بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی بهترین بازی های جیمز باند در تاریخ

بهترین بازی های جیمز باند

شخصیت جیمز باند یا همان مامور 007 از شخصیت‌های محبوب و شناخته‌شده در دنیای سرگرمی است. در این بخش می خواهیم بهترین بازی های جیمز باند در طول تاریخ را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین بازی های جیمز باند را بشناسید

GoldenEye: Rogue Agent

آن دوران که به زمان انتشار بازی GoldenEye: Rogue Agent James Bond نزدیک می‌شدیم، کسی فکرش را نمی‌کرد که قرار است با یک بازی جیمز باند مواجه باشند و دشمن اصلی هم همان 007 باشد. شما در این بازی نقش یک کاراکتر شرور به نام GoldenEye را بازی می‌کنید که MI6 را برای خدمت به شخصی به نام Goldfinger ترک کرده است. ‌پیش‌بینی می‌شود که این تصمیم به دلیل ناشناخته بودن بازیگر بعدی سری جیمز باند پس از خروج پیرس برازنان (Pierce Brosnan) از این سری در سال 2002 بوده است.

اگرچه ممکن است GoldenEye: Rogue Agent James Bond دنباله‌ای از بازی کلاسیک GoldenEye 007 در سال 1997 باشد، اما این دو اثر هیچ گونه ارتباط داستانی باهم ندارند. ویژگی منحصر به فرد این بازی، استفاده از چشم راست شخصیت اصلی بازی است. البته این را هم باید در نظر گرفت که تغییر 180 درجه‌ای رویکرد بازی در نقش 007 در موفقیت و نمرات بالای این عنوان در میان بازی های جیمز باند تاثیرگذار بوده است.

James Bond 007: Blood Stone

بازی James Bond Blood Stone بلوغ بازی‌سازی سری بازی های 007 در نسل هفتم بود. اگرچه بازخوردهای زیاد مثبتی از منتقدان دریافت نکرد، اما استانداردهای لازم برای یک شوتر سوم شخص را داشت. ساخت این اثر بدون الهام گرفتن از هیچ کدام از سری فیلم‌های جیمز باند بود. جذابیت‌های توسعه این عنوان در حدی بالا بود که قرار شده بود یک عنوان سینمایی از روی بازی ساخته شود که هیچ وقت اتفاق نیفتاد.

James Bond Blood Stone بیشتر موفقیت خود را مدیون بازگشت ریشه‌های ژانر مخفی‌کاری به مجموعه بازی های 007 است. علاوه بر آن، کنترل حرفه‌ای اتومبیل در بخش‌های رانندگی بازی و طراحی شخصیت اصلی بازی به خوبی انجام گرفته است. در کل طراحی چهره و بخش‌های سینماتیک بازی به خوبی کار شده و به لطف صداگذاری مستقیم دنیل کریگ (Daniel Craig)، نقش‌آفرینی این هنرمند بیشتر به چشم می‌آید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی و بررسی بازی Undertale

James Bond 007: From Russia With Love

در حالی که بیشتر بازی های جیمز باند به صورت اول شخص دنبال می‌شد، بازی James Bond 007: From Russia With Love با دید سوم شخص تصمیم گرفت تا راه خود را از بقیه جدا کند. وقایع بازی برگرفته از فیلمی با همین نام بود که در مورد یک ماشین رمزگشای روسی رقم می‌خورد. موفقیت این بازی هم مشابه James Bond Blood Stone تحت تاثیر حضور صداپیشگان موفق قرار گرفت.

اگر فیلم James Bond 007: From Russia With Love را دیده باشید، می‌دانید که نقش اول این فیلم را شان کانری (Sean Connery) به عهده دارد. حضور ناتاشا بدینگفیلد (Natasha Bedingfield) و شان کانری به عنوان صداپیشه، تاثیرپذیری بازی را دوچندان کرده است. همچنین حال و هوای بازی با توجه به زمان روایت داستان تا حد زیادی با عناوین دیگر بازی های 007 متفاوت است. سیستم هدف‌گیری اتوماتیک و مبارزات نزدیک در این بازی توانسته بود تا گیم پلی متفاوتی را از دیگر سری بازی های 007 ارائه دهد.

Quantum Of Solace

اگر خواهان یک بازی جیمز باند با حال ‌و هوای Call of Duty هستید، تجربه Quantum of Solace بهترین انتخاب برای شماست. این بازی اولین نسخه از بازی های جیمز باند است که وظیفه  انتشار آن را اکتیویژن و ساخت آن را استدیو Treyarch به عهده داشت. البته ناگفته نماند که تری آرک ناپرهیزی کرد و برخلاف آثارش، ژانر Quantum of Solace را سوم شخص قرار داد.

در میان بازی های جیمز باند، Quantum of Solace میان نسلی‌ترین عنوان به حساب می‌آید که برای 6 پلتفرم مختلف منتشر شد. البته این را هم بگوییم که در نسخه‌های مختلف بازی تفاوت‌های زیادی وجود داشت. گیم پلی و سیستم گان پلی این بازی در سری بازی های جیمز باند کاملا جدید بود. همچنین ارائه داستان بر اساس فیلمی با همین نام و ترکیب آن با قسمتی از فیلم کازینو رویال با نقش‌آفرینی دنیل کریگ شکل گرفته است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی های تفنگی موبایل اندروید و آیفون

James Bond 007: Agent Under Fire

Agent Under Fire توانست کاری را انجام دهد که یک بازی جیمز باند حرفه‌ای به آن احتیاج داشت. اتفاقی که باعث شد تا کاربران بیش از همیشه در نقش مامور 007 قرار بگیرند. به کارگیری عالی از گجت‌های همیشگی جیمز باند در کنار لذت رانندگی با استون مارتین و مراحل مخفی‌کاری، از ویژگی‌هایی بود که توانست بازی Agent Under Fire را از دیگر بازی های 007 متمایز کند.

متأسفانه گیم پلی بازی بسیار کوتاه بود و شما می‌توانستید فقط در مدت 4 ساعت آن را به پایان برسانید. ولی خب این موضوع باعث نمی‌شد که پتانسیل‌های Agent Under Fire از دست برود. عنوانی که با داستانی مستقل و بدون الهام‌گیری از فیلم‌های جیمز باند توانست به موفقیت خوبی در نسل ششم دست یابد.

James Bond 007: Nightfire

Nightfire با اکشن فوق‌العاده‌ای که به فیلم های جیمز باند شباهت زیادی داشت، توانست تا عنوان بلندپروازانه‌ای را از این مجموعه به نمایش بگذارد. ماموریت‌هایی که شامل درگیری‌های مسلحانه، بخش رانندگی در زیر آب با همان برند استون مارتین همیشگی و مخفی‌کاری‌های جدید بود. بازخوردهای مثبت بازی تا حدی بود که تا چند سال بعد نسخه‌های دیگر بازی برای پلتفرم‌های مختلف منتشر شد.

این را هم اضافه کنیم که یکی از برگ‌های برنده اصلی بازی Nightfire، وجود بخش چندنفره در بازی بود. نمای بازی به صورت تیراندازی اول شخص دنبال می‌شد و محیط بازی به صورت کاملاً سه بعدی طراحی و ساخته شده ‌بود. بازی Nightfire مستقل از فیلم‌های 007 تهیه شده بود. همانند نسخه قبلی، چهره جیمز باند در صحنه‌های میان‌پرده بازی کاملاً از روی چهره پیرس برازنان طراحی و مدلسازی شده و صداگذاری هم توسط این هنرمند بریتانیایی انجام گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *