اخبار تکنولوژی

دوربین ماژول گوشی_های سری گلکسی S22

دوربین ماژول

امروز می خواهیم در رابطه با ماژول دوربین گوشی‌های سری گلکسی S22 صحبت کنیم. ماژول دوربین محصولی است که برای گرفتن عکس و فیلم از دستگاه های تلفن همراه مانند گوشی های هوشمند، خودرو و لوازم خانگی هوشمند استفاده می شود. در همه زمینه ها به سطح بالایی از فناوری نیاز است که به وضوح بالا، کوچک سازی، کم حجم و یا کم مصرف بودن و سفتی بالا نیاز دارد. Samsung Electro-Mechanics تنها شرکتی است که تمام فناوری‌های اصلی لازم برای طراحی و ساخت ماژول‌های دوربین را بر اساس داخلی‌سازی لنز، متحرک کردن آن و فناوری PKG در اختیار دارد. برای دانستن مطالب بیشتر درباره ماژول دوربین تا انتها با ما همراه باشید.

دوربین ماژول چیست؟

دوربین ماژول یک تقلید واقعی از چشم انسان است. اساساً از یک لنز، یک نگهدارنده، یک موتور سیم پیچ صدا (VCM)، یک فیلتر اشعه مادون قرمز (IR)، یک سنسور و یک مدار چاپی انعطاف پذیر (FPC) تشکیل شده است. بیایید آنها را شرح دهیم تا بهتر بدانیم آنها چه چیزی هستند.

دوربین ماژول

لنز: لنز بخش کلیدی است. برای تولید تصاویر استفاده می شود. کیفیت لنز یک جنبه مهم است که کیفیت تصویر را تعیین می کند.

نگهدارنده: ساختاری که معمولاً از پلاستیک استفاده می شود تا تمام اجزا را در خود جای دهد.

VCM: عنصری که در نگهدارنده تعبیه شده است. برای تنظیم فاصله کانونی لنز استفاده می شود.

فیلتر IR: محدوده طول موج نوری که حسگر روی دوربین می‌تواند دریافت کند، بزرگتر از طول موج چشم انسان است، بنابراین یک فیلتر IR برای فیلتر کردن نور نامرئی در اینجا وجود دارد.

سنسور: یکی دیگر از بخش های کلیدی ماژول دوربین. برای دریافت تصویری که لنز ایجاد می کند استفاده می شود.

دو نوع حسگر وجود دارد: CCD (دستگاه جفت شارژ) و CMOS (نیمه هادی اکسید فلزی مکمل).CCD حساسیت بهتری دارد، بنابراین می تواند تصویر بهتری تولید کند. با این حال، سرعت تصویربرداری CCD بسیار کند است و مدار پردازش آن گرمای زیادی تولید می کند که منجر به نویز حرارتی و اتلاف انرژی می شود.

این مطلب را هم ببینید
رخنه امنیتی cash app بیش از 8میلیون کاربر را تحت تاثیر قرار داد

CMOS نسبتاً ارزان بوده و صرفه جویی در مصرف انرژی را در پی دارند و کیفیت تصویری که ارائه می دهد به تدریج افزایش می یابد و آن را به انتخاب بهتری در بازار، به ویژه در حوزه لوازم الکترونیکی مصرفی تبدیل می کند.

FPC: این یک مدار کنترل یکپارچه است که با اتصال به سایر قسمت های دستگاه ترکیب شده است.

انواع ماژول دوربین برای گوشی های سامسونگ

بر اساس موقعیت، 2 نوع ماژول دوربین وجود دارد: یک جلو و یک عقب.

ماژول دوربین جلو: ماژول دوربین جلو عمدتاً برای گرفتن عکس های سلفی و تماس های ویدیویی استفاده می شود و معمولاً فقط یک لنز دارد. گوشی های سری جدید گلکسی با موفقیت هنجار جدیدی را ایجاد کرده اند. امروزه در تلفن های همراه رده بالا، دوربین جلو را می توان با دوربین زمان پرواز (TOF) ادغام کرد تا تشخیص چهره را تشخیص دهد. اگرچه تلفن های تک دوربین جلو نیز می توانند این کار را با کمک الگوریتم انجام دهند، تلفن هایی که از دوربین TOF استفاده می کنند بسیار ایمن تر هستند و می توانند بدون نور قفل را باز کنند. دوربین TOF بسیاری از عملکردهای جالب را ممکن می سازد. انیمیشن های بیان چهره و بازسازی مدل سه بعدی دو نمونه واضح هستند.

ماژول دوربین عقب گوشی های گلکسی

ماژول دوربین عقب معمولاً برای عکس گرفتن از دیگران و فیلمبرداری استفاده می شود. همیشه یک چراغ قوه در ماژول دوربین عقب وجود دارد. سازندگان به راه‌های زیادی برای افزایش توانایی ماژول دوربین عقب فکر کرده‌اند، مانند ایجاد حسگر بهتر، بهبود ویژگی‌های نوری لنز و افزودن دوربین بیشتر به ماژول‌ها.

با توجه به تعداد دوربین، ماژول دوربین عقب را به 3 نوع تقسیم می کنیم: تک، دوگانه و  سه گانه.

ماژول دوربین تک: این ماژول سنتی دوربین عقب در دستگاه‌های الکترونیکی ارزان قیمت است.

دوربین دوگانه عمدتاً سه تنظیم دارد:

تغییر رنگ: طراحی شده برای تحقق بوکه و فوکوس مجدد. در برخی از گوشی های ارزان قیمت ظاهر می شود.

رنگ به اضافه تک رنگ: در این تنظیمات اطلاعات رنگ و اطلاعات مقیاس خاکستری به طور جداگانه ثبت می شود، سپس الگوریتم دو تصویر را با هم ترکیب می کند تا کیفیت عکس بهتری را به خصوص در صحنه ها و شب های کم نور دریافت کند. گوشی های هواوی نمایندگان برجسته ای هستند که از این طرح استفاده می کنند.

این مطلب را هم ببینید
بررسی تغییرات نرم افزاری محصولات اپل

زاویه باز و تله فوتو: عمدتاً برای دستیابی به زوم اپتیکال طراحی شده است. به این ترتیب می توانیم عکس های واضح تری از مناظر در فواصل دور بدست آوریم. در سری آیفون های رده بالا و سامسونگ گلکسی ظاهر می شود.

ماژول سه گانه: افزودن یک دوربین دیگر به دوربین دوگانه، ما را قادر می‌سازد تا عکس‌های سوپر تله فوتو یا با زاویه فوق‌العاده بگیریم که تأثیر بصری بسیار زیادی به همراه دارد. این تمام چیزی است که در این پست گفته شد.

فناوری هسته اصلی

به حداکثر رساندن تجربه کاربری جدید بر اساس وضوح بالا، بزرگنمایی بالا و کم حجم بودن.

Samsung Electro-Mechanis دارای فناوری طراحی با دقت بالا و فناوری تولید انبوه لنز، محرک و PCB است که اجزای اصلی هستند. بر اساس فناوری لنزهای باریک با وضوح بالا، فناوری محرک کوچک شده با کارایی بالا، فناوری طراحی PCB بهینه و منحنی، و فناوری یکپارچه سازی ماژول، ماژول های دوربین پیشرفته با ویژگی ها و عملکردهای مختلف را ارائه می دهیم.

محرک قطعه ای است که برای ایمن کردن فوکوس یا تثبیت تصاویر با حرکت سریع لنز در ماژول دوربین با سرعت بالا عمل می کند. عملکرد کلیدی شامل AF، OIS، و زوم اپتیکال است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد که بیشتر در رابطه با دوربین ماژول گوشی سامسونگ سری گلکسی s22 صحبت شود. امیدواریم که مطالب برای شما مفید واقع شده باشد و نهایت استفاده را از آن ها برده باشید. همان طور که دیدید این ماژول ها در محدود گوشی هایی کاربرد دارند، یک نمونه از آن ها گوشی های جدید سامسونگ هستند. این به شما امکان می دهد که با گوشی خود بهترین عکاسی ها را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *