بازی و سرگرمی

معرفی بهترین DNS ها برای انواع کنسول ها

بهترین DNS ها برای انواع کنسول ها

امروز می خواهیم شما را با بهترین DNS ها برای انواع کنسول ها آشنا کنیم. سیستم نام دامنه (DNS) دفترچه تلفن اینترنت است. انسان ها از طریق نام های دامنه مانند nytimes.com یا espn.com به اطلاعات آنلاین دسترسی دارند. مرورگرهای وب از طریق آدرس های پروتکل اینترنت (IP) تعامل دارند. DNS نام دامنه را به آدرس های IP ترجمه می کند تا مرورگرها بتوانند منابع اینترنتی را بارگیری کنند. اگر می خواهید با بهترین DNS ها برای انواع کنسول ها آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

DNS چیست؟

هر دستگاه متصل به اینترنت دارای یک آدرس IP منحصر به فرد است که سایر دستگاه ها برای یافتن دستگاه از آن استفاده می کنند. سرورهای DNS نیاز انسان به حفظ آدرس‌های IP مانند 192.168.1.1 (در IPv 4) یا آدرس‌های IP پیچیده‌تر حروف عددی جدیدتر مانند 2400:cb00:2048:1::c629:d7a2 (در IPv6) را از بین می‌برند.

بهترین DNS ها برای انواع کنسول ها

فرآیند رزولوشن DNS شامل تبدیل نام میزبان (مانند www.example.com) به یک آدرس IP مناسب برای رایانه (مانند 192.168.1.1) است. یک آدرس IP به هر دستگاه در اینترنت داده می شود، و این آدرس برای یافتن دستگاه اینترنتی مناسب ضروری است.  برای مثال آدرس خیابان برای یافتن یک خانه خاص ضروری می باشد. هنگامی که کاربر می خواهد یک صفحه وب را بارگیری کند، باید بین آنچه کاربر در مرورگر وب خود تایپ می کند (example.com) و آدرس ماشین پسند لازم برای مکان یابی صفحه وب example.com، ترجمه انجام شود. بنابراین بهترین DNS ها برای انواع کنسول ها عیان هستند.

برای درک فرآیند پشت رزولوشن DNS، مهم است که در مورد اجزای سخت افزاری مختلفی که یک کوئری DNS باید بین آنها عبور کند، اطلاعات کافی داشته باشید. برای مرورگر وب، جستجوی DNS “پشت صحنه” انجام می شود و به غیر از درخواست اولیه نیازی به تعامل با رایانه کاربر ندارد.

4 سرور DNS در بارگذاری یک صفحه وب دخیل هستند

Recursor DNS – Recursor را می توان به عنوان یک کتابدار در نظر گرفت که از او خواسته می شود تا کتاب خاصی را در جایی از کتابخانه پیدا کند. Recursor DNS سروری است که برای دریافت پرس و جو از ماشین های سرویس گیرنده از طریق برنامه هایی مانند مرورگرهای وب طراحی شده است. معمولاً Recursor پس از آن مسئول ایجاد درخواست های اضافی به منظور برآوردن درخواست DNS مشتری است. بهترین DNS ها برای انواع کنسول ها را از ما بخواهید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی های کامپیوتری در جهان

سرور نام ریشه: سرور ریشه اولین گام در ترجمه (حل کردن) نام های میزبان قابل خواندن توسط انسان به آدرس های IP است. می‌توان آن را مانند نمایه‌ای در کتابخانه در نظر گرفت که به قفسه‌های مختلف کتاب اشاره می‌کند – معمولاً به عنوان مرجعی برای مکان‌های خاص دیگر عمل می‌کند.

سرور نام TLD: سرور دامنه سطح بالا (TLD) را می توان به عنوان یک قفسه خاص از کتاب ها در یک کتابخانه در نظر گرفت. این سرور نام گام بعدی در جستجوی یک آدرس IP خاص است و آخرین بخش از نام میزبان را میزبانی می کند (در example.com، سرور TLD “com” است).

سرور نام معتبر: این سرور نام نهایی را می توان به عنوان فرهنگ لغت روی قفسه ای از کتاب ها در نظر گرفت که در آن می توان یک نام خاص را به تعریف آن ترجمه کرد. سرور نام معتبر آخرین توقف در پرس و جو سرور نام است. اگر سرور نام معتبر به رکورد درخواستی دسترسی داشته باشد، آدرس IP نام میزبان درخواستی را به Recursor DNS (کتابدار) که درخواست اولیه را انجام داده است، برمی گرداند.

تفاوت بین سرور DNS معتبر و حل کننده DNS بازگشتی چیست؟

هر دو مفهوم به سرورهایی (گروه‌هایی از سرورها) اشاره دارند که یکپارچه از زیرساخت‌های DNS هستند، اما هر یک نقش متفاوتی را ایفا می‌کنند و در مکان‌های مختلفی در داخل خط لوله پرس و جوی DNS زندگی می‌کنند. یکی از راه‌های فکر کردن به تفاوت این است که حل‌کننده بازگشتی در ابتدای کوئری DNS و نام سرور معتبر در انتهای آن قرار دارد. بهترین DNS ها برای انواع کنسول ها دارای تفاوت هایی نیز هستند.

بهترین DNS ها برای انواع کنسول ها

حل کننده DNS بازگشتی: حل‌کننده بازگشتی رایانه‌ای است که به درخواست بازگشتی از مشتری پاسخ می‌دهد و برای ردیابی رکورد DNS زمان می‌برد. این کار را با انجام یک سری درخواست انجام می دهد تا زمانی که به نام سرور معتبر DNS برای رکورد درخواستی برسد (یا در صورت یافت نشدن رکوردی، زمان را تمام کند یا خطا را برگرداند). خوشبختانه، حل‌کننده‌های DNS بازگشتی همیشه نیازی به درخواست‌های متعدد برای ردیابی سوابق مورد نیاز برای پاسخگویی به یک کلاینت ندارند. کش کردن یک فرآیند تداوم داده است که به اتصال کوتاه درخواست های ضروری با ارائه رکورد منبع درخواستی در جستجوی DNS کمک می کند. بهترین DNS ها برای انواع کنسول ها قطعا همین نوع است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی و بررسی بازی Elden Ring

سرور DNS معتبر

به زبان ساده، سرور DNS معتبر سروری است که در واقع سوابق منابع DNS را نگه می دارد و مسئول آن است. این سرور در پایین زنجیره جستجوی DNS است که با رکورد منبع درخواست شده پاسخ می دهد و در نهایت به مرورگر وب اجازه می دهد تا به آدرس IP مورد نیاز برای دسترسی به وب سایت یا سایر منابع وب برسد. یک سرور نام معتبر می تواند پرس و جوها را از داده های خود بدون نیاز به پرس و جو از منبع دیگری برآورده کند، زیرا منبع نهایی حقیقت برای برخی رکوردهای DNS است.

شایان ذکر است که در مواردی که پرس و جو برای یک زیر دامنه مانند foo.example.com یا blog.cloudflare.com است، یک نام سرور اضافی بعد از سرور نام معتبر به دنباله اضافه می شود که وظیفه ذخیره رکورد CNAME زیر دامنه را بر عهده دارد.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با بهترین DNS ها برای انواع کنسول ها آشنا کنیم. یک تفاوت اساسی بین بسیاری از خدمات DNS و خدماتی که Cloudflare ارائه می دهد وجود دارد. حل‌کننده‌های بازگشتی DNS مانند Google DNS، OpenDNS، و ارائه‌دهندگانی مانند Comcast، همگی نصب‌های مرکز داده را از حل‌کننده‌های بازگشتی DNS نگهداری می‌کنند. این حل‌کننده‌ها امکان پرس‌وجوهای سریع و آسان را از طریق خوشه‌های بهینه‌سازی شده از سیستم‌های کامپیوتری بهینه‌سازی شده DNS فراهم می‌کنند. اما اساساً با سرورهای نام میزبانی شده توسط Cloudflare تفاوت دارند. از شما متشکریم که تا انتها با ما همراه بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *