ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش قفل ویندوز با تلفن همراه

قفل ویندوز

همه ما در رایانه شخصی خود اطلاعاتی داریم که امنیت آن ها برایمان اهمیت فوق العاده ای دارد. ویندوز 10 که یکی از بهترین سیستم عامل های اخیر بشمار می رود و مورد استفاده کاربران بسیاری قرار گرفته است، با قابلیت های ویژه ای که دارد می تواند نیازهای کامپیوتری زیادی را برطرف کند. یکی از مهم ترین این نیازها یک ویژگی شگفت انگیز است که بسیاری از افراد از وجود آن مطلع نیستند. این ویژگی منحصر به فرد به کاربر امکان قفل ویندوز با تلفن همراه را می دهد. به این صورت که اگر تلفن همراهتان بیش از 10 متر از رایانه دور شود، ویندوز بصورت خودکار در وضعیت قفل قرار می گیرد. اگر دوست دارید نحوه فعال کردن این قابلیت را یاد بگیرید، این مطلب را از دست ندهید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش پیدا کردن نام کامپیوتر در ویندوز 10

فعال کردن قفل ویندوز با تلفن همراه

به منظور فعالسازی این قابلیت به منوی استارت رفته روی آیکون Settings که به شکل یک چرخ‌ دنده است، کلیک کنید. سپس در بخش تنظیمات ، بخش Devices را انتخاب کنید. از ستون سمت چپ، گزینه Bluetooth & other devices را انتخاب کرده و پس از اطمینان از روشن بودن بلوتوث روی تلفن همراه هوشمند و رایانه (رایانه شما باید به بلوتوث مجهز باشد) روی گزینه Add Bluetooth or other device کلیک کنید.

در پنجره ای که نمایش داده شده است، Bluetooth را انتخاب کرده و منتظر بمانید تا تلفن همراه شما در رایانه شناسایی شود. سپس روی آن کلیک کرده و منتظر بمانید تا پین‌کد اتصال دو دستگاه به یکدیگر نمایان شود. در ادامه روی هر دو دستگاه گزینه Pair یا Connect را برای برقراری ارتباط انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین لپ تاپ ها برای عکاسان

در این مرحله باید به صفحه اصلی Settings بازگشته و روی گزینه Accounts کلیک کنید. از ستون سمت چپ روی Sign-in options کلیک کنید. در سمت راست، صفحه را به پایین اسکرول کرده و در بخش Dynamic Lock علامت چک‌مارک کنار گزینه Allow Windows to detect when you’re away and automatically lock the device را فعال کنید.

حال برای اینکه تنظیمات انجام شده اعمال شوند، لازم است تا رایانه را ری استارت کنید. از حالا به بعد هرگاه بلوتوث تلفن همراه شما روشن باشد و پس از مدتی کار کردن با رایانه، از رایانه دور شوید و فعالیتی با رایانه انجام نشود، حالت قفل صفحه فعال شده و برای ورود مجدد به سیستم‌ عامل باید رمز عبور کاربری شما ثبت شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *