مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش ذخیره کامل صفحات وب در کامپیوتر

ذخیره کامل صفحات وب در کامپیوتر

با ذخیره کردن صفحات وب می توانید بصورت آفلاین هم به آنها دسترسی داشته باشید. در این بخش با ما همراه باشید تا نحوه ذخیره کامل صفحات وب در کامپیوتر را یاد بگیرید.

روش های ذخیره کامل صفحات وب در کامپیوتر

نحوه ذخیره صفحات وب در کامپیوتر

می‌توانید در مروگرهای مختلف روی رایانه خود، صفحات سایت‌های مد‌نظر خود را بارگیری کنید و بعدها به صورت آفلاین مورد استفاده قرار دهید. برای این منظور ابتدا وارد سایت مورد نظر خود شوید و صبر کنید تا به طور کامل بالا بیاید. سپس روی کلیدهای ترکیبی Ctrl + S کلیک کنید. پنجره‌ای به نمایش در می‌آید. در قسمت File Name یک نام برای صفحه سایت وارد کنید.

سپس محل ذخیره صفحه سایت را مشخص کنید. در قسمت Save As Type نیز نوع فایل ذخیره را انتخاب نمایید. در این بخش چهار گزینه پیش روی شما است. گزینه Web Page,Complete که برای ذخیره کامل صفحه وب به همراه تصاویر است. گزینه بعدی Web Page,HTML Only است که برای ذخیره صفحه وب بدون تصاویر موجود در آن استفاده می‌شود. گزینه بعد Text File است که صفحه وب را به عنوان یک فایل متنی ذخیره می‌کند. در آخر گزینه All Files است که معادل گزینه Web Page,HTML Only است اما می‌توانید پسوندی برای فایل ذخیره انتخاب کنید.

در انتها روی گزینه Save کلیک کنید. حال یک ذخیره از صفحه وب متناسب با نوع فایلی که انتخاب کردید، ایجاد می‌شود. برای ذخیره عکس‌های صفحات وب نیز کافیست روی هر عکس که می‌خواهید، کلیک راست کنید و سپس از منو بازشده گزینه Save Image As را انتخاب کنید. سپس در پنجره بازشده محل ذخیره تصویر را مشخص کنید و روی Save بزنید.

ذخیره کامل صفحات وب در فایرفاکس

وقتی از مرورگر فایرفاکس برای جستجو در اینترنت استفاده می‌کنید،‌ اطلاعات در حافظه پنهان مرورگر ذخیره می‌شود. لذا می‌توانید از حافظه پنهان برای مطالعه آفلاین صفحات وب استفاده کنید. برای این منظور منوی همبرگری در قسمت بالا سمت راست مرورگر فایرفاکس را باز کنید. سپس از گزینه More وارد بخش Work Offline شوید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل پرینت در مرورگر فایرفاکس

این کار اتصال مرورگر شما را به اینترنت قطع می‌کند. اما این امکان را خواهید داشت که به صفحاتی که به تازگی باز کرده‌اید، دسترسی داشته باشید. برای این منظور مجدد از منوی Hamburger گزینه Library را انتخاب کنید. سپس وارد بخش History شوید. لیستی از سایت‌هایی که اخیرا وارد آنها شده‌اید، به نمایش در می‌آید. می‌توانید سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید و وارد آن شوید. البته می‌توانید از طریق جستجوی نام سایت در نوار جستجوی مرورگر نیز وارد آن شوید.

برای ذخیره یک مقاله در مرورگر فایرفاکس در سیستم عامل iOS، ابتدا وارد صفحه آن مقاله در مرورگر خود شوید. سپس روی منو سه نقطه در بالای صفحه بزنید. از منوی باز شده گزینه Add To Reading List را انتخاب کنید. حال مقاله مورد نظر ذخیره می‌شود. برای دسترسی به آن از منوی همبرگری وارد بخش Your Library شوید و سپس روی گزینه Reading List بزنید. در صفحه نمایش داده شده می‌توانید مقاله مورد نظر خود را یافته و به صورت آفلاین مطالعه کنید.

فعال کردن قابلیت Work Offline در گوگل کروم

قابلیت استفاده از حافظه پنهان برای مشاهده آفلاین سایت‌ها در مرورگر گوگل کروم نیز وجود دارد. برای این منظور عبارت chrome://flags را در قسمت جستجوی مرورگر وارد کنید. سپس در صفحه باز شده قسمت Show Saved Copy Button را بیابید. در منوی بازشوی این قسمت گزینه Enable: Primary را انتخاب کنید. حال مرورگر خود را مجدد راه‌اندازی کنید.

این مطلب را هم ببینید
3 روش برای تبدیل پاورپوینت به ورد

هر زمان به صفحه‌ای که قبلا به صورت آفلاین مشاهده کرده‌اید، مراجعه کنید، دکمه Show saved copy را در صفحه مشاهده خواهید کرد. برای بارگیری صفحه به منظور مطالعه به منظور آفلاین روی این دکمه بزنید. یک راه ساده‌تر برای ذخیره صفحات وب در کروم بارگیری هر صفحه به صورت مجزا است. برای این منظور روی منوی سه نقطه در بالای صفحه کلیک کنید. سپس از بخش More Tools گزینه Save Page As را انتخاب کنید. به این ترتیب می‌توانید صفحه مورد نظر را با فرمت‌های مختلف ذخیره کنید.

آموزش ذخیره کامل صفحات وب در مرورگر Safari

اگر از مرورگر Safari در سیستم‌ عامل‌های Mac یا iOS استفاده می‌کنید، می‌توانید صفحه وب‌سایت را در بخش Reading List ذخیره نمایید. برای فعال کردن این قابلیت در Mac باید وارد بخش Preferences در مرورگر Safari شوید. سپس گزینه Advanced را انتخاب نمایید. سپس گزینه Save Articles For Offline Reading Automatically را فعال کنید.

در iOS نیز باید ابتدا وارد بخش Settings شوید. سپس روی گزینه Safari کلیک کرده و تیک گزینه Automatically Save Offline را فعال کنید. حال این قابلیت در دستگاه شما فعال شده است. با انتخاب پنجره اشتراک در مرورگر و کلیک روی گزینه Add to Reading List می‌توانید صفحات وب‌سایت را به Reading List خود اضافه کنید.

برای مشاهده صفحات ذخیره شده روی آیکون Sidebar در سیستم عامل Mac یا روی آیکون موبایل در موبایل iOS خود کلیک کنید روی آیکون عینک بزنید. در این مرورگر همچنین می‌توانید هر صفحه را به صورت جداگانه نیز بارگیری کنید. برای این منظور از بخش File گزینه Save As یا Export As PDF بر مبنای نوع سیستم خود را انتخاب کنید. به این صورت می‌توانید صفحه مورد نظر را ذخیره کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *