تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی انواع موس

موس یک دستگاه ورودی پرکاربرد است که به عنوان یک دستگاه اشاره گر عمل می کند. برای کنترل نشانگر می توانید موس را در اطراف یک سطح صاف حرکت دهید. موس استفاده از صفحه کلید را کاهش داده و تنها با کلیک کردن ساده به انجام هر کاری کمک می کند.

هر دو موس بی سیم و سیمی در حال حاضر در دسترس هستند. داگلاس انگلبارت به عنوان مخترع موس کامپیوتر شناخته می شود.

انواع موس

ما امروزه از انواع مختلفی از ماوس کامپیوتر استفاده می کنیم و در حال تغییر هستند. برخی از آنها با توجه به در دسترس بودن استفاده از آنها در اینجا آورده شده است.

-موس مکانیکی
-موس نوری
-موس لیزری
-موس بازی
-موس لمسی
-موس ارگونومیک
-ترک بال
-موس بی سیم فرکانس مادون قرمز
-موس پا
-پد لمسی
-موس جادویی

 

موس مکانیکی

موس مکانیکی رایج ترین نوع دستگاه اشاره گر است. این شامل یک توپ لاستیکی کوچک است که از سوراخی در پایین بدنه موس بیرون زده است. هنگامی که موس را حرکت می دهید، توپ در داخل کیس می غلتد. غلتک ها و حسگرها سیگنالی را به CPU ارسال می کنند و فاصله، جهت و سرعت نشانگر موس را روی صفحه نمایش می دهند.

موس نوری

امروزه، موس های نوری به دلیل اتصال بی سیم و قابلیت کنترل آسان که غیر مکانیکی است، محبوبیت بیشتری به دست آورده اند. ماوس نوری پرتوی از نور را ساطع می کند و از بازتاب نور، جهت و سرعت اشاره گر موس کار می کند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش حذف پسورد فایل PDF

موس لیزری

موس لیزری از نور لیزر برای تشخیص فاصله، جهت و سرعت اشاره گر روی صفحه استفاده می کند. موس لیزری دقت بیشتری دارد که حساسیت آن بیش از 20 برابر موس های دیگر است. برای این کار در مهندسی، بازی و انواع مختلف فعالیت های تحقیقاتی که نیاز به دقت بیشتری دارد استفاده می شود.

موس گیمینگ (بازی)

موس گیمینگ برای اهداف بازی که نیاز انعطاف پذیری دارد بیشتر استفاده می شود. به راحتی توسط کف دست و شست کاربر استفاده می شود. به کاربر اجازه می دهد سریعتر واکنش نشان دهد زیرا زمان پاسخ آن حدود 1 میلی ثانیه است. می توانید قبل از هر بازی جدید، موس بازی را دوباره برنامه ریزی کنید. موس گیمینگ سنسور بهتری برای تشخیص سرعت و جهت آن دارد.

موس لمسی

موس لمسی عمدتاً برای ارائه آموزش به افراد نابینا با روش گرافیکی استفاده می شود. محرک داخل موس لمسی آن را به لرزش در می آورد و پین های آن به کاربر امکان می دهد تصاویر مختلفی مانند مربع، مثلث، دایره یا موارد دیگر را ببیند.

موس ارگونومیک

موس ارگونومیک به شما این امکان را می دهد که دستان خود را درحالت طبیعی نگه دارید. البته برای کسانی که مشکلی در گرفتن اجسام دارند. نوع عمودی موس ارگونومیک به شما امکان می دهد آن را در دست بگیرید. این نوع موس ها برای کاهش برخی بیماری ها مانند سندرم بازو، سندرم تونل کارپ، RSI و غیره طراحی شده اند.

ترک بال

موس های ترک بال دقیق تر و ارگونومیک تر هستند. این موس را می توانید با دست چپ یا راست خود استفاده کنید. Trackball همچنین می تواند با توجه به انتخاب شما دوباره برنامه ریزی شود. آنها نیازی به حرکت روی میز شما ندارند و برای این کار می توان از آنها در فضای کوچکی از میز شما استفاده کرد. توپ های مسیری نیز دقیق تر هستند.

این مطلب را هم ببینید
ظاهری زیبا در مدل 2020 لپ تاپ XPS 13 دل

ماوس بی سیم فرکانس مادون قرمز

موس بی سیم فرکانس مادون قرمز یک موس بی سیم است که توسط امواج مادون قرمز یا بلوتوث به کامپیوتر متصل می شود. یک دستگاه USB سیگنال ها را از موس IFC دریافت می کند.

موس پا

موس پا یک نوع خاص از موس است که توسط پا قابل استفاده است. افرادی که با دست خود قادر به استفاده از موس نیستند مناسب است از موس پا برای تعامل با رایانه خود استفاده می کنند. برای استفاده از موس پا باید نرم افزار پشتیبانی کننده آن را نصب کنیم.

پد لمسی

پد لمسی نیز یکی از انواع موس است که معمولاً با دستگاه شما نصب می شود. آنها حساس تر هستند و برای استفاده از تاچ پد نیازی به فضای بیشتری ندارند. همچنین دو دکمه با پد لمسی وجود دارد که مانند کلیک کردن روی موس عمل می کند.

موس جادویی

موس جادویی مانند یک موس کامپیوتر سنتی کار می کند. اگرچه برای رایانه اپل توسعه یافته است، اما امروزه ویندوز همچنین دارای درایورهای سازگار است که به موس جادویی اجازه می دهد که متصل شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *