اخبار تکنولوژی

معرفی ایسوس ROG FLOW Z13

ایسوس ROG FLOW Z13

امروز می خواهیم بیشتر درباره ی ایسوس ROG FLOW Z13 صحبت کنیم. هنگام خرید لپ تاپ، مهم ترین ویژگی ها چیست؟ این یک سوال ترفندی است، زیرا چیزهای خاصی که شما نیاز دارید ممکن است با آنچه که شخص دیگری انجام می دهد بر اساس نحوه استفاده از لپ تاپ خود متفاوت باشد، اما چند چیز وجود دارد که هر زمان که برنامه ریزی می کنید باید به طور کلی در نظر بگیرید. امروز می خواهیم بیشتر درباره ی ایسوس ROG FLOW Z13 صحبت کنیم.

هارد دیسک چه کارهایی می تواند انجام دهد؟

همه لپ‌تاپ‌ها یک هارد دیسک دارند، اما چیزی که هنگام خرید لپ‌تاپ باید به دنبال آن باشید این است که چه نوع هارد دیسکی دارند و چقدر قدرت محاسباتی ارائه می‌دهد. لپ‌تاپ‌های قدیمی‌تر و ارزان‌تر اغلب با یک هارد دیسک مکانیکی (HDD) عرضه می‌شوند، در حالی که بسیاری از لپ‌تاپ‌های میان‌رده جدیدتر با یک درایو حالت جامد (SSD) عرضه می‌شوند.

ایسوس ROG FLOW Z13

تفاوت در نحوه خواندن، ذخیره و دسترسی به داده ها است. هارد دیسک‌ها از مجموعه‌ای از بیت‌های مغناطیسی استفاده می‌کنند که داده‌ها را نگه می‌دارند، و یک سر کوچک برای خواندن داده‌ها روی بیت‌ها حرکت می‌کند. این روند کندتر است و تمام قطعات متحرک آن را شکننده تر می کنند. از طرف دیگر SSD ها از نوعی حافظه فلش استفاده می کنند که فوراً از یک نقطه کنترل قابل دسترسی است.

دسترسی به اطلاعات برای رایانه شما آسانتر و سریعتر است و از عمر باتری بسیار کمتری استفاده می کند. SSDهای SSD به علاوه دوام بیشتری دارند. اگر لپ‌تاپ را رها کنید، خطر تکان خوردن یکی از قطعات مهم HDD از جای خود (که کامپیوتر شما را بی‌استفاده می‌کند) وجود ندارد. ما توصیه نمی کنیم لپ تاپ خود را رها کنید، اما اگر به طور تصادفی این کار را کردید، ممکن است لازم باشد SSD آن را عوض کنید. بنابراین اگر ایسوس ROG FLOW Z13 شما نیز افتاد لازم است که SSD آن را عوض کنید.

کارت گرافیک ایسوس چگونه است؟

اگر قصد دارید از رایانه خود فقط برای پردازش کلمات یا صفحات گسترده استفاده کنید، واقعاً نیازی به هزینه اضافی برای رایانه ای با یک کارت گرافیک شیک نیست. با این حال، از آنجایی که اکثر مردم از لپ تاپ خود برای محل کار، مدرسه، بازی و تماشای جریان تلویزیون یا فیلم استفاده می کنند، یک کارت گرافیک با کیفیت برای تجربه تماشای فیلم و بازی شما ضروری است.

این مطلب را هم ببینید
فناوری 5G: مزایا و چالش‌ها

دو برند برتر برای کارت‌های گرافیک NVIDIA و AMD هستند و بیشتر علاقه‌مندان به کامپیوتر موافق هستند که هر دو تجربه بصری عالی را ارائه دهند. هر دو کارت گرافیکی را ارائه می دهند که از نظر قیمت و عملکرد کلی متفاوت است و سفارشی کردن لپ تاپ به شما این امکان را می دهد که بهترین گزینه را برای نیازهای خود انتخاب کنید. ایسوس ROG FLOW Z13 نیز دارای کارت گرافیک فوق العاده ای است.

ایسوس ROG FLOW Z13

پردازنده ی این لپ تاپ چگونه عمل می کند؟

پردازنده همان چیزی است که تمام کارهای داخل کامپیوتر شما را کنترل می کند. یک پردازنده بهتر به شما این امکان را می دهد که کارهای همزمان بیشتری را روی لپ تاپ انجام دهید و می تواند کارهای فشرده مختلفی مانند ویرایش عکس و فیلم را سرعت بخشد. پردازنده ای را انتخاب کنید که چندین “هسته” (مانند دو هسته ای یا چهار هسته ای) ارائه می دهد، که به شما امکان می دهد چندین برنامه را همزمان اجرا کنید. می‌توانید وب را مرور کنید، عکس‌های خود را ویرایش کنید، و یک سرویس پخش موسیقی را به‌طور هم‌زمان بدون کاهش سرعت رایانه‌تان اجرا کنید.

هنوز در مورد اینکه کدام لپ تاپ برای شما بهترین خواهد بود سردرگم هستید؟ به لپ‌تاپ‌های کامپیوتری بیایید، جایی که کارکنان با تجربه ما می‌توانند به شما کمک کنند دقیقاً به چه چیزی نیاز دارید و لپ‌تاپ کاملی را با بهترین قیمت خریداری کنید. اما ما حدالامکان به شما ایسوس ROG FLOW Z13 را توصیه می کنیم.

اندازه و وزن این لپ تاپ ها

وقتی نوبت به لپ‌تاپ‌ها می‌رسد، اندازه اهمیت بسیاری دارد. بسته به کاری که قصد دارید با لپ تاپ خود انجام دهید، باید مطمئن شوید که اندازه ای را انتخاب می کنید که برای شما مناسب است. اندازه مانند رم یا رام لپ‌تاپ نیست، بعداً نمی‌توانید آن را ارتقا دهید. شما در هر شکلی که از قبل انتخاب می کنید قفل شده اید، پس عاقلانه انتخاب کنید. ایسوس ROG FLOW Z13 نیز دارای اندازه ی معقولی است.

این مطلب را هم ببینید
راهنمایی برای انتخاب بهترین بازی‌های آموزشی برای کودکان

اندازه لپ‌تاپ‌ها معمولاً از 11.6 اینچ شروع می‌شود و تا 17.3 اینچ می‌رسد. اکثر برندها و OEMS مانند HP، Dell، ASUS و Acer تمایل به ارائه سه اندازه صفحه نمایش دارند: 13.3 اینچ، 15.6 اینچ و 17.3 اینچ. با این حال، برخی از فروشندگان لپ‌تاپ‌هایی را می‌فروشند که خارج از این اندازه‌ها هستند، از جمله 11.6 اینچ، 12.5 اینچ و 14 اینچ.

بدیهی است که اگر قابلیت حمل و نقل اولویت شماست، باید به سراغ لپ‌تاپ‌های ویندوزی با اندازه کوچک‌تر بروید. آنها نسبت به همتایان بزرگتر خود نازک تر و سبک تر هستند. به دنبال لپ‌تاپ‌هایی باشید که دارای صفحه نمایش 12.5 یا 13.3 اینچی و وزنی بین 1 تا 1.5 کیلوگرم هستند. ایسوس ROG FLOW Z13 می تواند انتخاب فوق العاده ای باشد.

کیفیت صفحه نمایش

از آنجایی که احتمالاً ساعت‌ها به صفحه لپ‌تاپ خود خیره می‌شوید، احتمالاً می‌خواهید مطمئن شوید که این کار تا حد امکان بدون دردسر است. برای این کار، به صفحه‌ای نیاز دارید که راحت به آن نگاه کنید و استفاده از آن طبیعی باشد.

برای شروع، باید در نظر بگیرید که آیا اصلاً می خواهید لپ تاپ بعدی شما صفحه نمایش لمسی داشته باشد یا خیر. این روزها صفحه نمایش های لمسی بسیار رایج هستند و می توانند برخی از کارها را نسبت به بقیه آسان تر کنند. برخی از برندها این ویژگی را به صورت استاندارد ارائه می کنند. سایرین برای گنجاندن آن هزینه اضافی کمی خواهند داشت.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم شما را با ایسوس ROG FLOW Z13 آشنا کنیم، امیدواریم که مطالب برای شما مفید واقع شده باشد، اگر می خواهید چنین لپ تاپی را تهیه کنید، به شما پیشنهاد می کنیم، همین حالا به فروشگاه ما نیز سر بزنید و انواع لپ تاپ های موجود را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *