اخبار تکنولوژی

بررسی پیکسل پرو 6 مهم‌ترین گوشی گوگل

پیکسل پرو 6

پیکسل 6 پرو مهم‌ترین گوشی گوگل در سال‌های اخیر است. این اولین پیکسلی است که نام “Pro” را به صدا در می آورد و به لطف سخت افزار و تجربه کاربری به روز شده آن، به وضوح می توانید دلیل آن را ببینید. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی جدید عبارتند از تراشه کاملاً جدید Tensor که توسط گوگل توسعه یافته است، یک صفحه نمایش بزرگ OLED، یک دوربین جدید با مجموعه‌ای از ویژگی‌های آوانگارد، و Android 12. اگر دوست دارید بیشتر درباره پیکسل 6 پرو بدانید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نکات کلیدی مربوط به پیکسل ها

Pixel 6 Pro با قیمت اولیه 899 دلار، جدیدترین گوشی گران‌قیمت گوگل از سال 2019 است. (آخرین پیکسلی که این قیمت را به همراه داشت، Pixel 4 XL در سال 2019 بود.) امسال، Google Pro آن را در کنار گوشی‌های دیگر عرضه کرد. پیکسل 6 جمع و جور که برچسب 599 دلاری کمتری دارد.

پیکسل پرو 6

  • تراشه Google Tensor
  • صفحه نمایش 6.7 اینچی QHD+ OLED با حداکثر نرخ تازه سازی 120 هرتز و سازگاری HDR
  • دوربین سه گانه 50 مگاپیکسلی اصلی، 48 مگاپیکسل تله فوتو با زوم اپتیکال 4 برابر، 12 مگاپیکسل فوق عریض، فوکوس خودکار لیزری، دوربین سلفی 11 مگاپیکسل.
  • 12 گیگابایت رم، 128/256/512 گیگابایت حافظه داخلی.
  • اتصال 5G، Wi-Fi 6E
  • 5000 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع سیمی و بی سیم، شارژ بی سیم معکوس.
  • بلندگوهای استریو، IP 68 ضد آب.

گوشی گوگل با صفحه‌نمایش بزرگ به عنوان یک پیشنهاد جالب و جذاب به شمار می رود و به یک رقیب سرسخت برای بهترین محصول در کلاس خود تبدیل شده است. به همین دلیل است که طراحی، سخت‌افزار و عملکرد روزمره آن را به یک رقیب سرسخت و همچنین جایگزینی هیجان‌انگیز برای گوشی‌های هوشمند گلکسی سامسونگ تبدیل کرده است.

طراحی این گوشی هوشمند

پیکسل 6 پرو ظاهر جدیدی با برآمدگی دوربین متمایز دارد که در پشت آن قرار دارد. این ویژگی که گوگل آن را “نوار دوربین” می نامد، آن را از رقبای اندرویدی رده بالای خود متمایز می کند، برآمدگی های دوربین بسیار آن ها را از دیگر گوشی ها متمایز کرده است. کاملاً تضمین شده است که جدیدترین گوشی های Pixel را فوراً در بین علاقه مندان به فناوری در صدر جدول مشاهده کنیم.

این مطلب را هم ببینید
مقدمه‌ای بر هوش مصنوعی و کاربردهای آن در زندگی روزمره

وقتی صحبت از طرز کار گوشی به میان می آید، پیکسل 6 پرو هیچ نقطه ضعفی ندارد. این گوشی دارای فریم فلزی و پنل‌های Corning Gorilla Glass Victus است که به راحتی خراش نمی‌یابد. کاملاً ضد آب است و تعامل با آن خوب است، اگرچه من همچنان پیشنهاد می‌کنم برای محافظت از آن و بهبود عملکرد آن از قاب و گلس استفاده کنید.

سه رنگ پیکسل 6 پرو برای انتخاب وجود دارد: مشکی و سیاه، سفید و نوک مدادی. نوار دوربین هر گزینه دارای رنگ‌های کمی متفاوت است و این ویژگی ظریف، ویژگی‌های بصری زیادی را به گجت اضافه می‌کند.

صفحه نمایش این گوشی

صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED Pixel 6 Pro بزرگترین نمایشگری است که تاکنون در یک گوشی گوگل دیده ایم و در کل فوق العاده است. روشن و واضح است، زیرا توسط میلیون‌ها پیکسل با نور پس‌زمینه مجزا تغذیه می‌شود. این موضوع آن را برای مشاهده محتوای تقویت شده با HDR ایده آل می کند. برای بهتر کردن همه چیز، صفحه نمایش دارای حالت روشنایی است که برای زمانی که آن را در فضای باز قرار می دهید کمک می کند.

گوگل همچنین حداکثر نرخ رفرش را به 120 هرتز افزایش داد که بالاترین میزان در گوشی پیکسل است. (برای مقایسه، پیکسل 6 کوچکتر دارای یک پنل 90 هرتز است، در حالی که تلفن های قدیمی تر دارای پنل 60 هرتز هستند.) این عملکرد برای مدتی برای تلفن های هوشمند اندرویدی سطح بالا یکی از ضروریات بوده و باعث ایجاد تعاملات روی صفحه مانند پیمایش در صفحات، می شود. و رسانه های اجتماعی سریع، روان و لذت بخش تر تغذیه می شوند.

وقتی پیکسل 6 پرو را آزمایش کردم، دیدم که صفحه نمایش پیکسل 6 پرو به طور کلی عالی است. این برای کارهای خاص، مانند ارسال پیام ها، پیمایش بی پایان در اینستاگرام و توییتر، تماشای ویدیو و حتی بازی بسیار عالی است.

بلندگوهای استریویی که در کنار صفحه نمایش قرار دارند که بسیار عالی هستند. آنها صدایی قدرتمند و پر از جزئیات را در طول جلسات بازی و تماشای YouTube تولید می کنند.

این مطلب را هم ببینید
هوش مصنوعی در صنعت بازی‌های ویدیویی

پیکسل پرو 6

مشخصات دوربین گوشی همراه

راه‌اندازی دوربین چندحسگر پیکسل 6 پرو جهشی بزرگ رو به جلو داشته است و تطبیق‌پذیری و مگاپیکسل بیشتری را نسبت به همیشه ارائه می‌کند. دوربین تله فوتو با زوم اپتیکال 4 برابر و بزرگنمایی دیجیتال Super Res، 20 برابر بسیار هیجان انگیز است، زیرا می توانید اشیاء دور و حتی حیات وحش  را با جزئیات بسیار بیشتر ثبت کنید.

کیفیت تصویر و ویدیوی پیکسل 6 پرو استثنایی است: دوربین خارق‌العاده و ویدیوهای 4K می توانید به راحتی ثبت کنید. توانایی دوربین این گوشی آن را به رقیبی قدرتمند برای آیفون 13 پرو و سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا تبدیل می کند که هر دو فناوری دوربین فوق العاده ای را ارائه می دهند.

رابط کاربری آسان دوربین گوگل و ابزارهای جدید و قدرتمند برای ویرایش عکس ها به اندازه کیفیت تصویر و فیلم آن چشمگیر است. Magic Eraser و Motion Mode دو ویژگی جدید هستند که تغییرات پیشرفته عکس را به طرز شگفت انگیزی بدون دردسر می کند. اولی، همانطور که از نامش پیداست، می تواند اشیاء اضافی را از عکس های شما حذف کند. از طرف دیگر، Motion Mode می‌تواند با افزودن افکت‌های اکشن پان و نوردهی طولانی، به عکس‌های شما جان ببخشد.

سخن پایانی

پیکسل پرو 6 هر دو از یک تراشه کاملاً جدید Tensor که توسط گوگل توسعه یافته است، پشتیبانی می‌شوند. همراه با 12 گیگابایت رم کافی، این قطعه سخت افزاری جدید به معنای سرعت زیاد و افزایش توانایی انجام چند کار است. پیکسل پرو، مانند سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا، دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که یکی از بزرگترین باتری های صنعت است، و به راحتی می توانید یک روز کامل از Pixel با انرژی اضافی استفاده کنید. اگر زمان بیشتری بین شارژها می خواهید، غیرفعال کردن نرخ تجدید ۱۲۰ هرتز نمایشگر آن به میزان قابل توجهی عمر باتری آن را افزایش می دهد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *