اخبار تکنولوژی

بررسی اندروید 12 شخصی ترین سیستم عامل تاکنون

اندروید 12

گوگل در 19 اکتبر 2021 اندروید 12 را به شکل نهایی در دسترس قرار داد. همان روزی که گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را معرفی کرد. پس از شش ماه نسخه بتا را به وجود آورد. سیستم عامل تلفن همراه تغییرات بصری چشمگیری دریافت کرد، که بزرگ‌ترین آن از زمان پذیرش متریال دیزاین در سال 2014 بود. این شرکت همچنین مطمئن شد که طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های جدید و مهم را در اندروید 12 معرفی می‌کند.

مروری بر اندروید 12

انتشار این مدل از اندروید یک ارتقاء قابل توجه در مقایسه با نسل های قبلی به حساب می آید. در حالی که ما این فرصت را داشتیم که در طول برنامه بتا نگاهی به این ویژگی ها داشته باشیم، اکنون نسخه پایدار آن را داریم.

در حال حاضر اندروید 12 فقط برای گوشی های گوگل پیکسل در دسترس است. Pixel 3 و Pixel 3 XL 2018 قدیمی‌ترین دستگاه‌های سازگار با Android 12 هستند. اگر Pixel 3a، Pixel 3a XL، Pixel 4، Pixel 4 XL، Pixel 4a 5G، Pixel 5، یا Pixel 5a دارید، می‌توانید دانلود کنید. نسخه جدید اندروید 12 نیز به صورت از پیش نصب شده روی دستگاه های پیکسل 6 عرضه می شود. در حالی که برخی از گوشی‌های سازنده از جمله Asus، OnePlus و Samsung در برنامه بتا شرکت کردند، هنوز دقیقاً مشخص نیست که این دستگاه‌ها چه زمانی اندروید 12 را از OEM مربوطه دریافت می‌کنند. در بیشتر موارد، اندروید 12 باید به خوبی روی دستگاه شما اجرا می شود و هیچ مشکل اساسی نداشته است.

Android Authority از زمانی که اندروید 12 برای اولین بار معرفی شد، پوشش گسترده ای را ارائه کرده است. می توانید اطلاعات و منابع بیشتری را در مقالات زیر بیابید:

طراحی متمرکز گوگل

Material You زبان طراحی کاملاً جدید Google برای سال 2021 است. این شرکت کل رابط کاربری را بازنگری کرده است، که شاید بزرگ‌ترین تغییر بصری‌ای است که اندروید تاکنون دریافت کرده است. گوگل می گوید اندروید 12 «شخصی ترین سیستم عامل تا کنون» است. این پلتفرم اکنون شامل رنگ‌های پویا، در حال تغییر و انیمیشن‌های جدید است. گوگل بسیاری از ویجت‌ها را با تمرکز بر افراد بازیابی کرد و همچنین مطمئن شد که ابزارهای دسترسی بیشتری را برای کمک به افراد کم بینا در نظر می‌گیرد.

این مطلب را هم ببینید
اسپیکر Uxbridge Voice مارشال با قابلیت AirPlay 2 معرفی شد

احتمالاً اولین چیزی که متوجه خواهید شد تغییر رنگ است. گوگل از رنگ های اصلی پررنگی که در گذشته اندروید را تعریف می کردند، فاصله گرفته است. آنها را با پاستیل های نرم تر و اغلب نیمه شفاف جایگزین کرده است. ترفند واقعی، با این حال، تطبیق خودکار رنگ‌های سطح سیستم (ویجت‌ها، منوهای کشویی، انیمیشن‌ها، دکمه‌ها، اعلان‌ها، و غیره) با رنگ هر تصویر زمینه‌ای بود که انتخاب می‌کنید. در تئوری، این ایده خوبی است زیرا (ظاهراً) شما واقعاً رنگ های والپیپری را که انتخاب کرده اید دوست دارید.

پس از انتخاب والپیپر، گزینه‌های مختلفی برای طرح‌های رنگی وجود دارد که در منوی Wallpaper & Style روی گوشی شما قرار می‌گیرند. این سیستم به طور خودکار سه یا چهار مجموعه از رنگ‌های همسان را تولید می‌کند که در UI و همچنین سایه‌های تک و پررنگ‌تری که می‌توانند به جای آن ظاهر شوند، پراکنده می‌شوند. همه انعطاف پذیری و انتخاب را دوست دارند، و ترکیب رنگ ها همیشه جذاب هستند.

این ویژگی تم‌سازی خودکار به تلفن‌های Pixel محدود می‌شود و از سوی تولیدکنندگان دیگر در دسترس نخواهد بود.

آیا این بزرگترین انقلاب طراحی در گوشی های هوشمند است؟

علاوه بر این، هر بار که والپیپر خود را تغییر می دهید، رنگ های رابط کاربری تغییر می کند و این می تواند بقیه چیزها را تازه نگه دارد. از طرف دیگر، برخی از کاربران ممکن است طرح‌های رنگی جدید را کسل‌کننده بیابند. علاوه بر این، همه برنامه‌ها از ویژگی رنگ با تم خودکار استفاده نمی‌کنند. به عنوان مثال، می توانید نمادهای برنامه را طوری تنظیم کنید که رنگ عمومی بقیه رابط کاربری را به خود بگیرد. برنامه‌های شخص ثالثی که این ویژگی را فعال نمی‌کنند رنگ و طرح اصلی خود را حفظ می‌کنند و در نتیجه ظاهر همگن را از بین می‌برند.

درباره تنظیمات والپیپیر این اندروید بیشتر بدانید

انتخابگر ویجت کاملاً بازنگری شده است و اکنون استفاده از آن بسیار آسان‌تر است. من دوست دارم انتخابگر نشان دهد که چه تعداد ویجت و یا میانبر برای هر برنامه در دسترس است. کشیدن انگشت برای انتخاب موردی که می‌خواهید بسیار آسان است. هنوز همه برنامه‌ها ویجت جدیدی با موضوع اندروید 12 ندارند. خود گوگل همچنان در حال به‌روزرسانی برنامه‌های خود در طول زمان است و تنها برخی از برنامه‌های شخص ثالث به سرعت پیشنهادات خود را تطبیق داده‌اند. اینکه واقعاً به این ویجت‌های جدید اهمیت می‌دهید یا نه، داستان کاملاً دیگری است. بعضی ها بهتر از بقیه هستند.

این مطلب را هم ببینید
آخرین به روزرسانی واتساپ

یک ویجت سیستم جدید وجود دارد که مطمئناً برخی آن را دوست دارند و آن هم مربوط به آیکون مکالمات است. این ابزار به شما امکان می‌دهد جدیدترین ارتباطات را با هر مخاطبی، چه پیام، تماس یا به‌روزرسانی وضعیت، مشاهده کنید. این می تواند یک راه سریع و آسان برای نگه داشتن زبانه ها در ارتباطات خود با آن یک نفر مستقیماً از صفحه اصلی باشد.

علاوه بر رنگ‌ها و شکل‌ها، گوگل می‌گوید اندروید 12 دارای رابط کاربری انعطاف پذیر تر است و پاسخگویی بهتری دارد. این شرکت روی عملکرد سیستم کار کرد تا مطمئن شود که همه چیز همیشه سریع به نظر می رسد، و در عین حال طیف جدیدی از انیمیشن ها را تولید کرد که هنگام تعامل با سیستم عامل آشکار می شوند. به عنوان مثال، حذف اعلان‌ها اکنون روان‌تر به نظر می‌رسد، و خاموش کردن صفحه نمایش انیمیشن جدیدی تولید می‌کند که نمایشگر را برای آخرین بار تاریک می‌کند. این لمس های کوچک به یک تجربه بهتر اضافه می شود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد که بیشتر در رابطه با اندروید 12 صحبت شود. اندروید 12 مطمئناً یک نفس نشاط آور از هوای تازه است. طرح Material You، با تمرکز تجدید بر رنگ‌ها، شکل‌ها و تجربیات، نشان‌دهنده تغییری عظیم در ظاهر و احساس سیستم عامل موبایل گوگل است. ما از تغییرات بصری با آغوش باز استقبال می کنیم، اگرچه به راحتی می توان درک کرد که چرا طراحی جدید ممکن است برای همه جذاب نباشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *