آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

تنظیمات دوربین مشترک و اولیه برای مبتدیان عکاسی

تنظیمات دوربین و بررسی آن

بسیاری از عکاسان مبتدی غالباً تعجب می کنند که از چه تنظیمات دوربین باید استفاده کنند تا با تجهیزات دوربین فعلی خود به بهترین نتیجه ممکن برسند. در حالی که هیچ قانون تنظیم شده ای برای تنظیمات دوربین وجود ندارد که در هر محیط  به خوبی کار کند. اما برخی از تنظیمات هستند که در تمامی دوربین ها با وجود تفاوت های بسیاری که دارند مشترک می باشند. این نکات باعث می شوند تا افراد مبتدی به راحتی بتوانند با این وسیله ارتباز برقرار کنند. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی این ها بپردازیم. فهم این نکات کمک بسیار زیادی به هر عکاس یا فرد علاقه مند به عکاسی می کند. پس با ما همراه شوید.

علاوه بر این باید توجه داشته باشید که مدل هایی از دوربین وجود دارند که روند عکاسی را سریع تر می کنند.

راه اندازی این وسیله

اول، اجازه دهید از تنظیمات دوربین که باید برای هر دوربین دیجیتال مدرن استفاده شود، شروع کنیم. شما باید بتوانید تمام تنظیمات مشخص‌ شده زیر را پیدا کنید. چرا که آن‌ ها در میان برند ها و مدل‌ های مختلف بیشتر دوربین های موجود در بازار هستند:

کیفیت تصویر: RAW
ضبط RAW: فشرده Lossless (در صورت وجود)
تراز سفید: خودکار
کنترل تصویر / سبک تصویر / سبک خلاقانه / شبیه سازی فیلم: استاندارد
فضای رنگی: sRGB
کاهش نویز در معرض طولانی: روشن است
کاهش نویز بالا ISO: خاموش
D-Lighting / DRO ، HDR ، تصحیح لنزها (کنترل وینت ، کنترل تبخیر کرومی ، کنترل اعوجاج و غیره): خاموش

ارائه توضیحات بیشتر

  • موارد بالا مهم‌ ترین تنظیمات دوربین هستند.
این مطلب را هم ببینید
هرآنچه باید درباره‌ دوربین نیکون Z9 بدانید

اول، همیشه با انتخاب فرمت فایل درست، که RAW است شروع می‌ کنید. اگر یک تنظیمات برای انتخاب فشرده‌ سازی RAW وجود دارد، همیشه Lossless را انتخاب کنید، همان طور که در اینجا توضیح داده شد، چون مقدار فضا که فایل‌های RAW مصرف می‌ کنند را کاهش می‌ دهد.

در حالی که چیز هایی مانند کنترل‌ های تصویری برای تصاویر RAW مهم نیستند (آن‌ ها تنها تاثیری را که تصویر بر روی LCD دوربین شما دارد را تحت‌ تاثیر قرار می‌ دهند)، بهتر است با یک پروفیل استاندارد بدون تغییر تنظیمات دیگر مانند Sharpening، کنتراست، اشباع و غیره استفاده کنید. چون این تنظیمات فقط در صورتی مهم هستند که شما در فرمت JPEG عکس بگیرید.

تنظیمات دوربین

بنفش

بهترین حالت های این وسیله

در حالی که برخی از عکاسان بر این باورند که بهتر است همیشه در مد دستی عکس بگیرید تا کنترل کامل بر روی دوربین خود داشته باشند، من به شدت با آن مخالف خواهم بود. با در نظر گرفتن اینکه دوربین‌ های مدرن چگونه به هنگام نورسنجی مناسب یک صحنه و نوردهی یک سوژه فعالیت می کنند، دلیل کمی وجود دارد که در واقع در مد دستی عکس بگیرید، پس چرا از یکی از حالت‌ های نیمه خودکار دوربین استفاده نکنید؟ کمی لازم است تا این مدل تنظیمات دوربین را هم امتحان کنید. البته گاهی اوقات حالت دستی هم کمک بسیار زیادی می کند.

بهترین حالت اتو فوکوس

شما همیشه باید مطمئن شوید که به بهترین حالت فوکوس خودکار بسته به آنچه در حال عکاسی از آن هستید، عکاسی می‌ کنید. برای آسان تر کردن کار برای مبتدیان ، تولید کنندگان دوربین  وسیله ای ظراحی کرده اند که گاهی اوقات شامل یک حالت ترکیبی می شوند. که بسته به اینکه موضوع شما هنوز  ایستاده یا در حال حرکت است ، به طور خودکار بین حالت فوکوس یک منطقه ای و حالت مداوم / AI Servo Focus سوئیچ می شود. 

تنظیمات دوربین برای عکاسان

فوکوس

بهترین دیافراگم لنز

دیافراگم لنز نه تنها بر این که سوژه شما چطور از پیش‌ زمینه و پس‌ زمینه جدا می‌ شود، تاثیر می‌ گذارد، بلکه بر این که چقدر نور واقعا از لنز شما بیرون می‌ رود، نیز تاثیر می‌ گذارد. پس باید در مورد این که چه دیافراگم را در یک موقعیت مشخص انتخاب می‌ کنید، مراقب باشید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش نکات ایمنی برای عکاسان لنداسکیپ

علاوه بر این، دیافراگم می‌تواند چیزهایی مانند

  • وضوح تصویر و
  • عمق میدان

را تحت‌ تاثیر قرار دهد. پس این قسمت را در تنظیمات دوربین جدی بگیرید.

بهترین سرعت شاتر

یکی دیگر از تنظیمات دوربین سرعت شاتر است. درست مانند دیافراگم ، انتخاب بهترین سرعت شاتر بستگی به آنچه شما در تلاش برای ضبط دارید بستگی دارد. به عنوان مثال ، اگر هدف شما گرفتن عکس رویایی از یک آبشار است ، باید از سرعت شاتر آهسته ای استفاده کنید که ممکن است چند ثانیه طول بکشد.

بهترین تنظیم ISO

وقتی صحبت از ISO دوربین است ، شما همیشه بهتر است با کمترین ISO عکس بگیرید

  • ، زیرا کمترین میزان نویز / دانه را در تصاویر شما ایجاد می کند.

بهترین حالت عکس هم این است که تصویر بدون نویز باشد. پس این قسمت را در تنظیمات دوربین به خاطر داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *