تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

لپ تاپ باریک ایسوس مدل Zephyrus S GX701GXR

لپ تاپ باریک ایسوس

شرکت ایسوس یکی از برندهای پیشرو در زمینه‌ی تولید محصولات مرتبط با فناوری اطلاعات است. همچنین یکی از بزرگ‌ترین فروشنده‌های کامپیوتر دنیا به شمار می‌رود. لپ تاپ های این برند محبوبیت زیادی در بازار دارند. Zephyrus S GX701GXR لپ تاپ باریک ایسوس است که در این بخش به بررسی آن می پردازیم.

لپ تاپ باریک ایسوس مدل Zephyrus S GX701GXR

یکی از باریک ترین و کامپکت ترین لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار که در اندازه 17.3 اینچ عرضه شده است. سخت افزار حاضر در این مدل به شما اجازه می‌دهد تا تمام بازی‌های مدرن را به شکلی روان روی نمایشگر مات 300 هرتزی آن اجرا کنید. دستگاه تست شده توسط Notebookcheck از یک پردازنده مرکزی Core i7 9750H و یک کارت گرافیک GeForce RTX 2080 Max Q تشکیل شده است.

این مطلب را هم ببینید
نحوه افزایش طول عمر باتری لپ‌تاپ

صفحه نمایش 300 هرتزی از نوع IPS آن از جمله ویژگی های حائز اهمیت می باشد. از مزایای آن می‌توان به زمان پاسخ دهی کوتاه، زوایای دید پایدار و کنتراست خوب اشاره کرد، به علاوه گواهی X-Rite Pantone برای آن در نظر گرفته شده تا از تولید رنگ کاملا طبیعی اطمینان حاصل شود. هر چند که نمی‌توان Zephyrus را بدون نقطه ضعف توصیف کرد، برای مثال گزینه‌های گسترش و آپگرید محدود و همینطور عدم وجود برخی پورت‌ها به مانند تاندربولت 3 و Ethernet اما چنین مدلی به قدری خارق العاده است که چنین نکته‌هایی اصلا به چشم نخواهند آمد.

نمایشگر 17.3 لپ تاپ باریک ایسوس دارای وضوح 1920×1080 پیکسل می باشد. همچنین روشنایی 276cd/m² برای آن در نظر گرفته شده است. صفحه نمایش فاقد سوسو زدن‌های PWM بوده و پنل 300 هرتزی با زمان پاسخ دهی کوتاهی همراه است که از تکنولوژی Nvidia G-Sync پشتیبانی می‌کند. لپ تاپ نام برده به Core i7 9750H شش هسته‌ای (Coffee Lake Refresh) مجهز شده است. پردازنده‌ای که در فرکانس پایه 2.6 گیگاهرتز فعالیت می‌کند و فرکانس بوست آن به 4 گیگاهرتز روی شش هسته، 4.1 گیگاهرتز روی پنج هسته، 4.2 گیگاهرتز روی چهار هسته، 4.3 گیگاهرتز روی سه هسته، 4.4 گیگاهرتز روی دو هسته، 4.5 گیگاهرتز روی تک هسته دست پیدا می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل تایپ اعداد فارسی در ورد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *