اخبار تکنولوژی

بررسی هواوی واچ 3

هواوی واچ 3

شاید برایتان جالب باشد تا درباره ی هواوی واچ 3 بدانید، Huawei Watch یک ساعت هوشمند مبتنی بر Android Wear است که توسط هواوی ساخته شده است. در کنگره جهانی موبایل 2015 در 1 مارس 2015 اعلام شد، و در 2 سپتامبر 2015 در Internationale Funkausstellung برلین منتشر شد. این اولین ساعت هوشمند تولید شده توسط هواوی است. اگر قصد دارید بیشتر با هواوی واچ 3 آشنا شوید، تا انتها با ما همراه باشید.

سخت افزار این ساعت ها چگونه است؟

فرم فاکتور Huawei Watch بر اساس طراحی دایره ای ساعت های سنتی است که از صفحه نمایش 42 میلی متری (1.4 اینچی) AMOLED پشتیبانی می کند. وضوح صفحه نمایش 400 در 400 پیکسل و 285.7 ppi است. این کیف از جنس استیل ضد زنگ 316 لیتری است که در جلو با شیشه کریستال یاقوت کبود پوشانده شده و در شش روکش موجود است: چرم مشکی، دستبند استیل لینک، مش فولادی ضد زنگ، دستبند پیوندی با آبکاری مشکی، چرم قهوه ای تمساح فشرده و دستبند پیوندی با روکش طلای رز.

هواوی واچ 3

این ساعت از پردازنده Qualcomm Snapdragon 400 با فرکانس 1.2 گیگاهرتز استفاده می کند. تمامی نسخه های Huawei Watch دارای 512 مگابایت رم و 4 گیگابایت حافظه داخلی به همراه ژیروسکوپ، شتاب سنج، موتور لرزش و سنسور ضربان قلب هستند. از WiFi و بلوتوث 4.1 LE پشتیبانی می کند و از مکان یابی GPS پشتیبانی نمی کند. این ساعت از یک پایه شارژ مغناطیسی با یک روز و نیم عمر باتری استفاده می کند. هواوی واچ 3 ویژگی های منحصربه فردی دارد.

روزهایی که ساعت هوشمند خود را به تلفن متصل می کنید ممکن است به پایان برسد. در کنگره جهانی موبایل در بارسلون، هواوی ساعت های هوشمند Watch 2 خود را به نمایش گذاشت. یکی از مدل ها با اتصال 4G ارائه می شود و به کاربران اجازه می دهد بدون اتصال به تلفن خود تماس بگیرند و از برخی برنامه ها استفاده کنند.

این ساعت در چند مدل عرضه می شود؟

این ساعت هوشمند در سه مدل عرضه می‌شود: Watch 2، Watch 2 4G و Watch Classic که دارای حس استحکام کمتری است. از این میان، تنها Watch 4G به شما اجازه می‌دهد آزادانه و بدون تلفن در خیابان‌ها پرسه بزنید. یکی از مدل های محبوب هواوی واچ 3 است.

این مطلب را هم ببینید
افشای رندرهای رسمی و مشخصات فنی گلکسی S21 FE 5G

Huawei Watch 3 یک ساعت هوشمند با ظاهر عالی است و اولین ساعتی است که از هارمونی او اس خود هواوی استفاده می کند. مانند ابریشم صاف کار می کند، اما همانطور که انتظار دارید، هنوز کاملاً صیقلی نشده است. تنها تعداد انگشت شماری برنامه اضافی برای دانلود موجود است و پشتیبانی از خدمات شخص ثالث محدود است.

با این وجود، اگر از یک گوشی اندرویدی (یا یکی از گوشی‌های خود هوآوی) استفاده می‌کنید، ساعت 3 قطعاً ساعت هوشمندی است که ارزش توجه شما را دارد و احتمالاً با توسعه اکوسیستم حتی بهتر می‌شود. اگر چیزی کمی شیک‌تر را برای استفاده ی روزمره و رسمی ترجیح می‌دهید، یک نسخه کلاسیک (با بدنه نقره‌ای و بند نایلون چرمی یا بافته شده) و یک نسخه نخبه (با بدنه نقره‌ای و فلزی) نیز وجود دارد.

این ساعت برچه اساسی تنظیم شده است؟

Watch 3 با در نظر گرفتن ردیابی تناسب اندام ساخته شده است و مجموعه ای چشمگیر از ابزارها برای نظارت بر سلامت روزمره شما (از جمله خواب، تعداد قدم ها و SpO2) و همچنین تمرینات ارائه می شود. ما نظارت بر ضربان قلب آن را در طول جلسات تمرینی شدید کمی ناسازگار دیدیم، گهگاه اوج‌های غیرمنتظره را در طول جلسات اینتروال ثبت می‌کردیم، اما ردیابی مکان در طول دویدن از پیش اندازه‌گیری‌شده ما درست بود، درست مثل سرعت و آهنگ.

ما می توانیم پتانسیل های زیادی را در Watch 3 ببینیم. سخت افزار بسیار چشمگیر است و نمایشگر عالی آن به خوبی برای ناوبری روی صفحه و همچنین تمرینات هدایت شده با دستورالعمل های متحرک مناسب است. فقط زمان می برد تا HarmonyOS با گزینش گسترده تر از برنامه ها و پشتیبانی بیشتر از خدمات محبوب شخص ثالث، خودش را پیدا کند. هواوی واچ 3 پشتیبانی های مخصوص به خود را دارد.

Huawei Watch 3 در ژوئن 2021 در کشورهای منتخب عرضه شد و از 279.99 پوند شروع می شود. این حدود 390 دلار / 530 دلار استرالیا است، اما هیچ نسخه ای از ایالات متحده انتظار نمی رود، و تاریخ انتشار استرالیا هنوز اعلام نشده است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی ایسوس ROG FLOW Z13

طراحی این ساعت به چه شکل است؟

ما Huawei Watch 3 استاندارد را آزمایش کردیم، اما یک نسخه پریمیوم نیز وجود دارد، Huawei Watch 3 Pro، که چند ویژگی اضافی مانند GPS دو بانده را برای دقت بهبود یافته، به علاوه عمر باتری بهبود یافته ارائه می دهد. همچنین دارای برچسب قیمت بسیار بالاتری است که از 499.99 پوند (حدود 690 دلار / 940 دلار استرالیا) شروع می شود.

از نظر طراحی، Huawei Watch 3 تفاوت زیادی با Watch 2 درشت دارد، در عوض بیش از یک شباهت گذرا به Watch GT با صفحه ای بزرگ و براق، حاشیه های کوچک و شیشه ای که در لبه ها منحنی می شود و مطابق با آن است. هواوی واچ 3 ویژگی های منحصر به فرد و خاص خود را دارد.

Huawei Watch 3 Active Edition دارای یک قاب 46 میلی متری است و با بند سیلیکونی مشکی عرضه می شود که به نرمی Apple Watch 6 نیست، اما همچنان راحت است. این بند دارای پین‌هایی با قابلیت باز شدن سریع است، بنابراین می‌توانید به راحتی آن را به چیزی کمی شیک‌تر تغییر دهید، و با یک سگک معمولی به جای بست حلقه‌ای که در ساعت‌های هوشمند و ردیاب‌های تناسب اندام محبوب می‌شود.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با هواوی واچ 3 آشنا کنیم. Watch 3 فقط دو کنترل فیزیکی دارد: یک دکمه کوچک که برای پیمایش به عقب در منوها یا بازگرداندن شما به صفحه اصلی به کار می رود، و یک تاج که می توانید برای انتخاب گزینه ها و برنامه ها فشار دهید، یا بچرخانید تا در متن و منوها پیمایش کنید. قابلیتی که در Huawei Watch 2 وجود نداشت. این سیستمی است که به خوبی کار می کند و پیمایش با تاج صاف و پاسخگو است. همچنین به اندازه‌ای بزرگ است که تایپ کردن با صفحه‌کلید روی صفحه‌نمایش Watch 3 را امکان‌پذیر می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *