اخبار تکنولوژی

بهترین لپ تاپ های دانشجویی از نظر قیمت و کارایی

لپ تاپ دانشجویی

لپ تاپ ها مانند یک جزیره شگفت انگیز هستند که از هر آنچه فکرش را بکنید و درون آن بگردید، قابل پیدا کردن است و برای انجام هر مهارت و فعالیتی، می توانید از آن استفاده کنید زیرا تمام فعالیت های شما را به راحتی پوشش می دهد.  چیزی که امروز بسیار پرکاربرد شده، لپ تاپ های دانشجویی می باشد، که به دنبال این هستیم که بدانیم بهترین لپ تاپ دانشجویی از نظر قیمت و کارایی کدام است؟

مهم ترین ویژگی های خرید لپ تاپ دانشجویی

اغلب افراد در تهیه لپ تاپ مورد نیاز خود، دچار سردرگمی و ابهام می شوند زیرا نمی توانند از میان هزاران طراحی بهترین ویژگی های لپ تاپ ها را پیدا کنند. به همین دلیل باید قبل از تهیه محصول مورد نیاز، تمام معیارهای مهم و عالی را در لپ تاپ های دانشجویی در نظر گرفت و سپس برای تهیه کردن آن از یک فروشگاه و برند سرشناس اقدام به خرید کرد. پس در این جا باید از خود سوال کنید که اصلا یک لپ تاپ خوب چه ویژگی هایی دارد؟ و برای دانستن آن تحقیقات و بررسی های لازم را انجام دهید.

پردازنده

پردازنده یا همان CPU در واقع در نقش مغز لپ تاپ به حساب می آید. داشتن بهترین کارایی و کیفیت پردازنده ها در لپ تاپ یکی از مهم ترین ویژگی های خوب در لپ تاپ ها است که در تهیه آن باید به این ویژگی توجه داشته باشید.

سیستم عامل

شاید یکی از بهترین ویژگی های لپ تاپ ها سیستم عامل است که انتخاب آن بسیار سخت و دشوار است. اما لازم است بدانیکه تمام این سیستم عامل ها دارای محبوبیت زیادی می باشند و در مدل های مختلف لپ تاپ اجرا می شوند.

رم دسکتاپ

این رم ها در دو تا چهار گیگابایت موجود می باشند که بهتر است رم هایی را تهیه کنید که دارای فرکانس بیشتری هستند. رم دسکتاپ برای لپ تاپ دانشجویی بسیار اهمیت دارد که بهتر است در 4 گیگابایتی آن تهیه شود.

باتری

اینکه در هر جایی به دنبال پریز برای شارژ کردن باتری باشید، بسیار سرسام آور است. به همین دلیل باید باتری لپ تاپ خود را به صورتی تهیه کنید که عمر طولانی مدتی داشته باشد. شارژ بیشتر باتری به معنای استفاده طولانی تر از دستگاه بدون نیاز به برق است.

این مطلب را هم ببینید
فروشگاهای اپل خارج از چین تا 8فروردین تعطیل اعلام شد

لپ تاپ دانشجویی

هارد دیسک

هارد دیسک نقش مهمی را در ذخیره سازی اطلاعات به عهده دارد. در هارد دیسک ها ظرفیت و سرعت اهمیت بسیار زیادی دارد. در مدل های معمولی برای انجام کارهای ساده، می توانید از هارد دیسک 500 تا 750 استفاده کنید و برای انجام کارهای سنگین تر، هارد دیسک با ظرفیت بیشتر باید تهیه شود. سرعت هارد دیسک شما با چرخش صفحه های هارد مشخص خواهد شد و سه سرعت 4200، 5400 و 7200 دور در دقیقه برای هارد دیسک لپ تاپ به کار برده می شود.

کارت گرافیک

در بعضی از لپ تاپ ها از همان هسته گرافیکی پردازنده بهره می برند و دارای کارت جدا و مستقل نمی باشد و این نوع دارای کیفیت مناسبی و کارایی خوبی نیست. اما برخی از لپ تاپ ها دارای کارت گرافیکی مجزایی هستند که این کیفیت و سرعت عملی بالایی دارد و بهترین انتخابی است.

ویژگی ظاهری

برای این کار باید بدانید که یکی از فناوری های مرتبط با صفحه نمایش سیستم نور پس زمینه است که در بعضی از مدل ها از شیوه تامین نور LED به کار برده می شود. در این روش نور تنها در بخشی از تصویر که روشن است تابیده خواهد شد و میزان کنتراست در تصویر را بالا می برد و در نتیجه باعث مصرف کمتر باتری می شود. وضوح تصویر در کیفیت نمایش تاثیرگذار است و دقت تصویر در آن ها 768× 1366 است و هر چقدر این میزان بالاتر باشد، جزئیات بیشتری در تصویر قابل مشاهده است.

پورت

این ویژگی به این شکل است که تعداد پورت تا هر میزانی که USB بالاتر باشد، امکانات بهتر و عالی تری را برای ارتباط و وسایل جانبی به وجود می آورد. هم چنین درگاه های آن برای متصل شدن به مانیتور و یا پروژکتور به کار برده می شود.

صفحه کیبورد

داشتن صفحه کیبور عالی و نرم، یکی از مهم ترین موارد تاثیرگذار در تهیه یک لپ تاپ خوب است. نوع صفحه کلید و اندازه تاپ پد باید مناسب باشد. کیبوردهایی که میان آن ها فاصله است، چیکلت نام دارد و تایپ در آن با دقت بیشتری انجام می شود ولی برای تایپ با سرعت به درد نمی خورد. زیرا حدود 15 درصد از کلیدهای معمولی کوچکتر هستند.

این مطلب را هم ببینید
مانیتور AOC AG323QCX2 معرفی شد

تهیه لپ تاپ دانشجویی خوب از نظر قیمت و کارایی

لپ تاپ دانشجویی

میلیون ها طراحی در بازار وجود دارد ولی برندی که توسط آن ساخته شده، شرط خرید این محصول است. به این ترتیب انواع لپ تاپ دانشجویی عالی از نظر قیمت و کارایی به شرح زیر است:

ایسر اسپایر 3 سری A 315

این طراحی نمونه بی نظیری از لپ تاپ دانشجویی به حساب می آید، که برای آن حدود قیمت 10 میلیون تومان در نظر گرفته شده و همچنین دارای کارایی عالی نیز می باشد. این لپ تاپ با مشخصات 8 گیگ رم، حافظه 1 ترابایت و دارای اس اس دی، یکی از ایده آل ترین ها به حساب می آید.

ایسوس یوو بوک R565MA

معرفی لپ تاپ های ایسوس که دیگر نیازی به تعریف و تمجید ندارد. این نمونه عالی با قیمت حدود 10 میلیون تومان، با مشخصات فنی رزولوشن فول اچ ای، باتری قوی و عالی، و حافظه 8 گیگ در 1 ترابایت داخلی به عنوان یک انتخاب عالی به حساب می آید.

لنو آیدیاپد 3

لپ تاپ های لنو نمونه پرطرفداری در میان دانشجویان می باشد، که در رده قیمتی 12 میلیون تومان تعین شده است. همچنین آیدیاپد 3 از کارهای سنگین به راحتی بر می آید و حافظه 1 ترابایتی آن پاسخ گوی همه چیز است. این لپ تاپ با قیمت و کارایی عالی بریا دانشجویان بهترین انتخاب می باشد.

لنو تینک بوک 15

اگر بودجه خرید یک لپ تاپ دانشجویی تا 15 میلیون تومان هم دارید، بهترین انتخاب، لنو تینک بوک 15 می باشد. این لپ تاپ در یک پردازنده قوی گرافیکی برای هر کاری مناسب است. پس آن را از دست ندهید.

نتیجه گیری

لپ تاپ ها از مهم ترین تجهیزات روز دنیا است که در تمام دنیا جایگاه خود را حفظ کرده است. همیشه قبل از تهیه این محصول مورد نیاز، اولین چیزی که ذهن دانشجویان را درگیر می‌ کند، این است که چطور بتوانم بهترین نوع محصول را تهیه کنم؟ حال منظور از بهترین چه می‌ تواند باشد؟ کیفیت؟ قیمت؟ کارایی؟ برند تولید کننده؟ همه این مسائل در تهیه یک محصول خوب و عالی تاثیرگذار است. پس نکات مهم در خرید یک لپ تاپ با کیفیت را مدنظر قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *