اخبار تکنولوژی

گوگل لنز و ویژگی های شگفت انگیز آن

گوگل لنز

یکی از ایده آل ترین ترفندهایی که به تازگی در میان مخاطبین عام شده، گوگل لنز پادشاه جست و جوی گوگل می باشد. این در واقع یک دستیار تمام عیار است، که به شما کمک می کند تا راجع به هر چیزی که در اطرافتان وجود دارد، اطلاعات لازم را به دست آورید. فکر نمی کنم امروز دیگر کسی وجود داشته باشد، که این دستیار تمام و کمال را نشناسد.

گوگل لنز چیست؟

مخاطبین زیادی به شخصه خود من همیشه آرزو داشتیم که یک برنامه ای وجود داشته باشد، تا به راحتی بتوانیم راجع به هر چیزی که در اطرافمان وجود دارد اطلاع کسب کنیم. تا اینکه اپلیکیشنی به نام گوگل لنز طراحی شد، که این امکان شگفت انگیز برای همه ما فراهم شد. به طور کلی این اپ به صورتی ساخته شده، که ماهیت همه چیز در آن مشخص شده است، و به راحتی می تواند دنیای واقعی و اشیاء موجود را تشخیص داده و ماهیت آن را کشف کند. این برنامه به خوبی جزئیات اطراف ما را درک می کند، و بین دنیای هوشمند و واقعی به طرز باورنکردنی به ما اطلاعات لازم را انتقال می دهد.

چیزی که باید راجع به این برنامه گفته شود، این که این دستیار تمام عیار، حدود 3 سال طراحی شد. شاید برای شما جای سوال باشد که پس چرا اکنون به دست ما رسیده است. چیزی که باید بدانید این که این برنامه مختص گوشی های گوگل طراحی شده بود، ولی امروزه دیگر برای تمام گوشی ها قرار داده شده است. پس همه مخاطبین به راحتی می توانند از ویژگی های عالی این برنامه بهره مند شوند. پس با ما همراه باشید تا ببینیم که چه ویژگی های شگفت انگیزی در این نرم افزار عالی و هیجان انگیز قرار دارد.

ویژگی های هیجان انگیز گوگل لنز

این برنامه از چنان ویژگی های عالی برخوردار است، که نمی توان آن ها را نادیده گرفت. تمام قابلیت هایی که این برنامه ارائه می دهد، به صورت تصویری می باشد. برای این کار تنها کافی عبارت مورد نظرتان را وارد کنید، و با استفاده از گوگل لنز دوربین را به سمت شیء مورد نظر بگیرید. به این صورت اطلاعات کاملی برای شما آماده خواهد شد. این ویژگی ها به شرح زیر می باشد:

این مطلب را هم ببینید
فایرفاکس ۸۹ با رابط کاربری جدید «پروتون» منتشر شد

درباره گونه های طبیعت به شما اطلاعات می دهد

زمانی هست که از یک گیاهی خوشمان آمده، ولی اسم و اطلاعات آن را نمی دانیم. پس به راحتی با استفاده از این نرم افزار، آن را به روی لنز دوربین خود بگیرید، و سپس اطلاعات کاملی راجع به آن دریافت کنید. این اطلاعات می تواند شامل نژاد، گونه، خصوصیات و حتی نزدیک ترین فروشگاهی که می توانید این گیاه را پیدا کنید باشد.

گوگل لنز

به کمک گوگل لنز دکوراسیون خانه را بسازید.

در اغلب مواقع از یک مبل، آباژور، میر نهارخوری، اکسسوری و سایر تجیهزات خانه خوشمان می آید، که نمی توانیم در هیچ جایی آن را پیدا کنیم. تنها کافی یک عکس از آن در این برنامه اسکن کنید تا بتوانید از فروشگاه هایی که این تجهیزات را به فروش گذاشته اندد، اطلاع کسب کنید. به این شکل به راحتی می توانید هر چه سریع تر دکوراسیون منزل یا اتاق خواب خود را تکمیل کنید. با استفاده از این برنامه دیگر نیاز به صبر کردن برای پیدا کردن وسیله مورد نیازتان نیست.

در سفر لیدر خود و خانوادتان باشید.

اغلب زمانی که در سفر هستیم، با ساختمان، بناهای جدید، اکسسوری و جزئیات این چنینی رو به رو می شویم، که نمی دانیم این بناها چه نام دارند، و تاریخچه آن ها به چه زمانی باز می گردد. پس به راحتی با استفاده از این برنامه می توانید راجع به تک تک آن ها اطلاع کسب کنید، و یک سفر جذاب را تجربه کنید.

بهترین غذای منو را سفارش دهید.

اگر نمی دانید که کدام غذا در منو خوشمزه تر است، و یا کدام باب میل و طبع شماست، تنها کافی عکسی از آن غذا را اسکن کنید، و راجع به تمام جزئیات آن اطلاعات لازم را به دست آورید. به این صورت به طرز باورنکردنی می توانید غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید و از سفارش خود احساس رضایت داشته باشید.

درباره انواع رویدادها اطلاعات به دست آورید.

در یک خیابان یا در اخبار و مجلات، باتیترهایی مواجه می شوید، که راجع به رویداد و اتفاقای که افتاده اطلاعات کامل ندارید. پس به راحتی با استفاده از گوگل لنز می توانید از جزء به جزء این رویداد اطلاع کسب کنید.

این مطلب را هم ببینید
واتساپ میانبرهای ایموجی و قابلیت پیش نمایش فایل ها را آزمایش می کند.

گوگل لنز

اطلاعات تماس و کارت ویزیت و پوسترها را سیو کنید.

یکی از امکانات و ویژگی های شگفت انگیز استفاده از این برنامه، قابلیت تبدیل متن به نوشتار است. برای نمونه در یک محیطی کارت ویزیت یا اطلاعات تماس دریافت می کنید، که فرصت یادداشت کردن آن را ندارید. پس به راحتی با استفاده از اسکن آن کارت در این برنامه، می توانید تمام اطلاعات آن را به صورت تایپ شده دریافت کنید. حتی می توانید آن ها را کپی کرده و در جایی ذخیره کنید. به این صورت دیگر در مواقع ضروری که وقت کافی ندارید، نیاز به یادداشت جزئیات نیست و گوگل آن ها را در اختیارتان قرار می دهد.

درباره کتاب ها بیشتر بدانید

برای نمونه در یک کتاب فروشی هستید، که به دنبال یک کتاب مختص علاقه خودتان هستید. پس با کمک گوگل لنز می توانید کتاب ها را اسکن کرده و راجع به آن ها اطلاعات لازم را دریافت کنید.

با گوکل لنز هر آنچه می بینید را ترجمه کنید

در هنگام سفر حتما بارها با تابلوها و نشانه هایی رو به رو می شوید، که معانی آن ها را نمی دانید. تنها کافی اسکن دوربین خود را به روی آن تابلو بگیرید، تا گوگل آن را برای شما ترجمه کند.

نتیجه گیری

در هر جایی که می رویم، قدم می گذاریم، دائم با چیزهایی جدیدی رو به رو هستیم، که قطعا ممکن راجع به تعداد بیشماری از آن ها اطلاعات نداشته باشیم. به همین ترتیب این برنامه بهترین راهنما و دستیار در سفر، تفریح، پیاده روی، رستوران و حتی در مهمانی و خرید است، که ما را راجع به هر چیزی آگاه می کند. این برنامه هوشمند در بین دنیای واقعی و تکنولوژی در حال ایجاد ارتباط است. پس شما نیز می توانید از این همراه همیشگی بهترین استفاده را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *