ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش نحوه فعال کردن پیش نمایش پنجره در ویندوز

پیش نمایش پنجره در ویندوز

امکان مشاهده پیش نمایش پنجره در ویندوز در بسیاری از موارد می تواند کاربردی باشد. این یکی از بهترین قابلیت هاییست که ویندوز در اختیار کاربران خود قرار داده است. با استفاده از سه روشی که در ادامه خواهیم گفت می توانید پیش نمایش پنجره در ویندوز را فعال کنید.

آموزش نحوه فعال کردن پیش نمایش پنجره در ویندوز

پیش نمایش با استفاده از Thumbnails در نوار وظیفه

روی نماد برنامه ای که می خواهید در نوار وظیفه پیش نمایش کنید ، حرکت کنید و پنجره ای را نشان دهید که تصاویر کوچک تمام پنجره های باز شده در آن برنامه را نشان می دهد. سپس روی تصویر کوچک پنجره مورد نظر برای پیش نمایش حرکت دهید. در این حالت مابقی محتوای دسکتاپ شما محو شده و محتویات پنجره را در معرض نمایش قرار می دهد. در صورتی که قصد بازگشت به پنجره ای که قبلاً در آن کار می کردید را دارید، مکان نما ماوس خود را از پنجره تصاویر کوچک دور کنید.

این مطلب را هم ببینید
با بهترین نرم افزارهای حسابداری آشنا شوید

پیش نمایش ویندوز با استفاده از Windows Switcher

به منظور باز شدن پنجره Windows Switcher می بایست کلید Alt را فشار داده و نگه دارید و سپس کلید tap را یک بار ضربه بزنید. نگه داشتن کلید Alt ادامه دهید. با استفاده از کلید در صفحه کلید یا ماوس از طریق پنجره Windows Switcher چرخشی کنید تا پنجره مورد نظر برای پیش نمایش انتخاب شود. بقیه دسک تاپ شما محو می شود و محتویات پنجره را در معرض نمایش قرار می دهد. در صورتی که قصد بازگشت به پنجره فعال قبلی را دارید، روی زبانه پنجره بروید و Alt را رها کنید.

پیش نمایش با استفاده از Flip 3D (فقط به Windows Vista و 7 اعمال می شود)

برای این کار باید کلید Win را نگه داشته و به طور همزمان کلید tap را ضربه بزنید. سپس به نگه داشتن کلید Win ادامه دهید. برای رفتن به یک پنجره ، روی کلید tab ضربه بزنید و پیش بروید تا پنجره مورد نظر برای پیش نمایش در صفحه ، نمایش داده شود. اگر قصد بازگشت به پنجره قبلی را داشتید، با استفاده از کلید Tab برای حرکت به پنجره قبلی که در آن کار کرده اید استفاده کنید و کلید Win را آزاد کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش اتصال ایرپاد به لپ تاپ در ویندوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *