اخبار تکنولوژی

اولین رندرهای وان پلاس نورد CE2 لایت فاش شد.

رندرهای وان پلاس نورد CE2 لایت

امروز سعی داریم شما را با رندرهای وان پلاس نورد CE2 لایت آشنا کنیم. یکی از تحولات عظیم در حوزه‌ی فناوری اطلاعات پیدایش گوشی هوشمند بود، که ارتباطات از راه دور را به‌طور چشم‌گیری تغییر داد. گوشی‌ هوشمند یک وسیله‌ی الکترونیکی دستی است که به شبکه تلفن همراه و اینترنت جهانی متصل می‌شود. تا کنون گوشی‌های هوشمند بسیار توسعه یافته‌اند و بهبود عملکرد آنها همچنان ادامه دارد. اگر می خواهید بیشتر با رندرهای وان پلاس نورد CE2 لایت آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

این گوشی چه ویژگی هایی دارد؟

در حال حاضر طبق برآوردهای انجام شده بیش از ۵ میلیارد نفر تلفن همراه دارند که تقریباً ۹۴% از کشورهای پیشرفته و۸۳% از دیگر کشورها از تلفن همراه استفاده می‌کنند.  تلفن‌های هوشمند، زنگ مرگ تلفن‌های همراه معمولی را به‌صدا درآوردند.

رندرهای وان پلاس نورد CE2 لایت

اولین تلفن همراه دستی ، Motorola DynaTAC  بود که در آن زمان با هزینه‌ی هنگفت ۹۰۰۰ دلار ارز امروزی، به بازار عرضه شد. اولین تلفن هوشمند جهان در سال ۱۹۹۴ توسط شرکت IBM  به عنوان یک دستگاه مفهومی و نه یک دستگاه مصرفی ساخته‌ شد، این اسمارت فون با نام مستعار “سایمون” در نمایشگاه کامپیوتر COMDEX رونمایی شد که شامل ویژگی‌هایی انقلابی از جمله داشتن قابلیت ارسال ایمیل، برنامه‌های داخلی از جمله ماشین‌حساب، داشتن تقویم وقایع برای کاربر و یک اسکچ پد بود.

در سال ۲۰۰۷، شرکت ال‌جی، پرادا و شرکت اپل، آیفون را منتشر کردند که دارای اولین صفحه نمایش لمسی بودند. پس از یک سال شرکت HTC گوشی هوشمند Dream خود را وارد بازار کرد که برای اولین بار شامل سیستم عامل اندروید بود. از دیگر پیشرفت‌های تاریخ گوشی‌های هوشمند می‌توان به انتشار گوشی Xperia Z5  در سال ۲۰۱۵ که دارای صفحه نمایش ۴k بود اشاره کرد. به تازگی رندر و مشخصات دو مدل متفاوت از گوشی‌های میان‌رده‌ و مقرون‌ به‌ صرفه‌ ی سری وان‌ پلاس نورد فاش شده است . رندرهای وان پلاس نورد CE2 لایت تحولی بزرگ به وجود آورده اند.

تفاوت بین مدل های وان پلاس در چیست؟

وان‌پلاس با معرفی مدل‌های بسیار مشابه از سری نورد، بسیاری از کاربران را دچار سردرگمی کرده است. به‌عنوان مثال، بسیاری از افراد نمی‌توانند تفاوت خاصی بین مدل‌های نورد N10 5G و نورد CE 2 5G پیدا کنند. وان‌پلاس همیشه اعلام کرده است که به چیزی جز بهترین دستگاه‌ها رضایت نخواهد داد؛ اما ظاهراً این شرکت در حال کار روی دو مدل ارزان‌قیمت از سری نورد است.

این مطلب را هم ببینید
می پاور بانک 3 شیائومی رونمایی شد

به‌گزارش فون‌آرنا، به‌نظر می‌رسد وان‌پلاس مشغول کار روی دو مدل جدید از گوشی‌های سری نورد به نام نورد 2T و نورد CE 2 لایت است. همان‌طورکه از نام این دو محصول پیدا است، ظاهراً با نسخه‌های ضعیف‌ترشده‌ی نورد ۲ و نور CE 2 مواجه خواهیم بود. ظاهراً وان‌پلاس نورد 2T به ماژول دوربین مستطیل‌شکل مجهز خواهد بود که شامل دو بخش حلقه‌ای‌ و دو چراغ LED است. به‌نظر می‌رسد دوربین سه‌گانه‌ این گوشی طبق شایعات متشکل از دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی، دوربین تک‌رنگ ۲ مگاپیکسلی و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی خواهد بود. رندرهای وان پلاس نورد CE2 لایت تفاوت های واضحی دارند.

گفته می‌شود وان‌پلاس نورد 2T از نمایشگر ۶٫۴۳ اینچی و تراشه‌ی دامینسیتی ۱۳۰۰ و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۸۰ وات پشتیبانی بهره خواهد برد.

آیا قیمت این گوشی معقول است؟

اگر قیمت وان‌پلاس نورد 2T معقول باشد و به‌طور گسترده دردسترس خریداران قرار گیرد، می‌تواند به رقیب خوبی برای گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌ و اقتصادی موجود در بازار تبدیل شود. شایان ذکر است که وان‌پلاس نورد ۲ هرگز در بازار ایالات متحده عرضه نشد و این یعنی نسخه‌ی T این دستگاه نیز ممکن است همین روند را دنبال کند.

رندرهای وان پلاس نورد CE2 لایت

نکته‌ی دیگر اینکه هیچ اشاره‌ای به پشتیبانی از 5G در وان‌پلاس نورد 2T نشده است. البته انتظار می‌رود این محصول از نمایشگر ۹۰ هرتزی با وضوح Full HD پلاس و دوربین سلفی تعبیه‌شده در پانچ‌هول بالای نمایشگر عرضه شود. سیستم‌عامل پیش‌فرض این گوشی نیز OxygenOS مبتنی‌بر اندروید ۱۲ خواهد بود و حداکثر از ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره خواهد برد. رندرهای وان پلاس نورد CE2 لایت قیمت معقولی دارد.

وان‌پلاس نورد CE 2 لایت 5G: نورد CE 2 لایت 5G از نمایشگر ۶٫۵۸ اینچی بهره خواهد برد و از شبکه‌های 5G نیز پشتیبانی خواهد کرد. گفته می‌شود این مدل به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۳۳ وات مجهز خواهد شد. انتظار می‌رود وان‌پلاس نورد CE 2 لایت با ظاهری معمولی‌تر و دوربین سه‌گانه‌ی پشتی روانه‌ی بازار شود. دوربین این گوشی متشکل از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و یک جفت دوربین ۲ مگاپیکسلی خواهد بود. این احتمال وجود دارد که نمایشگر این دستگاه از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی کند.

این مطلب را هم ببینید
وای فای 6 ( Wi-Fi 6 ) چیست و آیا ارزش ارتقا دادن دارد؟

این گوشی چه پردازنده هایی دارد؟

از دیگر مشخصات موردانتظار وان‌پلاس نورد CE 2 لایت می‌توان به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۹۵ و سیستم‌عامل پیش‌فرض OxygenOS مبتنی‌بر اندروید ۱۲ اشاره کرد. گفته می‌شود این مدل نیز احتمالاً در بازار ایالات متحده عرضه نخواهد شد. قیمت پیش‌بینی‌شده برای این مدل حدود ۳۰۰ یورو است که باعث خواهد شد این گوشی در بازار محصولات مقرون‌به‌صرفه به رقیبی شایسته برای سایر مدل‌های موجود در بازار تبدیل شود.

در کناره بدنه می‌توانیم شیار سیم کارت هیبریدی (مشترک با کارت حافظه)، اسکنر اثر انگشت و جک 3.5 میلی‌متری هدفون را مشاهده کنیم. متأسفانه، هیچ خبری از کلید هشدار کشویی مخصوص وان پلاس در این نسخه نیست که پیش از این هم به حذف آن اشاره شده بود. رندرهای وان پلاس نورد CE2 لایت پردازنده های قوی ای دارند.

علاوه بر این، نورد سی ای 2 لایت اولین گوشی با برند نورد خواهد بود که با اندروید 12 از جعبه خارج می‌شود. دوربین پشتی هم از سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی با وضوح بالا به همراه دو واحد کمکی 2 مگاپیکسلی (فاقد دوربین فوق عریض) تشکیل شده است. دوربین سلفی نیز به احتمال زیاد 16 مگاپیکسلی خواهد بود.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با رندرهای وان پلاس نورد CE2 لایت آشنا کنیم. به گفته برخی منابع، نمایشگر این گوشی قطر 6.59 اینچی داشته و دارای وضوح تصویری فول اچ دی پلاس خواهد بود. یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی وظیفه تأمین انرژی را بر عهده خواهد داشت که ظاهراً از شارژ سریع 33 وات پشتیبانی می‌کند. همچنین، نورد سی ای 2 لایت به حافظه رم 6 یا 8 گیگابایتی مجهز بوده و میزان فضای ذخیره سازی داخلی آن هم از بین دو گزینه 128 و 256 گیگابایتی قابل انتخاب خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *