بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

راهنمای خرید میکروفن یقه ای

میکروفن یقه ای

میکروفن ها دارای انواع مختلفی هستند و در مدل‌های مختلف برای مصارف گوناگون به بازار ارائه شده‌اند. یکی از پرکاربرد‌ترین میکروفن‌ها، میکروفن‌های یقه‌ای است که در موارد خاص خود مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر بلاگر هستید و یا به تولیدمحتوا برای شبکه‌های اجتماعی می‌پردازید حتما به یک میکروفن یقه‌ای احتیاج دارید. با توجه به اینکه میکروفن‌های یقه ای در اندازه‌های کوچک تولید می‌شوند دیگر از میکروفن‌های بزرگ و دردسرهایش خلاص می‌شوید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های میکروفن‌ یقه‌ ای این است که روی لباس ثابت می‌شود و خیلی راحت می‌توانید به کار خود بپردازید‌. نحوه قرارگیری این میکروفن‌ها به وسیله یک گیره انجام می‌شود و سیم‌های آن از زیر لباس می‌گذرد به همین دلیل اصلا چیزی جز میکروفن کوچک که روی یقه است دیده نمی‌شود. این ویژگی‌هاست که باعث شده میکروفن های یقه‌ای مورد استقبال کاربران قرار گیرند. کاربران با توجه به کارایی، کیفیت و قیمت مقرون به صرفه این میکروفن‌ها، آن‌ها را به سایر موارد ترجیح می‌دهند.

کاربردهای میکروفن ‌های یقه ‌ای

با توجه به اینکه اکثر میکروفن های یقه ای دارای امکان اتصال به گوشی، دوربین و کامپیوتر را دارند در برنامه‌های تلویزیونی، فیلم و مستند، بلاگری ، گویندگی و صداپیشگی، ضبط فیلم‌های آموزشی، کلاس‌های آنلاین و حضوری ، سخنرانی‌ها و سمینارها ، مصاحبه‌ها و بسیاری از موارد دیگر استفاده می‌شوند. پس اگر بلاگر، اینفلوئنسر، مدرس، گزارشگر، خبرنگار، مجری و یا در هر حوزه‌ای تولید محتوا می‌کنید حتما به یک میکروفن یقه ای احتیاج دارید. اگر قصد خرید یک میکروفن یقه‌ای خوب برای کار خود را دارید ما در این مقاله به معرفی چندین میکروفن یقه‌ای می‌پردازیم تا شما به راحتی با مقایسه آن‌ها و همچنین آشنایی با ویژگی‌های آن‌ها میکروفن مورد نیاز خود را تهیه کنید.

 میکروفن یقه ای
میکروفن یقه اى بویا مدل BY-M1 2020

کمپانی بویا یکی از کمپانی‌های برتر در تولید میکروفن‌های یقه‌ای می‌باشد. میکروفن یقه ای BY-M1 2020 یکی از محصولات این کمپانی است که دارای کارایی بالا و همچنی دارای قابلیت اتصال به گوشی، دوربین و کامپیوتر است که  برای تولید محتوا؛ پادکست و موارد بسیار دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میکروفون دارای سیم با طول 6 متری است که این ویژگی می‌تواند در هر پروژه و مکانی کارآمد باشد. زمانی که از این میکروفن استفاده می‌کنید دیگر احتیاجی به قرار دادن باتری بر روی آن ندارید و خیلی راحت قاور خواهید بود چندین ساعت به ضبط صدای خود و محیط اطراف بپردازید. برای این میکروفن جک 3.5 میلی‌متری در نظر گرفته شده است و دارای فیلتر برش فرکانس‌های پایین است. تجهیزاتی که همراه این میکروفن به شما تحویل داده می‌شود می‌توان به تبدیل جک 3.5 به 6، باتری، گیره دفترچه راهنما و کیف میکروفون اشاره کرد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی زیر باران

ویژگی‌های میکروفن یقه اى بویا مدل BY-M1 2020

نوع این میکروفن کندانسر الکترونیکی است درگاه ارتباطی این میکروفن جک 3.5 میلی‌متری می‌باشد. دارای فرکانس پاسخ‌گویی 65-18000 هرتز است. این میکروفن فیلتر نرم کنندگی صدا ندارد. اما دارای فیلتر برش فرکانس‌های پایین است. دارای حساسیت 74 دسی بل می‌باشد. منبع تغذیه این میکروفن باتری است. الگوی قطبی آن Omni-directional است. این میکروفن یقه‌ای دارای ابعاد6000x20x20 میلی متر و وزن80 گرم است.

میکروفن یقه ای کامیکا مدل SIG.LAV V03

میکروفن یقه ای کامیکا مدل SIG.LAV V03 دارای کابل بلند 6.2 متری می‌باشد که برای گوشی‌های هوشمند، دوربین‌های عکسبرداری، دوربین‌های GoPro، با پوشش همه جانبه برای ضبط صدا به هنگام تصویر برداری بسیار مناسب هستند. این میکروفن دارای کلید سه حالتی می‌باشد که بین حالت‌های موبایلی، دوربینی و خاموش-روشن تغییر حالت می‌دهد. از ویژگی مهم این میکروفون قابلیت مانیتورینگ همزمان با ضبط صدا می‌باشد.

ویژگی‌های میکروفن یقه ای کامیکا مدل SIG.LAV V03

نوع این میکروفن یقه ای می‌باشد. دارای درگاه ارتباطی جک 3.5 میلی‌متری است. فرکانس پاسخ‌گویی این میکروفن 60Hz~18kHz است. فیلتر نرم کنندگی صدا و فیلتر برش فرکانس‌های پایین ندارد. حساسیت آن 3 ± 23- دسی بل می‌باشد. نسبت سیگنال به نویز>60 دسی بل است و منبع تغذیه آن باتری است. الگوی قطبی آن Omni و آستانه دیستروشن آن 100 دسی بل است. این میکروفن دارای ابعاد6200x10x10 میلی متر و وزن100 گرم می‌باشد. توجه داشته باشید که این محصول با باتری کار می‌کند و باید پلمپ باتری برداشته شود.

میکروفون یقه ای بیسیم بویا مدل BY-WM4 PRO

یکی دیگر از کمپانی‌های موفق در زمینه تولید میکروفن‌های یقه‌ای کمپانی بویا می‌باشد. که در سال ۲۰۱۹ از پرفروش‌ترین کمپانی‌ها در حوزه فروش میکروفن یقه‌ای محسوب می‌شود. میکروفن‌های یقه‌ای بی سیم بسیار پرکاربرد است به همین منظور کمپانی بویا میکروفون بویا مدل wm4 pro را به بازار عرضه کرده است این میکروفن دارای قابلیت‌های بسیاری است و از برترین‌های میکروفن یقه‌ای بی سیم می‌باشد. این میکروفن به همراه فرستنده، گیرنده، گیره، فیلتر صدا، کابل 3.5 میلی متری صدا TRS و فققس، کیف مخصوص، نگهدارنده دوربین و دفترچه راهنما در اختیار شما قرار می‌گیرد.

این مطلب را هم ببینید
دلایل فوکوس نکردن دوربین چیست؟

ویژگی‌های میکروفون یقه ای بیسیم بویا مدل BY-WM4 PRO

این میکروفن یقه‌ای دارای درگاه ارتباطی جک 3.5 میلی‌متری است. فرکانس پاسخ‌گویی آن 35-14000 است. این میکروفن دارای فیلتر نرم کنندگی صدا و فیلتر برش فرکانس‌های پایین می‌باشد. حساسیت این میکروفن 90 دسی بل است. نسبت سیگنال به نویز در این میکروفن 84 دسی بل است. منبع تغذیه آن باتری است. الگوی قطبی آن omni directional است. این میکروفن دارای ابعاد45*70*35 میلی متر و همچنین وزن47 گرم است.

میکروفن یقه ای جیتک مدل 0012

میکروفن جتیک مدل 0012 دارای کیفیت بالا است. همچنین دارای جک 3.5 میلی‌متری L برای استفاده در انواع لپ تاب می‌باشد. این میکروفن دارای وزن سبک و کیفیتی مناسب است که برای مصارفی چون دانش آموزان جهت کلاسهای آنلاین ، بلاگرها و فیلم برداران آماتور مناسب است. برای استفاده از این دوربین در گوشی هوشمند نیاز به تبدیل 2به 3 می‌باشد. این میکروفن برای لپتاپ‌های جدید که یک پورت 3.5 میلی متری دارند نیز مناسب است.

ویژگی‌های میکروفن یقه ای جیتک مدل 0012

درگاه ارتباطی این میکروفن یقه‌ای جک 3.5 میلی‌متری می‌باشد. این میکروفن دارای فرکانس پاسخ‌گویی 30Hz-15 KHz است. دارای فیلتر نرم کنندگی صدا و فیلتر برش فرکانس‌های پایین می‌باشد. حساسیت این میکروفن 52 دسی بل است. منبع تغذیه آن جک 3.5میلی‌متری است. دارای الگوی قطبیOmni-directional است. ابعاد این میکروفن 100x22x22 میلی متر و وزن آن 18 گرم است. طول کابل این میکروفن 150cm است.

 

با توجه به توضیحات داده شده می‌توانید میکروفن مورد نیاز خود را با خیال راحت تهیه کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از میکروفن احتیاج به یک نرم افزار ویرایشگر صدا دارید تا به کمک آن صدای ضبط شده خود را ادیت کنید. به طور مثال بخش های اضافه را حذف کنید یا نویز صدا و اشکالات آن را برطرف نمایید، همچنین می‌توانید روی صدای ضبط شده آهنگ یا افکت بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *