آموزش و تکنیک های عکاسی, اصطلاحات عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

سبک شخصی خود را در عکاسی چگونه پیدا کنیم؟

سبک شخصی

در این مقاله قصد داریم نکاتی بیان کنیم که می توان با استفاده از آن سبک شخصی خود را در عکاسی یافت. مفهوم سبک شخصی موضوعی اساسی در همه هنر است ، نه فقط عکاسی. هرکسی روش خود را برای دیدن جهان دارد و هر آنچه مردم می آفریند بر این منحصر به فرد بودن استوار است. از نظر عکاسی ، هرچند ، حتی ذکر سبک شخصی می تواند عجیب به نظر برسد – از آنجا که کار ما ذاتاً بر دنیای واقعی استوار است ، آیا حتی داشتن یک سبک منحصر به فرد نیز ممکن است؟ با هم بررسی می کنیم اتا بدانیم آیا واقعا می شود در عکاسی سبکی داشت؟

این مقاله به همه پیچیدگی های سبک شخصی می پردازد. در ابتدا با تعریف سبک شخصی یا استایل فردی می پردازیم.

استایل فردی چیست؟

همه دنیا را به شکلی منحصر به فرد می‌ دانند، و این بنیان ساده‌ای از سبک شخصی است.

هنگامی که چندین نفر به یک صحنه نگاه می‌کنند، عناصر مختلف برجسته‌ تر خواهند شد. در یک منظره باشکوه، شاید اولین چیزی که چشم من را می‌ گیرد آبشار مهیج در فاصله ای دور است. شخص دیگری می‌تواند به ابره‌ای تماشایی بالای سرمان توجه کند، و افراد دیگر ممکن است متوجه یک پرنده باشند که روی یک شاخه درختی نشسته باشد.

اگر همه ما عکاس باشیم، عکس‌های ما از صحنه به طور طبیعی کاملا متفاوت خواهند بود.

چه عناصری استایل شخصی را تشکیل می دهند؟

المان‌های بی شماری وجود دارند، بزرگ و کوچک، که باعث ایجاد سبک شخصی فراگیر یک عکاس می‌شود. غیر ممکن است که بتوانید همه آن‌ ها را فهرست کنید. لیست زیر یک مرور کلی ارائه می‌دهد، که به شدت براساس سبک شخصی تاثیر گذار است:

موضوع
رنگ (در صورت داشتن رنگ) یا تونالیته (در صورت سیاه و سفید)
روشنایی
ترکیب بندی
تنظیمات و تجهیزات دوربین

این مطلب را هم ببینید
نقد دقیق در عکاسی از تصاویر خود

نکته جالب در مورد سبک شخصی این است که حتی یکی از این عناصر کافی است تا سبک یک عکاس را بطور یکجانبه تعریف کنید.

۱) موضوع

اگر سبک شخصی یک عکاس را بررسی کنید، اولین چیزی که از آن بپرید نوعی سوژه است که آن‌ها ثبت می‌کنند. در وسیع‌ترین سطح، این می‌تواند شامل ژانر عکاسی باشد: پرتره، منظره، حیات وحش، ماکرو، و غیره. به عبارتی سوژه کمی پیچیده است. یک عکاس ممکن است وقت آزاد خود را صرف عکاسی از کوه‌های کانادا کند؛ یکی دیگر ممکن است بر قله‌های پاتاگونیا تمرکز کند. اشکال مختلفی که این کوه‌ها دارند کافی است تا به سبک‌های شخصی که کاملا منحصر به فرد هستند منجر شود. 

۲)‌رنگ یا تنالیته

رنگ و تنالیته اغلب از سبک شخصی عکاس عنصری جدایی‌ ناپذیر است. پالت رنگی که استفاده می‌کنید چیزی است که می‌تواند در طول زمان و سوژه گسترش پیدا کند. اگر تمام عکس‌های شما دارای رنگ‌دهای صورتی و کنتراست نرم باشند، این عناصر عناصر حیاتی سبک شخصی شما می‌ شوند. رنگ و تونالیته تا حدی به صحنه جلوی دوربین بستگی دارد ، اما اینها به تصمیمات عکاس پس از پردازش و همچنین تصمیم گیری هایی در زمینه بستگی دارد که در وهله اول باید از آن صحنه عکس بگیرید. 

۳) ویژگی نور

اگرچه نورپردازی به تعبیری موضوعی برای موضوع شماست ، اما آنقدر مهم است که بخش خاص خود را از آن خود کند. نوع نوری که تمایل به عکاسی دارید از سبک شخصی شما جدا نیست. به عنوان مثال ، شاید همیشه از مناظر زیر آسمان ابری عکاسی کنید ، آنها را با کنتراست کم و سایه های ملایم نشان دهید.
سبک شخصی در عکاسی

برف

۴) ترکیب بندی

هنگام گرفتن عکس ، هر عکاس باید در مورد چگونگی چنیدمان عناصر در قاب خود تصمیم بگیرد.  همه عکاسان از سبک ترکیبی یکپارچه برخوردار نیستند ، اما هنوز هم بخش مهمی از این بحث ترکیب بندی است.

۵) تنظیمات و تجهیزات دوربین

عکاسان دوست دارند بگویند که دوربین اهمیتی ندارد.
یک عکس خوب نتیجه کار سخت عکاس است نه خرید وسایل گران قیمت. تا حدود زیادی ، این مطمئناً درست است. با این حال ، از نظر سبک شخصی ، تجهیزات و تکنیک های دوربین هنوز هم نقش بسزایی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *