اخبار تکنولوژی

ماشین مجازی چیست و چگونه کار می کند؟

ماشین مجازی

امروز می خواهیم شما را با ماشین مجازی آشنا کنیم. یک ماشین مجازی که معمولاً فقط به VM کوتاه می شود، با هر کامپیوتر فیزیکی دیگری مانند لپ تاپ، تلفن هوشمند یا سرور تفاوتی ندارد. دارای CPU، حافظه، دیسک برای ذخیره فایل های شما و در صورت نیاز می تواند به اینترنت متصل شود. در حالی که قطعاتی که کامپیوتر شما را می‌سازند (به نام سخت‌افزار) فیزیکی و ملموس هستند، ماشین‌های مجازی معمولاً به‌ عنوان رایانه‌ های مجازی یا رایانه‌ های نرم‌ افزاری در سرورهای فیزیکی در نظر گرفته می‌شوند که فقط به صورت کد وجود دارند. اگر می خواهید بیشتر با ماشین مجازی آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

ماشین مجازی چیست؟

مجازی‌ سازی فرآیند ایجاد یک نسخه مبتنی بر نرم‌ افزار یا «مجازی» از یک رایانه، با مقادیر اختصاصی CPU، حافظه و فضای ذخیره‌ سازی است که از یک رایانه میزبان فیزیکی، مانند رایانه شخصی شما و یا «قرض گرفته شده‌اند». یک سرور راه دور، مانند یک سرور در مرکز داده یک ارائه دهنده ابر. ماشین مجازی یک فایل کامپیوتری است که معمولاً تصویر نامیده می شود و مانند یک کامپیوتر واقعی عمل می کند. می‌تواند در یک پنجره به‌ عنوان یک محیط محاسباتی مجزا اجرا شود، اغلب برای اجرای یک سیستم‌ عامل متفاوت – یا حتی به عنوان کل تجربه رایانه کاربر ، همانطور که در رایانه‌ های کاری بسیاری از افراد معمول است. ماشین مجازی از بقیه سیستم پارتیشن بندی شده است، به این معنی که نرم افزار داخل یک VM نمی تواند با سیستم عامل اصلی کامپیوتر میزبان تداخل داشته باشد.

ماشین مجازی

در این جا چند روش استفاده از ماشین های مجازی آورده شده است: ساخت و استقرار برنامه ها در فضای ابری. در حال آزمایش یک سیستم عامل جدید (OS)، از جمله نسخه های بتا. ایجاد یک محیط جدید برای ساده‌تر و سریع‌تر کردن اجرای سناریو های آزمایش توسعه‌ دهندگان. پشتیبان گیری از سیستم عامل موجود . دسترسی به داده های آلوده به ویروس یا اجرای یک برنامه قدیمی با نصب یک سیستم عامل قدیمی. اجرای نرم‌افزار یا برنامه‌هایی روی سیستم‌ عامل‌هایی که در ابتدا برای آن‌ ها در نظر گرفته نشده‌ اند. ماشین مجازی بسیار پیشرفته است.

مزایای استفاده از VM چیست؟

در حالی که ماشین‌ های مجازی مانند رایانه‌ های مجزا با سیستم‌عامل‌ ها و برنامه‌ های کاربردی جداگانه اجرا می‌شوند، این مزیت را دارند که کاملاً مستقل از یکدیگر و ماشین میزبان فیزیکی هستند. نرم افزاری به نام Hypervisor یا مدیر ماشین مجازی به شما امکان می دهد سیستم عامل های مختلف را همزمان بر روی ماشین های مجازی مختلف اجرا کنید. این امکان را برای اجرای ماشین های مجازی لینوکس، به عنوان مثال، در سیستم عامل ویندوز، یا اجرای نسخه قبلی ویندوز در سیستم عامل ویندوز فعلی فراهم می کند. ماشین مجازی نیز مزایای زیادی دارد.

این مطلب را هم ببینید
نسخه جدید واچ او اس

و از آن جایی که ماشین های مجازی مستقل از یکدیگر هستند، بسیار قابل حمل هستند. شما می توانید یک VM را در یک هایپروایزر به یک هایپروایزر دیگر در یک ماشین کاملاً متفاوت تقریباً بلافاصله منتقل کنید. ماشین‌ های مجازی به دلیل انعطاف‌ پذیری و قابل حمل بودن ، مزایای بسیاری دارد.

صرفه جویی در هزینه چیست؟

صرفه جویی در هزینه – اجرای چندین محیط مجازی از یک زیرساخت به این معنی است که می توانید ردپای زیرساخت فیزیکی خود را به شدت کاهش دهید. این کار نتیجه شما را افزایش می دهد. نیاز به نگهداری تقریباً به همان اندازه سرورها را کاهش می دهد و در هزینه های تعمیر و نگهداری و برق صرفه جویی می کند. ماشین مجازی باعث صرفه جویی در هزینه نیز می شود.

چابکی و سرعت – چرخش یک VM نسبتا آسان و سریع است و بسیار ساده تر از فراهم کردن یک محیط کاملا جدید برای توسعه دهندگان است. مجازی‌ سازی فرآیند اجرای سناریوهای آزمون توسعه‌ دهنده را بسیار سریع‌ تر می‌کند.

کاهش زمان خرابی – ماشین های مجازی بسیار قابل حمل هستند و به راحتی می توان آنها را از یک هایپروایزر به هاپروایزر دیگر در یک ماشین دیگر منتقل کرد. این بدان معنی است که آنها یک راه حل عالی برای پشتیبان گیری هستند، در صورتی که هاست به طور غیرمنتظره ای از کار بیفتد.

مقیاس‌پذیری: ماشین‌های مجازی به شما این امکان را می‌دهند که با افزودن سرورهای فیزیکی یا مجازی بیشتر برای توزیع بار کاری در چندین ماشین مجازی، برنامه‌های خود را آسان‌ تر مقیاس‌بندی کنید. در نتیجه می توانید در دسترس بودن و عملکرد برنامه های خود را افزایش دهید.

این مطلب را هم ببینید
رندر جدید موتورولا دوربین 194 مگاپیکسلی آن را نمایش می دهد.

ماشین مجازی

مزایای امنیتی شامل چه چیزهایی می شود؟

مزایای امنیتی – از آن جایی که ماشین‌های مجازی در چندین سیستم عامل اجرا می‌شوند، استفاده از سیستم عامل مهمان در VM به شما امکان می‌دهد برنامه‌هایی با امنیت مشکوک اجرا کنید و از سیستم عامل میزبان شما محافظت می‌کند. ماشین‌های مجازی همچنین امکان تحقیقات قانونی امنیتی بهتری را فراهم می‌کنند و اغلب برای مطالعه ایمن ویروس‌های رایانه‌ای، جداسازی ویروس‌ها برای جلوگیری از به خطر انداختن رایانه میزبان استفاده می‌شوند. ماشین مجازی مزایای امنیتی نیز دارد.

فرآیند ایجاد یک نسخه مبتنی بر نرم‌ افزار یا «مجازی» چیزی – خواه محاسبات، ذخیره‌سازی، شبکه، سرورها یا برنامه‌ها باشد، مجازی‌سازی نامیده می‌شود. مجازی‌سازی به‌عنوان یک فناوری از تاریخچه‌ای طولانی برخوردار است، و امروزه، هنوز هم برای ایجاد یک استراتژی رایانش ابری بسیار مرتبط است. بنابراین، مجازی‌ سازی فرآیند است و ماشین‌ هایی که با استفاده از آن فرآیند ساخته می‌شوند، معمولا ماشین‌ های مجازی یا فقط VM نامیده می‌شوند.

چندین ماشین مجازی می توانند به طور همزمان روی یک کامپیوتر فیزیکی اجرا شوند که همگی توسط یک هایپروایزر مدیریت می شوند. Hypervisor نرم افزاری است که سخت افزار فیزیکی و “سخت افزار” مجازی ماشین مجازی را یکپارچه می کند. این بسیار شبیه به نحوه عملکرد یک سیستم عامل در یک کامپیوتر معمولی است: دقیقاً مانند یک نگهبان گذرگاه مدرسه که به چندین دانش آموز کمک می کند تا با خیال راحت در یک تقاطع شلوغ به جلو و عقب حرکت کنند، هایپروایزر اطمینان حاصل می کند که هر VM منابع مورد نیاز خود را از سرور فیزیکی دریافت می کند.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با ماشین مجازی آشنا کنیم. این مقوله اساسی خدمات رایانش ابری است. با IaaS، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات (سرورها و ماشین‌های مجازی (VM)، فضای ذخیره‌سازی، شبکه‌ها و سیستم‌های عامل را به صورت پرداختی از یک ارائه‌دهنده ابری مانند Microsoft Azure اجاره می‌کنید. بنابراین، ماشین‌های مجازی Azure سرویسی است که ماشین‌های مجازی را برای اهداف عمومی یا ذخیره‌سازی، حافظه، محاسبات و حجم‌های کاری فشرده بهینه‌سازی شده ارائه می‌کند و در انواع و اندازه‌های مختلف ارائه می‌شود تا نیازهای شما را برآورده کند و بودجه شما را کنترل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *