ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

تشخیص برنامه هایی که از اینترنت استفاده می کنند در ویندوز 10

برنامه هایی که از اینترنت استفاده می کنند

در بسیاری از سیستم عامل‌ها، تعدادی اپلیکیشن وجود دارند که برای ایفای نقش خود نیاز به اتصالات شبکه‌ای و یا اینترنت دارند. ویندوز نشان می‌دهد که کدام اپ‌ها از اینترنت استفاده می‌کنند. در این مطلب قصد داریم نحوه تشخیص برنامه هایی که از اینترنت استفاده می کنند در ویندوز 10 را به شما همراهان همیشگی پایاتل آموزش دهیم.

نحوه تشخیص برنامه هایی که از اینترنت استفاده می کنند در ویندوز 10

استفاده از Task Manager

برای اجرای Task Manager چند راه مختلف وجود دارد. می‌توانید با استفاده از کلید‌های ترکیبی Ctrl + Shift +Esc به راحتی آن را اجرا کنید. همچنین می‌توانید با کلیک راست کردن روی نوار پایین ویندوز، گزینه Task Manager را بزنید تا این ابزار کاربردی باز شود. از لیست فرآیند‌ها روی سر تیتر ستون Network کلیک کنید تا نمایش فرآیند‌ها بر اساس میزان استفاده‌شان از اینترنت مرتب سازی شود. اگر به خوبی لیست را مشاهده کنید می‌توانید میزان فعالیت هرکدام از اپلیکیشن‌ها در شبکه را مشاهده کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که اگر ستون Network را مشاهده نمی‌کنید، ابتدا باید روی گزینه More Details کلیک کنید. به صورت فنی لیست یاد شده را نمی‌توان کامل دانست. اگر استفاده یک فرآیند از شبکه نزدیک به صفر باشد، ویندوز 10 آن را 0 مگابیت بر ثانیه نمایش می‌دهد در حالی که به صورت دقیق اینچنین نیست. روشی که به آن اشاره کردیم در واقع راهی سریع برای مشاهده برنامه‌های متصل به اینترنت است و نمی‌تواند شما را در جریان میزان استفاده دقیق برنامه‌ها قرار دهد.

این مطلب را هم ببینید
اینترنت VDSL چیست و چه تفاوتی با ADSL دارد؟

اجرای برنامه Resource Monitor

برنامه هایی که از اینترنت استفاده می کنند

برای اطلاعات بیشتر، اپلیکیشن “Resource Monitor” را اجرا کنید. شما می‌توانید برای اجرای این برنامه، در نوار Search ویندوز، “Resource Monitor” را جست و جو کرده و یا بر روی گزینه “Open Resource Monitor” در تب Performance برنامه Task Manager کلیک کنید. پس از اجرای برنامه، بر روی تب “Network” کلیک کنید. در این قسمت، لیستی از برنامه‌هایی که در حال آپلود و یا دانلود اطلاعات می‌باشند، به همراه سرعت‌شان به نمایش در می‌آید. تفاوت این لیست با تب Network برنامه Task Manager، در نشان دادن برنامه‌های دارای پهنای باند بسیار پایین می‌باشد که همین برنامه‌ها در Task Manager با سرعت 0 Mbps مشخص می‌شوند.

مشاهده مصرف داده‌های شبکه در 30 روز گذشته

ویندوز 10 ردگیری می‌کند که چه اپلیکیشن‌هایی در حال استفاده از شبکه شما هستند و چه مقدار داده‌ را انتقال می‌دهند. می‌توانید ببینید که کدام اپ‌ها در 30 روز گذشته از شبکه شما استفاده کرده‌اند و چه مقدار داده را انتقال داده‌اند. برای یافتن این اطلاعات به Settings > Network & Internet > Data Usage بروید. در بالای پنجره روی “View usage per app” کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
احتمال ورود هواوی به بازار کامپیوترهای دسکتاپ

از اینجا، شما می‌توانید فهرست اپ‌هایی که از شبکه شما در 30 روز گذشته استفاده کرده‌اند را ببینید. اگر در شبکه وای فای هستید، می‌توانید اپ‌هایی را که از شبکه وای فای فعلی شما استفاده کرده‌اند را ببینید، همچنین می‌توانید فهرست اپ‌هایی را ببنید که از تمام شبکه‌های وای فای که به آن‌ها متصل هستید، استفاده کرده‌اند. هر کدام را که می‌خواهید ببنید در کارد ‘Show usage from’ انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *