آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

عکاسی در زمستان و تکنیک های آن

عکاسی زمستانی

در این مقاله قصد داریم تکنیک های عکاسی در زمستان را بیان کنیم. زمستان فصلی شگفت انگیز برای عکاسی ، به ویژه عکاسی از طبیعت است. شرایط ممکن است سخت باشد ، اما عکسهای شما آن را منعکس می کنند. عکس ها برجسته خواهند شد و احساسات متفاوتی را نسبت به حالت عادی به شما منتقل می کنند. البته عکاسی در زمستان نیز چالش های بسیاری را به همراه دارد. همیشه باید در این فصل نکات ایمنی را رعایت کرد. در ادامه مقاله با ما همراه شوید تا توضیحات جامعی را در این زمینه بیان کنیم.

چالش های استفاده از دوربین در این شرایط

استفاده از دوربین در سرما آسان نیست و هرچه دما پایین بیاید سخت تر می شود.

یکی از سخت ترین کار ها در زمان سرما استفاده همزمان از دستکش و کنترل دوربین است. در این حالت به سختی می توان دکمه ها را لمس کرد و حتی شاید کارهای اشتباهی انجام شود. برخی از عکاسان برای رفع این مشکل از دستکش های بدون انگشت استفاده می کنند ، اما باز هم سرمای هوا کار خود را می کند.

معانی عکاسی خیابانی

چتر

در برخی از دوربین ها مانند مدل هایی از دوربین نیکون دکمه خاصی برای راحت تر کردن کار عکاس در سرما وجود دارد در کل هیچ ایده و راه حل خاصی برای این کار وجود ندارد، پس اگر عکاس زمستانی هستید و علاقه شما به این کار زیاد است از سیستم های گرمایشی استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
تراز سفیدی چیست؟

شرایط دوربین در این هوا

اما نکته مهم تری نسبت به دستکش وجود دارد.

اغلب دوربین‌ها در واقع مجاز به عکاسی در شرایط بسیار سردی نیستند  محدوده دمایی استفاده از دوربین ها از ۰ تا چهل درجه سانتی گراد است ، که این دما هم برای یک دوربین DSLR پیشرفته یا دوربین mirrorless است. زمانی که از دوربین در دمای سر اسفاده می کنید باید این نکته را به خاطر بسپارید که باتری خیلی زودتر از حالت عادی دشارژ می شود و شما را دچار مشکل می کند.

نور

اما مهمترین نکته رطوبت است  وقتی برای عکاسی زمستانی اقدام می کنید، دوربین دچار سرما و رطوبت شدیدی خواهد شد. زمانی که دوربین را به داخل خانه یا محیط گزم تزی می برد این دانه ها تبدیل به شرایط سختی برای دوربین می شوند. این رطوبت به راحتی می تواند جلوی عکاسی شما را بگیرد ، حال اگر دوباره تمایل به عکاسی داشته باشید و دوربین را خارج کنید همین رطوبت موجود روی دوربین یخ می زند. بهترین کار این است که پس از اتمام کار و قبل از ورود به محیط گرم تر، دوربین خود را درون کیف مخصوص قرار دهید تا به آرامی گرم شود در این صورت امکان رطوبت گرفتن خیلی کم تر خواهد شد. 

نورسنجی در فضای برفی

به نظر می رسد دردسر های زیادی برای نورسنجی در فضای برفی وجود داشته باشد یک صحنه پر از برف ممکن است نورسنج شما را به طور مداوم فریب دهد (اگرچه دوربین‌های مدرن در حال حاضر دارای شرایط بهتری هستند. ). باید تا جایی که ممکن است نور بیشتری را ثبت کنید بدون اینکه هایلایت های مهم را از بین ببرید. 

سایر نکات

یکی از کار هایی که در عکاسی زمستانی جالب است عکاسی از ستارگان می باشد گرچه در تابستان هم می شود این کار را کرد، اما در زمستان شرایط برای این مدل عکاسی ها بهتر است.

آسمان در عکاسی زمستانی

آسمان

عکاسی از حیوانات هم در این فضای زمستانی جالب است گرچه تعداد زیادی از آن ها در این فصل به خواب زمستانی فرو می روند اما سوژه های سرما دیده بسیاری هستند که عکاسی را جذاب تر خواهند کرد.

این مطلب را هم ببینید
ساعت آبی در عکاسی چیست؟

در زمستان عکاسی از یخ بسیار شگفت انگیز و جالب است. بلور های یخ زیبا ترین و شگفت انگیز ترین سوژه ها هستند ، می توانید با یافتن شکل های یخی زیبا آثار شگفت انگیزی خلق کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *