جدید رابط کاربری مطلع شوید.

پس از حدود سه نسخه بتا، اندروید 12 به وضعیت پایداری پلتفرم دست یافت که در کنار وضعیت بتا با انتشار در 11 آگوست وجود داشت. پایداری پلتفرم به این معنی است که Android 12 SDK، APIهای NDK، سطوح رو به روی برنامه، رفتارهای پلتفرم و حتی محدودیت‌های رابط‌های غیر SDK نهایی شده‌اند. بنابراین آپدیت اندروید 12 توانسته بسیار عالی عمل کند و مخاطبان خاص خود را داشته باشد.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم شما را با آپدیت اندروید 12 آشنا کنیم. در نتیجه، هیچ تغییر دیگری در نحوه عملکرد Android 12 یا نحوه عملکرد APIها در نسخه‌های بتا بعدی رخ نمی‌دهد. در این مرحله، توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های خود را برای هدف قرار دادن اندروید 12 (سطح API 31) به‌روزرسانی کنند، بدون اینکه نگران تغییرات غیرمنتظره‌ای باشند که رفتار برنامه‌شان را خراب می‌کند. بیلد Android 12 Release Candidate در تاریخ 8 سپتامبر به صورت بتا 5 قابل دانلود بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *