آموزش و ترفند ها, موبایل و تجهیزات جانبی

باید و نبایدهای اینستاگرام برای کار و تجارت

60 درصد مردم می گویند که محصولات جدیدی را در اینستاگرام کشف می کنند. به خوبی می دانید که اینستاگرام یکی از پلتفرمهای اصلی برای ایجاد نام تجاری شما به صورت آنلاین است. با به اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوهای جذاب، می توانید کاربرانی را که می خواهید هدف قرار دهید را جذاب کرده و با آنها ارتباط داشته باشید.. اینستاگرام با بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر ماهانه یک ابزار بازاریابی ارزشمند برای هر شرکتی است. سال گذشته، این انجمن ویژگی های تجاری پیشرفته خود را راه اندازی کرد و فرصت های تبلیغاتی بیشتری طی یک گزارش دقیق را ارائه داد. با این حال، مانند هر رسانه‌ اجتماعی، تولید محتوا در اینستاگرام برای علاقه‌مند نگه داشتن مخاطبان و امکان رشد طبیعی در آن شامل آداب خاص و رعایت اصولی است.

ما برخی از بایدها و نبایدها را برای به حداکثر رساندن افراد در حساب اینستاگرام را بررسی کرده ایم، که با هم مرور می کنیم.

✓ با فالوئرهای خود تعامل داشته باشید

ایجاد مکالمه و تعامل با مخاطبان بسیار مهم است. پاسخ دادن به نظرات، پرسیدن سوال و تشویق به اشتراک گذاری محتوای شما، همه راه هایی برای تحریک تعامل با دنبال کنندگان شما هستند. این ایده خوبی است که با نظارت بر هشتگ های مرتبط و پیوستن به گفتگوهای موضوعی مرتبط با برند خود، شرکت کنید.

✓ سبک و برند منحصر به فرد خود را به نمایش بگذارید

این امر زمان بر است، اما هنگامی که امضای خود را ایجاد کردید، مطمئن شوید که در سراسر نمایه اینستاگرام شما قابل مشاهده است. استفاده از رنگ‌ها و فیلترهای خاص که نشان‌دهنده برند شما هستند را استفاده کنید و از آنها به طور مداوم در پست‌های خود استفاده کنید.

دقیقاً مشخص کنید که می‌خواهید صفحه شما به چه صورتی بصری ظاهر شود و از رنگ‌های ثابت برای نشان دادن آن استفاده کنید. باید عکس‌ها و رنگ‌های اینستاگرام شما منعکس کننده سیاست کلی برند شما باشد.

✓ روی بیوگرافی خود سرمایه گذاری کنید

بیوگرافی شما نه تنها اولین چیزی است که مردم می بینند، بلکه تنها نقطه پیوند در حساب اینستاگرام شما است. آیا از آن سوء استفاده می کنید؟ از این فضا برای تشویق بازدیدکنندگان خود برای انجام اقدامات بیشتر و ارسال آنها به جایی ارزشمند استفاده کنید. شاید بخواهید یک پیشنهاد خدمات جدید، یک شغل، راه اندازی محصول یا یک پست وبلاگ جدید را تبلیغ کنید  آنها را مستقیماً به آنجا بفرستید. هنگام به اشتراک گذاری محتوا در فید خود، از یک فراخوان برای اقدام (CTA) استفاده کنید تا دنبال کنندگان را از آنچه در بیو خود تبلیغ می کنید آگاه کنید. استفاده بهینه از بیو اینستاگرام یک راه عالی برای جذب ترافیک به وب سایت شما است.

این مطلب را هم ببینید
نحوه انتخاب پاوربانک

✓ ریتمی برای ارسال پست ایجاد کنید که مناسب شما باشد

موفق ترین اکانت های اینستاگرام دارای یک برنامه زمان بندی کلی پست هستند. برخی ممکن است تصمیم بگیرند دو بار در روز پست کنند، در حالی که برخی دیگر فقط یک بار در هفته پست می گذارند. مشخص کنید چه چیزی برای شما و دنبال کنندگان شما اهمیت دارد و بر این اساس یک برنامه پست منحصر به فرد ایجاد کنید. مخاطبان شما وقتی می توانند انتظار دیدن محتوای جدید از شما را داشته باشند، یاد خواهند گرفت. برای افزایش رشد و شاداب ماندن در ذهن فالوئرها به طور مداوم پست کنید.

✓ تبلیغات اینستاگرام را امتحان کنید

با فرمت‌های تبلیغاتی متعدد موجود،  از قبیل عکس‌ها، فیلم‌ها و داستان‌ها برای جذب فالوئر استفاده کنند. ویژگی پولی اینستاگرام در سال 2015 راه اندازی شد و جدیدترین فرمت تبلیغات استوری در مارس سال جاری معرفی شد. اینستاگرام پلتفرمی است که در آن مردم چیزهایی را که مورد علاقه خود هستند، از مد گرفته تا موسیقی، سفر و غذا به اشتراک می گذارند و جستجو می کنند. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از این ابزار بازاریابی سودآور برای هدف قرار دادن افراد بر اساس آنچه که به آن علاقه دارند سرمایه‌گذاری کنند.

 

✗  محتوای بی ربط تولید نکنید

مانند همه کانال های اجتماعی، هرگز مطالبی را بدون هدف در اینستاگرام منتشر نکنید. استراتژیک باشید و سعی کنید تا حد امکان در برنامه اجتماعی خود باقی بمانید. شما نمی خواهید فید شما با تصاویر و ویدیوهای نامربوط پر شود، در عوض فقط آنچه را که دنبال کنندگان شما از آن استقبال می کنند به اشتراک بگذارید بنابراین مطمئن شوید که تمام محتوای شما با هدف برند شما مرتبط است. اگر با محتوا مشکل دارید، شاید بهتر باشد آهنگهای ارسالی خود را هم با ریتم واقعی تری تنظیم کنید که مناسب شرکت شما باشد.

✗ اندازه گیری را فراموش نکنید

مانند هر جنبه ای از بازاریابی، شما باید عملکرد اینستاگرام خود را بسنجید. هنگام ایجاد طرح خود، اولین قدم تعیین اهداف روشنی است که می خواهید به آنها برسید و سپس معیارهایی را که به شما امکان می دهد عملکرد را ردیابی کنید، تشخیص دهید. در حالی که احتمالاً می‌دانید که باید پیشرفت خود را اندازه‌گیری کنید، دانستن اینکه چه حوزه‌هایی را باید ردیابی کنید می‌تواند دشوار باشد. به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش فالوئر و آگاهی از برند است، اندازه گیری فالوئرها، اشتراک گذاری ها و منشن های روزانه ارزشمند است. اگر هدف شما بهبود تعاملات است، ردیابی لایک ها و نظرات معیارهای کاربردی تر خواهد بود.

این مطلب را هم ببینید
روش انتقال چت های واتساپ از آیفون به گوشی های اندروید

✗ در نشان دادن صدای برند خود کوتاهی نکنید

احتمالاً قبلاً صدای برند خود را ایجاد کرده اید، اکنون باید مطمئن شوید که همان لحن در اینستاگرام شما قابل مشاهده است. رسانه‌های اجتماعی در مقایسه با سایر روش‌های بازاریابی، روشی شخصی‌تر برای برقراری ارتباط با مخاطبان شما هستند. اینستاگرام راهی عالی برای بیان بصری کسب و کار شما و ارائه بینش عمیق تری به شخصیت شرکت شما به دنبال کنندگان شما است. به آنچه مخاطبان خود دوست دارند توجه کنید و به آنها محتوای جذاب تری در این زمینه بدهید!

✗ پاسخ را فراموش نکنید

در حالی که نظرات در اینستاگرام مستقیماً بر رتبه شما تأثیر نمی گذارد، Google از این تعاملات به عنوان معیاری برای درگیری در مورد آنچه کاربران دوست دارند استفاده می کند. گوگل همیشه می‌خواهد بهترین محتوایی را در اختیار جستجوگران قرار دهد که بیشترین تعداد بازدید، لایک و نظر را ایجاد کند. به همین دلیل ضروری است که وقتی طرفداران با محتوای شما تعامل دارند، پاسخ دهید. اگر به نظرات پاسخ ندهید، فالوئرها این را به عنوان نادیده گرفتن آنها تلقی می کنند و باعث می شود علاقه خود را به جای دیگری جلب کنند.

✗ از هشتگ ها سوء استفاده نکنید

در حالی که ایجاد و استفاده از هشتگ های مناسب بخش مهمی از افزایش آگاهی برند در اینستاگرام است، مراقب باشید از آنها سوء استفاده نکنید. استفاده از هشتگ ها برای بازاریابان کار دشواری است که با سردرگمی در مورد تعداد جادویی تگ هایی که باید در یک پست درج شوند همراه است. اینستاگرام حداکثر 30 هشتگ را امکان پذیر می کند، اگرچه ما استفاده از این تعداد را توصیه نمی کنیم.

فقط از هشتگ هایی استفاده کنید که برای پست شما قابل اجرا هستند و نه برای جذب نادرست کاربران یا دستکاری الگوریتم. در غیر این صورت به نظر می رسد که هرزنامه است نه هیچ چیز دیگری!

وقتی از اینستاگرام به درستی استفاده شود، می تواند برای استراتژی بازاریابی شما معجزه کند. همانطور که گفته شد، بسیاری از مردم برای به حداکثر رساندن حضور تجاری خود و بهره مندی از پلتفرم محبوب تلاش می کنند. این بایدها و نبایدها را هنگام تنظیم نمایه کسب و کار اینستاگرام خود و ایجاد برنامه ارسال پست خود در نظر داشته باشید. مطمئناً شما از مزایای آن بهره خواهید برد!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *